Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Magnutz »

Rix skrev:
Magnutz skrev:
minalman skrev:
Staten skrev:Styrelsen kan omöjligt ge Challe förtroende nästa år igen. Två år i rad har han lyckats formera två praktusla backuppställningar och fuskat på målvaktssidan (förra året hade han tur med Chet som var bra i grundserien). Alla lag vi möter har tyngre och elakare backar, det går inte med fjunisar rätt igenom.

Det är dessutom dags att ställa Särkijäärvi i båset men det hör inte till denna tråden.
Som jag skrev i matchtråden mot khk:
"Någon som tror att Karlskronas trupp och tränarare har mer betalt än våra? Jag tror inte det. Så det är hemskt att vi inte kan få ihop något bättre, när khk lyckats."
Ja, nästa säsong får Challe tamejfan köpa "Framgångspaketet" från HockeySpelarButiken istället. Lägg till "Kvalserie-garanti" samt "75% chans till avancemang till SHL"-tillägget också.

Att Challe inte tänkte på det inför denna säsong.
Sen får även domarna köpa "Göra Magnutz nöjdpaketet" från Ingen Får Gnälla förutom jag.
Mycket märkligt eller hur Magnutz :wink: :wink:
Gnäll på, det är inte förbjudet. Jag ger mig på whiners, det är inte heller förbjudet så länge som jag inte går till personangrepp.

KHK har värvat massor och fått till kemin i laget. Det hade lika gärna kunnat skita sig rejält för Janne - hade kemin inte infunnit sig hade de inte varit 2a i tabellen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Rix

Inlägg av Rix »

Magnutz skrev:
Rix skrev:
Magnutz skrev:
minalman skrev:
Staten skrev:Styrelsen kan omöjligt ge Challe förtroende nästa år igen. Två år i rad har han lyckats formera två praktusla backuppställningar och fuskat på målvaktssidan (förra året hade han tur med Chet som var bra i grundserien). Alla lag vi möter har tyngre och elakare backar, det går inte med fjunisar rätt igenom.

Det är dessutom dags att ställa Särkijäärvi i båset men det hör inte till denna tråden.
Som jag skrev i matchtråden mot khk:
"Någon som tror att Karlskronas trupp och tränarare har mer betalt än våra? Jag tror inte det. Så det är hemskt att vi inte kan få ihop något bättre, när khk lyckats."
Ja, nästa säsong får Challe tamejfan köpa "Framgångspaketet" från HockeySpelarButiken istället. Lägg till "Kvalserie-garanti" samt "75% chans till avancemang till SHL"-tillägget också.

Att Challe inte tänkte på det inför denna säsong.
Sen får även domarna köpa "Göra Magnutz nöjdpaketet" från Ingen Får Gnälla förutom jag.
Mycket märkligt eller hur Magnutz :wink: :wink:
Gnäll på, det är inte förbjudet. Jag ger mig på whiners, det är inte heller förbjudet så länge som jag inte går till personangrepp.

KHK har värvat massor och fått till kemin i laget. Det hade lika gärna kunnat skita sig rejält för Janne - hade kemin inte infunnit sig hade de inte varit 2a i tabellen.
Absolut, ingen hade räknat med att KHK skulle få ihop det såhär bra. De har bra kemi och spelar som ett jävligt bra lag. Ja och visst är det tillåtet att gnälla men det hjälper ju inte direkt det heller. Om någon på förhand trodde vi skulle knata genom denna serie och vinna allt har dem skjutit sig själva i foten. Visst DIF gick bra i ET, men det var försäsong och vi mötte lag som höll i pucken och vi kunde kontra och leva på bra PP, nu ska vi vara det spelande laget och det är svårare.
Staten

Inlägg av Staten »

Idag myser Djurgårn hockey. Färre än någonsin på Hovet (trots fifflandet med siffror) och två poäng mot ett värdelöst Asplöven. Just nu är vi ett skämt. Agera nu.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Kasta ut hela styrelsen och låt den bestå av följande:

Stefan Persson, H&M, Styrelseordförande (erkänd Djurgårdare)
Carl-Henric Svanberg, Ericsson, Volvo, m.m, Vice Ordf. (erkänd Djurgårdare)
Jimmie Ölvestad, ledamot
Niklas Wikegård, ledamot
Håkan Södergren, ledamot
Fredrik Reinfeldt, ledamot
Nichlas Falk, ledamot
Mats Sundin, ledamot

Ovan skulle ge en oerhörd bredd. Killar från näringslivet, politik, media, rutinerade hockeyspelare.

AVGÅ KAAREL! Djurgården är ett sjunkande skepp som måste räddas nu, länspumparna fungerar inte längre!!!
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Staten skrev:Idag myser Djurgårn hockey. Färre än någonsin på Hovet (trots fifflandet med siffror) och två poäng mot ett värdelöst Asplöven. Just nu är vi ett skämt. Agera nu.
8:a i HA efter 25 spelade matcher är väl inget skämt? (Ironi på högsta jävla nivå)

Ja du, vad är det som händer? SHL-kontraktet känns väldigt långt borta.. om det ska fortsätta så här.
Bild
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Något bör hända, men exakt vad det är vet jag inte i nuläget. Ny tränare, tja varför inte. Tycker Zabel känns nedslagen i de intervjuer man ser så i brist på övrig insikt så känns det ändå som en tänkbar chansning för att få en nytändning i laget framöver.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
4.9.5
Säsongskort: Ja

Inlägg av 4.9.5 »

jag skulle ärligt vilja se Lars Ohly som ordförande, skit i hans politiska sida och se personen, oerhört sympatisk, fruktansvärt rak och ärlig, står för det han säger och skiter i vad folk tycker, känner och kan större delen av publiken d man ibland ser han i klacken på bortamatcher eller sittplats på hemma.

VALBEREDNINGEN AGERA
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Mao Zedongs barnbarn kan assistera Lasse
DIF_Söderort

Inlägg av DIF_Söderort »

4.9.5 skrev:jag skulle ärligt vilja se Lars Ohly som ordförande, skit i hans politiska sida och se personen, oerhört sympatisk, fruktansvärt rak och ärlig, står för det han säger och skiter i vad folk tycker, känner och kan större delen av publiken d man ibland ser han i klacken på bortamatcher eller sittplats på hemma.

VALBEREDNINGEN AGERA
Gärna Lars Ohly i styrelsen, sen vill jag ha Jan Ednertz tillbaka.
Karel måste avgå
Viktory

Inlägg av Viktory »

1962FenderStrat skrev:Stefan Persson, H&M, Styrelseordförande (erkänd Djurgårdare)
Jimmie Ölvestad, ledamot
Niklas Wikegård, ledamot
Håkan Södergren, ledamot
Nichlas Falk, ledamot
Mats Sundin, ledamot
Vi kan inte ha en ordförande som knappt kommer ha tid att lägga på DIF.

Det där skulle vara en styrelse full av namn och bara namn.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Viktory skrev:
1962FenderStrat skrev:Stefan Persson, H&M, Styrelseordförande (erkänd Djurgårdare)
Jimmie Ölvestad, ledamot
Niklas Wikegård, ledamot
Håkan Södergren, ledamot
Nichlas Falk, ledamot
Mats Sundin, ledamot
Vi kan inte ha en ordförande som knappt kommer ha tid att lägga på DIF.

Det där skulle vara en styrelse full av namn och bara namn.

Hur vet du att Stefan Persson inte skulle ha tid med Djurgården? Han är styrelseordförande i H&M, inte VD, det är mao. inte ett heltidsjobb. Sen är jag övertygad om att han lägger ner mer tid på H&M än andra ordföranden, men självklart skulle han kunna avsätta tid till Djurgården om han vill.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Fittan Marcus Nilson är uppe på tapeten igen.
Ni kommer väl ihåg stämningen mot DIF? Den 17 december möts han och DIF Hockey i Arbetsdomstolen.

779000:- kräver Mackan att DIF ska betala, eftersom han "bara" tjänar 209 000:- /mån nu i HV istället för 250 000:- /mån som han hade i DIF. Alltså 41 000:- /mån sen hans kontrakt gick ut.

Vilket jävla as som inte fattar vilket läget DIF är i som förening just nu.
DIF!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Daniel942 skrev:Fittan Marcus Nilson är uppe på tapeten igen.
Ni kommer väl ihåg stämningen mot DIF? Den 17 december möts han och DIF Hockey i Arbetsdomstolen.

779000 kräver Mackan att DIF ska betala, eftersom han "bara" tjänar 209 000:- /mån nu i HV istället för 250 000:- /mån som han hade i DIF. Alltså 41 000:- /mån sen hans kontrakt gick ut.

Tänk att han var vår lagkapten. Och påstådd Djurgårdare. Alltså, nej, jag avskyr den mannen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Ska ändå bli väldigt intressant att se vilka som har rätt.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Malto

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Malto »

Daniel942 skrev:Fittan Marcus Nilson är uppe på tapeten igen.

779000:- kräver Mackan att DIF ska betala, eftersom han "bara" tjänar 209 000:- /mån nu i HV istället för 250 000:- /mån som han hade i DIF. Alltså 41 000:- /mån sen hans kontrakt gick ut.

Kan knappast vara så att han kräver ersättning efter det att kontraktet gick ut? Han måste väl rimligen påstå att han hade kontrakt en säsong till, men att DIF bröt det? Annars verkar det vara ett shitty case...
Skriv svar