Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
4.9.5
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av 4.9.5 »

Isabo skrev:
rikkard skrev:Hoppas det går dåligt för Mark i norrland. Att han stationeras för gott i Asplöven. Han hade aldrig blivit någonting i någon annan förening än vår. Vi gav honom förtroende gång på gång, trots att han misslyckades.
Hur jag än försöker så kan jag inte komma ihåg nåt annat av Mark än när han blev "Mark in da Park" mitt under ett derby och dansade runt och gav bort pucken till gnagare att bara placera in den... :-(
det är dock den händelsen som visar på hans storhet, så många spelare har kvalitet fär toppen men inget huvud och psyke för det, men Mark, han gjorde en axelryckning sa "shit hapends" och sen var det över, inget han grublade eller brydde sig om EXAKT det tänket ALLA elitidrotsmän borde ha, synd bara att hans faktiska kvaliteter inte riktig räcker hela vägen till NHL för psyke för ligan, det har han
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Isabo

Inlägg av Isabo »

4.9.5 skrev:
Isabo skrev:
rikkard skrev:Hoppas det går dåligt för Mark i norrland. Att han stationeras för gott i Asplöven. Han hade aldrig blivit någonting i någon annan förening än vår. Vi gav honom förtroende gång på gång, trots att han misslyckades.
Hur jag än försöker så kan jag inte komma ihåg nåt annat av Mark än när han blev "Mark in da Park" mitt under ett derby och dansade runt och gav bort pucken till gnagare att bara placera in den... :-(
det är dock den händelsen som visar på hans storhet, så många spelare har kvalitet fär toppen men inget huvud och psyke för det, men Mark, han gjorde en axelryckning sa "shit hapends" och sen var det över, inget han grublade eller brydde sig om EXAKT det tänket ALLA elitidrotsmän borde ha, synd bara att hans faktiska kvaliteter inte riktig räcker hela vägen till NHL för psyke för ligan, det har han
Ja inget fel på inställningen men om det är enda kvaliteten räcker det inte så långt tyvärr.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Fy fan vad sug att mark valde Luleå och att challe inte varit intresserad :/

Sent from my C6603 using Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Janos

Inlägg av Janos »

Challe känner ju Andreas sen tiden i Modo.

Sen fick han ju inte sparken på grund av dåliga resultat.
Håkan Loob kommenterar sparkningen på det här viset via Färjestads officiella hemsida: - "Under den sexveckorsperiod jag haft rollen som sportchef har det blivit tydligt för mig att Andreas höga ambitionsnivå som tränare skapat en viss otydlighet i signalerna till gruppen", och fortsätter: "Andreas har en oerhörd energi, driv och vilja i sitt ledarskap, men just nu är det viktigt för mig att förmedla att Leif Carlsson är vår huvudtränare".
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/an ... 95211.aspx
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ciirree »

Någon som vet nåt mer om vad Boork sa om Johansson? Är det bara en tanke från Boork eller ryktas han på riktigt?
Användarvisningsbild
luncano

Inlägg av luncano »

ciirree skrev:Någon som vet nåt mer om vad Boork sa om Johansson? Är det bara en tanke från Boork eller ryktas han på riktigt?
Av det jag uppfattade så var det snarare Tommy Åström som snabbt tog upp det (att han redan har nytt jobb på gång i stockholmsområdet), och Boork som påpekade att det inte isf troligtvis inte rörde AIK, utan DIF. Han dementerade dock att han själv hade hört något om det. Dock skumt varför Åström ens nämnder det om det nu inte finns någon substans i det, själva samtalsämnet rörde inte DIF när det kom på tal.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Varför skulle det inte röra sig om AIK? Delad sistaplats i SHL är väl läge om något för en dylik förändring?

Sent from my iPad using Tapatalk
Honken

Re:

Inlägg av Honken »

Morwin skrev:Fy fan vad sug att mark valde Luleå och att challe inte varit intresserad :/

Sent from my C6603 using Tapatalk
Hur vet du att inte Challe var intresserad?
Mark sa själv i Hockeytorsk att han hellre åkte tillbaka till ECHL än spelade i någon andra liga i Europa.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
ciirree

Inlägg av ciirree »

luncano skrev:
ciirree skrev:Någon som vet nåt mer om vad Boork sa om Johansson? Är det bara en tanke från Boork eller ryktas han på riktigt?
Av det jag uppfattade så var det snarare Tommy Åström som snabbt tog upp det (att han redan har nytt jobb på gång i stockholmsområdet), och Boork som påpekade att det inte isf troligtvis inte rörde AIK, utan DIF. Han dementerade dock att han själv hade hört något om det. Dock skumt varför Åström ens nämnder det om det nu inte finns någon substans i det, själva samtalsämnet rörde inte DIF när det kom på tal.

Jaha okej!
Lite skumt ja, men undrar hur det inte kan handla om AIK, de ligger ju risigt till.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Är man polare med Jaromír Jágr, så finns det väl inte mycket mer än att tillägga att: Välkommen hit Andreas Johansson! Ta första bästa flyg hit och red ut den här jävla cirkusen!
Bild
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Är det något lag i Stockholmsområdet (journalisters definition) så är det nog SSK det handlar om,,,
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Jepe skrev:Är det något lag i Stockholmsområdet (journalisters definition) så är det nog SSK det handlar om,,,
SSK har redan sparkat sin huvudtränare en gång den här säsongen, så att göra det en andra gång när bara halva serien är spelad, vore ju total idioti. Då hade kaoset varit totalt i föreningen. Dom lär knappast ha pengar heller för att sparka två tränare samma säsong och ersätta med en som säkert är relativt dyr.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Andreas Johansson vet jag inte riktigt om jag vill ha då kan de lika gärna ha kvar Zabel. DIF behöver en mer rutinerad tränare.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

ciirree skrev:
luncano skrev:

Jaha okej!
Lite skumt ja, men undrar hur det inte kan handla om AIK, de ligger ju risigt till.

Vad det nu är värt, men av "expertisen" var aik tippade att spela KS, DIF tippade topp 3.
Så på den skalan ligger aik helt efter förväntningarna.

Andreas känns ändå som ett otroligt konstigt namn att kasta in i nuläget, har svårt att se det hända
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Göran

Inlägg av Göran »

Om det ligger något i det att Andreas Johansson är på väg, så kan det vara en lösning på problemet vi har. Dock fundersam om han eventuellt kommer att fungera tillsammans Nyman?
Låst