Allsvenskan 2013/2014
Re: Allsvenskan 2013/2014
Ingen ordning alls i den här serien.
Samtliga topp 4 lag tappar poäng i kväll, fortsätt så.
Samtliga topp 4 lag tappar poäng i kväll, fortsätt så.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Så satans skönt att även topplagen kan tappa poäng nu när vi får jaga efter!
Jag såg Malmö-Timrå idag och MIF var urdåliga. TIK förtjänade den segern, kunde ha blivit både 0-2 och 0-3. Vinst imorgon nu grabbar!
Jag såg Malmö-Timrå idag och MIF var urdåliga. TIK förtjänade den segern, kunde ha blivit både 0-2 och 0-3. Vinst imorgon nu grabbar!
Lika bra att testa Tobias Sandberg när vi endå har två målvakter som inte nån av dem förtjänar förstaspaden. Bra stats i Huddinge (vet att det inte är samma sak) men endå, 92,7% och 1,60 GAA.
Det värsta som kan hända är att han släpper in 4 och blir utbytt, och det har vi ju redan sett endå.
Det värsta som kan hända är att han släpper in 4 och blir utbytt, och det har vi ju redan sett endå.
Fredags intervjuv med Nisse! Nu räcker det med den linslusen ett tag. Han skall koncentrera sig på spelet i stället.
Allsvenskan 2013/2014
Så länge han gör GWG och är en utav få backar att över huvudtaget träffa mål i PP så får han apa sig hur mycket han vill för min del.Göran skrev:Fredags intervjuv med Nisse! Nu räcker det med den linslusen ett tag. Han skall koncentrera sig på spelet i stället.
Trots att vårt powerplay varit under all kritik de senaste 8 matcherna så är vi bäst i powerplay, 24.79% mot Malmös 24.56%!
Trots att vårt powerplay varit under all kritik de senaste 8 matcherna så är vi bäst i powerplay, 24.79% mot Malmös 24.56%!
Hagelin tycker jag har varit riktigt bra dessa matcher han spelat.
Han skulle jag jättegärna ha kvar resten av säsongen.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tur att det är Zabel och inte du som bestämmer.ciirree skrev:Lika bra att testa Tobias Sandberg när vi endå har två målvakter som inte nån av dem förtjänar förstaspaden. Bra stats i Huddinge (vet att det inte är samma sak) men endå, 92,7% och 1,60 GAA.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Där är vi överens.ciirree skrev:Hagelin tycker jag har varit riktigt bra dessa matcher han spelat.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Helt seriöst nu; Hade Adam fortsatt som innan så hade jag gärna testat Sandberg, för som sagt, det kunde aldrig bli värre än så!BOMBOM BOUCHARD skrev:Tur att det är Zabel och inte du som bestämmer.ciirree skrev:Lika bra att testa Tobias Sandberg när vi endå har två målvakter som inte nån av dem förtjänar förstaspaden. Bra stats i Huddinge (vet att det inte är samma sak) men endå, 92,7% och 1,60 GAA.
Men sålänge Adam fortsätter på den gångna vägen så är jag glad!
Fasen va skönt med "vanligt" spelschema, matcher med max två dagars ledighet emellan tills juluppehållet!
Va kul det är att se Nyberg tillbaka i Dif! Han bidrar med den energi laget har behövt och verkar sprida positiv energi efter dem intervjuer jag sett av honom!! Han delar ut tacklingar i varje byte och skjuter på allt! 3 raka vinster sedan han kom hem, bra DIF!!!
Helt vettigt spelschema, äntligen, de spelar ju uppenbarligen bättre utan hela arbetsveckor ledigt mellan matcherna!ciirree skrev:Fasen va skönt med "vanligt" spelschema, matcher med max två dagars ledighet emellan tills juluppehållet!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
För er som fortfarande tror på Kvalserien (direkt) har mr Madhawk en intressant läsning.
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... n-utratta/
Följer lagen "normal" poängskörd krävs alltså att vi tar 3 vinster av 4 i fortsättningen för att nå det poängsnittet som krävs (ca 2,20-2,30).
Med andra ord. Vi kan kriga på och spela bra framöver och ändå bara hamna i förkvalserien.
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... n-utratta/
Följer lagen "normal" poängskörd krävs alltså att vi tar 3 vinster av 4 i fortsättningen för att nå det poängsnittet som krävs (ca 2,20-2,30).
Med andra ord. Vi kan kriga på och spela bra framöver och ändå bara hamna i förkvalserien.