Då har vi inte samma definition på spetsspelare. Jag menar att det är för stor skillnad på att vara grym i allsvenskan och att vara lika bra i elitserien.Kennholt skrev:Det är sant, vi har en hyfsad stomme, men herrarna Gråhns och Ahlbrandt har ju faktiskt spetskvaliteter och har så också visat i ett par säsonger i Hockeyallsvenskan nu, de liksom Axelsson levererar i sina respektive klubblag. Enligt mig har vi här allt att vinna, då det knappast lär bli fråga om massa miljoner i spelarkostnader.Rocker skrev:Varför inte köra på den stommen som finns i laget nu? Gråhns, Steen, Arlbrandt och Klasen i alla ära men ingen av dem medför den spetsen som möjligtvis skulle kunna komplettera laget. Fler juniorer känns inte heller alldeles rätt... Axelsson är ju på gång till nästa säsong, Engqvist och Ribbenstrand kanske har vuxit till sig tillsammans med Thörn och Löfberg. Om Bengan stannar behövs kanske bara en riktig spets i laget - Hannula?
Hannula, ja tack! Jag tror tyvärr att vi inte har en suck att få honom. Han kostar för mycket!! Då återstår det bara att hoppas att hans längtan till att bo i "stan" är större än suget efter pengar...
Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Och där håller jag verkligen med dig!
De har spetskvaliteter... i Allsvenskan. Vilket är stor skillnad! Man går inte in och dominerar i elitserien bara sådär. Men det är samma sak med Dicken. Jag tror att i rätt omgivning och med rätt speltid kan de också blomma ut i elitserien.
De har spetskvaliteter... i Allsvenskan. Vilket är stor skillnad! Man går inte in och dominerar i elitserien bara sådär. Men det är samma sak med Dicken. Jag tror att i rätt omgivning och med rätt speltid kan de också blomma ut i elitserien.
Kylskåp kylskåp, tegelsten tegelsten!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
- Remy Lebeau
Har någon koll på hur Rudslätts kontraktssituation är? Han var lite av en personlig favorit för mig när han spelade i DIF.
Och man får leka med tanken så vore inte Rudslätt och Hannula helt fel.
Men om man ska vara realist så är Klasen mycket intressant, men vi är knappast ensama om att vara ute efter honom.
Och man får leka med tanken så vore inte Rudslätt och Hannula helt fel.
Men om man ska vara realist så är Klasen mycket intressant, men vi är knappast ensama om att vara ute efter honom.
-
Tror Micke Johanssons, som troligen blir ny ass coach, tar med sig Klasen från Huddinge. Sen är frågan om killen håller i elitserien. Han bör spela i en kedja som mest kommer höra till i anfallszon, men platsar han i en av de två ledande kedjorna? tveksamt
tänk er kedjorna nästa säsong:
Bengan - Bäcker - Linkan
Axelsson - Otto - Ask
Ölvestad - Falk - Dragan
Svårt att se att Klasen tar plats här. Möjligen i stället för Ask. Men sen kan det ju tillkomma någon mer bra forward. Drömmen är ju Hannula.
Danielsson har stått utanför laget på slutet. Rätt, tycker jag. Synd att han har tvåårskontrakt precis som Ericsson och Liwing. De tre och Fimpen får gärna söka sig till nya klubbar.
Bengan - Bäcker - Linkan
Axelsson - Otto - Ask
Ölvestad - Falk - Dragan
Svårt att se att Klasen tar plats här. Möjligen i stället för Ask. Men sen kan det ju tillkomma någon mer bra forward. Drömmen är ju Hannula.
Danielsson har stått utanför laget på slutet. Rätt, tycker jag. Synd att han har tvåårskontrakt precis som Ericsson och Liwing. De tre och Fimpen får gärna söka sig till nya klubbar.
- Remy Lebeau
Är ganska säker på att Dragan drar till NHL efter säsongen, oavsett om han hamna i farmarligan eller ej. Det är alla spelares dröm, och jag tror inte Dragan är sugen på att vara involverad i någon ny eventuell bottenstrid med DIF nästa säsong. Så Klasen på Dragans plats. Men helst Hannula om det är möjligt.jensa öhling skrev:Tror Micke Johanssons, som troligen blir ny ass coach, tar med sig Klasen från Huddinge. Sen är frågan om killen håller i elitserien. Han bör spela i en kedja som mest kommer höra till i anfallszon, men platsar han i en av de två ledande kedjorna? tveksamt
Bengan - Bäcker - Linkan
Axelsson - Otto - Ask
Ölvestad - Falk - Dragan
-
Allvarligt, Nyförvärv 2007/08:
Snälla övertala Micke Johanssson att fortsätta..
Vilken önskedröm!
Ärligt Micke är fan bättre än både Nicklas Andersson (Frölunda)
och Tommy "Haka sig runt banan" Sjödin (Brynäs) tilsammans.
Annars vill jag återse Mattis Tratting, Valdimir Orszagh (som inte verkar hålla längre i NHL) Micke Håkansson, Robert Nilsson åter i Djurgården!!!
MAN FÅR ÖNSKA!
MAN FÅR DRÖMMA!
ingen omöjliga värvningar dock..
Snälla övertala Micke Johanssson att fortsätta..
Vilken önskedröm!
Ärligt Micke är fan bättre än både Nicklas Andersson (Frölunda)
och Tommy "Haka sig runt banan" Sjödin (Brynäs) tilsammans.
Annars vill jag återse Mattis Tratting, Valdimir Orszagh (som inte verkar hålla längre i NHL) Micke Håkansson, Robert Nilsson åter i Djurgården!!!
MAN FÅR ÖNSKA!
MAN FÅR DRÖMMA!
ingen omöjliga värvningar dock..
Daniel Rudslätt har nyligen skrivit på nytt kontrakt med Kölner Haie, Matthias Trattnig är jag tveksam till, Orszagh kan vara intressant. "Lill-magic" tror jag vi kan glömma (tyvärr) och "Musse" blir oxå svår, Linköping har mycket mera pengar att erbjuda honom, tror dom dubblade hans lön rakt av när dom lockade över honom för några år sedan. Synd, han har ju DIF som moderklubb. Men Staffan Kronvall (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=543), harvar i farmaligan och Andreas Holmqvist (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=463) tycker jag att styrelsen ska snacka med. Anfallsmässigt så blir det väl någon från egna leden och Klasen från Huddinge + någon rutinerad. Hoppas mest på Hannula
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem