Djurgårdens IF - Aspöven HC 4/12 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Aspöven HC 4/12 2013

Inlägg av Salas »

Hur man ens lyckas låta stå så många Asplövenspelare ett par centimeter från Reideborn med 90 sekunder kvar av ordinarie tid, det är ett jävla mysterium.

Om det var tydligt förr, så blev det plötsligt fullkomligt uppenbart idag vad vi saknar. En som är långsammare än en snigel, som skjuter sämre än en åsna, men som har en enda egenskap som resten i vårt lag saknar, dvs. en back som är en ful, fet, äcklig gris som är hatad av alla. En sån som i frustration kan sänka en motståndare från ingenstans, som ingjuter respekt. En kille som bara står framför mål så att motståndare håller sig borta.
Ja tack till det! Händer det kanske våra målvakter får lite hjälp i avgörande lägen framöver.
Senast redigerad av Salas den 2013-12-04 22:59:42, redigerad totalt 1 gånger.
20002001

Inlägg av 20002001 »

Isabo skrev:Jag tillägnar dagens poängtapp till de som gick upp och ställde sig strax nedanför mig precis efter att vi tagit ledningen i BP, och började skandera/sjunga "Avgå Zabel"! Gjorde allt för att överrösta klackens sång och gjorde att ivf jag tappade hela stämningen (går fan inte att sjunga och stötta sitt lag när någon står och överröstar en med en massa avgå-ramsor som inte leder någon vart under match), dessutom kände jag att de var rätt hånfulla mot resten av klacken med anspelningar på Hammarby, en väldigt raljerande ton mot allt och alla...

Vilken skön "support"!

Jag är "nöjd" med 2 poäng. "Nöjd" som i att det blev en seger och två poäng och inte ytterligare en nolla i poängprotokollet. Ett fall framåt.

Sen är det skit samma om man tycker att Zabel ska avgå eller inte, det har man rätt att tycka. Det är bara helt fel läge att BÖRJA skandera det vid en tagen ledning i BP.
Noterade också dessa nötter. Ni som gjorde detta borde skämmas och inte sätta er fot på Hovet igen. Ni gjorde mig mer förbannad idag än vad jag var när Asplöven gjorde 3-3.

Om ni befinner er på detta forum snälla förklara för mig hur laget ska känna mindre press på sig vid en ledning när ni sjunger Avgå Zabel?

På riktigt, använd era få hjärnceller nästa gång!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Zabel är grym. Det är spelarna som är felet.

Istället för att värva in något vi behöver så värvar vi en 19-årig brunkare som aldrig spelat seniorhockey.

Kämpa Challe.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Spännande att publiken och laget firar som de vunnit någonting efter den här fullständigt katastrofala usla insatsen. Djurgården är dåliga, Asplöven är om möjligt ännu sämre, och likförbannat så får vi ett sådant här äckligt kryss igen. Hela den här serien äcklar mig!

Våra målvakter är fullständigt meningslösa, det här är nog första säsongen hittills som ingen av våra målvakter lyckats vinna en enda match åt oss. Det behövs en förstakeeper som står på skallen då och då och fixar de där extra poängen med jämna mellanrum. Det spelar ingen roll hur usla vi varit tidigare, vi har alltid haft någon som gjort det minst en gång på en säsong. Hittills ser det mörkt ut, då både Adam och Johan är helt meningslösa. Den senare har potential men är på tok för outvecklad för att ta fram det snarast. En riktig missberäkning av Challe på målvaktsfronten.

Sen, utespelarmässigt är det Johner och till viss del Hank som får godkänt. Resten skrämmer mig. Nyberg ser ut exakt som Heinerö med den lilla skillnaden att den förstnämnda försöker att tacklas emellanåt. Jocke Eriksson är verkligen helt fel överallt därute i denna odiciplinerade serie. Snacka om att inte passa in med sin spelstil. Falk och Arnesson ser ut som rädda harar, Lofquist måste så långt bort från denna klubb som det bara går(bänkad igen i tredje?), Holm är ofokuserad, Ahléns split vision är för dålig för korpen, Hagelin står och stampar men inget händer.

Kan fortsätta läääänge till! Jisses amalia, jag undrar om jag sett Djurgården producera såhär dålig hockey SAMT dålig underhållning någonsin under sin långa historia? Gääääääsp. Förövrigt, våra supportrar är alltjämt underhållande korkade i genomsnitt. Hade en bakom mig som skrek "SKJUT" i vanlig ordning, för att sen ångra sig när spelaren gjort som han sagt och skottet precis som väntat blockats. "MEN FÖR HELVETE DET ÄR JU STÄNGT DÄR"... Hör folk ens hur jävla idiotiskt inskränkta de är på läktarna?
Heinrich

Inlägg av Heinrich »

Dagens vanliga snack om vårt pp-spel? Vi har inget bra just nu,men lyckades i alla fall peta in en puck vid ett sådant tillfälle idag. Varför ingen ändring på formationer? Tänker inte gå in på vilka som skjuter utanför eller dragskott nu för det har man hållit på med i 25 omgångar.
Idag skjuter Lidström tre direktskott skapligt hårda och han träffar målet vid varje tillfälle.
Är inte det märkligt?
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Heinrich skrev:Dagens vanliga snack om vårt pp-spel? Vi har inget bra just nu,men lyckades i alla fall peta in en puck vid ett sådant tillfälle idag. Varför ingen ändring på formationer? Tänker inte gå in på vilka som skjuter utanför eller dragskott nu för det har man hållit på med i 25 omgångar.
Idag skjuter Lidström tre direktskott skapligt hårda och han träffar målet vid varje tillfälle.
Är inte det märkligt?
Två PP, ett BP och sen OT-målet idag..
25/4-2025
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

sensei skrev:
Bjorn79 skrev:Med tanke på hur jävla dåligt det går kanske vi verkligen ska vara nöjda med 2p mot asplöven. Varför skulle vi så självklart vinna hemma mot asplöven? Med 6 vinster av 25 så borde vi vara glada över varenda jävla poäng, vi är inte bättre! när ska folk inse det? Om vi hela tiden har allt att förlora så kommer det bara gå ännu sämre.
Tror dom flesta inser detta, faktiskt. Därav den lite avslagna stämningen, tillskillnad mot ilska/frustration etc.
Ja, idag var det minsann likvaka på Hovet. Ingen är upprörd längre, ingen har några förväntningar, hoppet har övergivits och det märks. Faktiskt rätt skönt.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

Lidingö DIF skrev:
sensei skrev:
Bjorn79 skrev:Med tanke på hur jävla dåligt det går kanske vi verkligen ska vara nöjda med 2p mot asplöven. Varför skulle vi så självklart vinna hemma mot asplöven? Med 6 vinster av 25 så borde vi vara glada över varenda jävla poäng, vi är inte bättre! när ska folk inse det? Om vi hela tiden har allt att förlora så kommer det bara gå ännu sämre.
Tror dom flesta inser detta, faktiskt. Därav den lite avslagna stämningen, tillskillnad mot ilska/frustration etc.
Ja, idag var det minsann likvaka på Hovet. Ingen är upprörd längre, ingen har några förväntningar, hoppet har övergivits och det märks. Faktiskt rätt skönt.
En fullkomligt på pricken exakt beskrivning av kvällen. Det nya börjar nu.
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Saviano måste nog vara vårt bästa nyförvärv denna sessen. Den snubben ger ju verkligen allt alltid! Fattar inte hur en så kort spelare kan vara så fruktansvärt snabb på grickorna :P
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Schmosby

Inlägg av Schmosby »

Inte ens att vinna klockan kunde hjälpa min besvikelse efter matchens slut...
Heinrich

Inlägg av Heinrich »

förevigtdjurgården skrev:
Heinrich skrev:Dagens vanliga snack om vårt pp-spel? Vi har inget bra just nu,men lyckades i alla fall peta in en puck vid ett sådant tillfälle idag. Varför ingen ändring på formationer? Tänker inte gå in på vilka som skjuter utanför eller dragskott nu för det har man hållit på med i 25 omgångar.
Är inte det märkligt?
Vad vill du ha sagt med det?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Heinrich skrev:
förevigtdjurgården skrev:
Är inte det märkligt?
Vad vill du ha sagt med det?
Jag tror han menar att vi inte hade så många försök och därför låter man de i förväg intränade formationerna sköta jobbet. Om de lägger om PP-träningen och byter formationer där kommer vi se det under match, inte annars.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Göran

Inlägg av Göran »

Var det fler än jag som tyckte att Timmy såg väldigt seg ut igår. Det är väl kanske inte så konstigt med tanke på skadan han har haft.
Han borde kanske inte ha fått den istiden han fick för jag tyckte att det var farligt under hela tiden han var inne.
Hade hoppats på att han skulle köra rehab och träning fram till uppehållet och sen komma in med sin erfarenhet när det drar ihop sig för att klara av en plats mellan 1-7.
Jag tyckte han såg klockren ut i båset mot Karlskrona med sin posivitet ,erfarenhet och pådrivning av alla spelarna.
Han kan bli en riktigt bra tränare i framtiden.
Nu tar vi nya tag och siktar på att knipa 3 poäng av Rögle.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Göran skrev:Var det fler än jag som tyckte att Timmy såg väldigt seg ut igår. Det är väl kanske inte så konstigt med tanke på skadan han har haft.
Han borde kanske inte ha fått den istiden han fick för jag tyckte att det var farligt under hela tiden han var inne.
Hade hoppats på att han skulle köra rehab och träning fram till uppehållet och sen komma in med sin erfarenhet när det drar ihop sig för att klara av en plats mellan 1-7.
Jag tyckte han såg klockren ut i båset mot Karlskrona med sin posivitet ,erfarenhet och pådrivning av alla spelarna.
Han kan bli en riktigt bra tränare i framtiden.
Nu tar vi nya tag och siktar på att knipa 3 poäng av Rögle.
Håller med. Dock inte segare än segproppen Lidström. Där snackar vi seg.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Fattar inte. Hur många poäng har vi tagit de matcher Timmy inte var med? Även en seg Timmy bidrar uppenbarligen.
Skriv svar