Japp, alla här är eld och lågor över denna episka skalp. Hockeyallsvenskans motsvarighet till a miracle on ice har just inträffat.Nummer19 skrev:Va? Har vi blivit en förening som blir nöjda över en två... TVÅ poängare hemma mot Asplöven? Åh herregud!
Djurgårdens IF - Aspöven HC 4/12 2013
Re: Djurgårdens IF - Aspöven HC 4/12 2013
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Det är väl max en handfull som är nöjda.sensei skrev:Japp, alla här är eld och lågor över denna episka skalp. Hockeyallsvenskans motsvarighet till a miracle on ice har just inträffat.Nummer19 skrev:Va? Har vi blivit en förening som blir nöjda över en två... TVÅ poängare hemma mot Asplöven? Åh herregud!
Om någon väcker mig mitt i natten om 10 år och frågar vad jag minns från säsongen 2013 så är det helt klart kommentatorns frilla på s24 som jag svarar ärligt och spontant. Det är ganska talande, tror jag.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Uppenbarligen är det ju så. Fan spelarna, eller rättare sagt hela jävla föreningen, ska vara besvikna över att det inte blev tre poäng. Inte vara glada över att det blev två istället för en.sensei skrev:Japp, alla här är eld och lågor över denna episka skalp. Hockeyallsvenskans motsvarighet till a miracle on ice har just inträffat.Nummer19 skrev:Va? Har vi blivit en förening som blir nöjda över en två... TVÅ poängare hemma mot Asplöven? Åh herregud!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Den som tror nån av oss är nöjd med 2p mot Asplöven är en komplett idiot.Bocas skrev:Det är väl max en handfull som är nöjda.sensei skrev:Japp, alla här är eld och lågor över denna episka skalp. Hockeyallsvenskans motsvarighet till a miracle on ice har just inträffat.Nummer19 skrev:Va? Har vi blivit en förening som blir nöjda över en två... TVÅ poängare hemma mot Asplöven? Åh herregud!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Nej, du skämtar. Du kan inte vara nöjd med att vi för femhundrasjuttioelfte gången i år släpper in kvitteringen i slutet av tredje perioden? Speciellt inte mot Asplöven. Vi är ett bottenlag spelmässigt och vi sjunker i tabellen. Härliga tider.Magnutz skrev:Fyfan vad skönt med vinst!
- Daniel942
Hahaha Magnutz den kravlöse slår till igen.Staten skrev:Nej, du skämtar. Du kan inte vara nöjd med att vi för femhundrasjuttioelfte gången i år släpper in kvitteringen i slutet av tredje perioden? Speciellt inte mot Asplöven. Vi är ett bottenlag spelmässigt och vi sjunker i tabellen. Härliga tider.Magnutz skrev:Fyfan vad skönt med vinst!
DIF!
- minalman
Många här som undrar över glädjen har inte ens märkt att ironin blivit cynism.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Hahaha ironi i textform är klurigt.Daniel942 skrev:Hahaha Magnutz den kravlöse slår till igen.Staten skrev:Nej, du skämtar. Du kan inte vara nöjd med att vi för femhundrasjuttioelfte gången i år släpper in kvitteringen i slutet av tredje perioden? Speciellt inte mot Asplöven. Vi är ett bottenlag spelmässigt och vi sjunker i tabellen. Härliga tider.Magnutz skrev:Fyfan vad skönt med vinst!
- Lee Harvey Oswald
Episk tomhet (finns det ens?)
Här får man det serverat på en Lill-Lördag och allt, 4 mål av DIF, hemma och i samma match dessutom.
Men inte efter ett enda av målen kom det ens en liten fisig antydan till ett litet ynka -jaah
Nåt har dött i mig, börjar lukta illa nu, folk vänder bort ansiktet i tunnelbaneträngseln.
Hur får man ur sig dessa förmultnade rester?
Här får man det serverat på en Lill-Lördag och allt, 4 mål av DIF, hemma och i samma match dessutom.
Men inte efter ett enda av målen kom det ens en liten fisig antydan till ett litet ynka -jaah
Nåt har dött i mig, börjar lukta illa nu, folk vänder bort ansiktet i tunnelbaneträngseln.
Hur får man ur sig dessa förmultnade rester?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
"kaninöron" brukar "hjälpa"Magnutz skrev:Hahaha ironi i textform är klurigt.Daniel942 skrev:Hahaha Magnutz den kravlöse slår till igen.Staten skrev:Nej, du skämtar. Du kan inte vara nöjd med att vi för femhundrasjuttioelfte gången i år släpper in kvitteringen i slutet av tredje perioden? Speciellt inte mot Asplöven. Vi är ett bottenlag spelmässigt och vi sjunker i tabellen. Härliga tider.Magnutz skrev:Fyfan vad skönt med vinst!
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Först när ingen bryr sig om hur det går överhuvudtaget kommer det vända, och då pratar vi lång tid.....
Haha Magnutz, man måste vara övertydlig när man ska köra ironi i textform. Klart som fan ingen Djurgårdare är nöjd med 2 p idag.Magnutz skrev:Hahaha ironi i textform är klurigt.Daniel942 skrev:Hahaha Magnutz den kravlöse slår till igen.Staten skrev:Nej, du skämtar. Du kan inte vara nöjd med att vi för femhundrasjuttioelfte gången i år släpper in kvitteringen i slutet av tredje perioden? Speciellt inte mot Asplöven. Vi är ett bottenlag spelmässigt och vi sjunker i tabellen. Härliga tider.Magnutz skrev:Fyfan vad skönt med vinst!
- SkönaDjurgårn
"Fyfan vad skönt med vinst!"
Jag menar egentligen: FAN ATT VI SLÄPPER IN EN PUCKJÄVEL I SLUTET OCH TAPPAR TREPOÄNGAREN VI SÅ DESPERAT BEHÖVER!
Så.
Sen hoppas jag det vänder nu.
Jag menar egentligen: FAN ATT VI SLÄPPER IN EN PUCKJÄVEL I SLUTET OCH TAPPAR TREPOÄNGAREN VI SÅ DESPERAT BEHÖVER!
Så.
Sen hoppas jag det vänder nu.