Ja, det saknas väl bara Mitman nu.android skrev:Alltså. Det är den riktiga "hank-the-tank" som kommer nu. In med Mitman och bryt benen på folk nu så är jag nöjd.Jim Morrison skrev:Ojoj, här kastas lovord så det räcker och blir över. En ung Jimmie Ölvestad, eller vad sa ni?
Bara det inte är för dyrt så visst. Känns som att vi värvar Kalus-försöket #3 nu dock. Först den riktiga, sedan Hagelin och nu Nyberg. Mer brunk åt folket. Börjar bli lite parodiskt.
Välkommen hem Henrik Nyberg!
- Jim Morrison
Re: Välkommen hem Henrik Nyberg!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Skrattar du fortfarande så kaffet rinner ur käften Manijock, om Ahlén i stort alltså.
Måste väl nämligen överträffat dina förväntningar enormt, du total sågade ju den värvningen i våras.
I särklass vårt bästa nyförvärv såhär långt, just sayin.
Måste väl nämligen överträffat dina förväntningar enormt, du total sågade ju den värvningen i våras.

Spela fult
Blir en annan form av skratt gällande DIF Hockey nuförtiden. Man lyckas förvandla allt man rör vid till skit. Helt övertygad om att man kan göra vad fan som helst, plocka ihop de 22 hetaste spelarna i världen och sätt på dem en DIF-tröja. Likförbannat kommer de ha strul med Asplöven imorgon, likförbannat kommer varenda avslut knappt träffa kortsidan, likförbannat kommer vi vända upp arslet som en medelålders eskortare. Likförbannat kommer Zabel stå vid mikrofonen och snacka om att vi stundtals spelar fantastiskt, om marginaler och att vi bara behöver slipa på detaljerna.diftobbe89 skrev:Skrattar du fortfarande så kaffet rinner ur käften Manijock, om Ahlén i stort alltså.
Måste väl nämligen överträffat dina förväntningar enormt, du total sågade ju den värvningen i våras.![]()
Ett sarkastisk hopplöst garv, det är det enda jag lyckas klämma ur mig angående den här katastrofen nuförtiden. Angående Ahlén? Joo klart letar vi de minst illaluktande bajskorvarna så ligger hans stank bra till. En målskytt är han knappast. Han är ingen brunkare heller, han håller sig mest ur vägen. Åker runt i en ring i anfallszon och ser lite ledsen ut när Holm eller Lofquist kastar in pucken bakom en korvätande Reideborn. Klart minst uselt betyg bland nyförvärven, det håller jag med om...
- diftobbe89
Haha, för skön.
Okejokej, vårt minst sämsta nyförvärv säger vi
Okejokej, vårt minst sämsta nyförvärv säger vi

Spela fult
På ett mer seriöst plan så är det väl tidigt att jämföra med Ölvestad. En mer relevant jämförelse är väl Brodin när han kom upp. Tycker väl dock att Nyberg har lite bättre händer och är lite intensivare än Brodin.Jim Morrison skrev:Ja, det saknas väl bara Mitman nu.android skrev:Alltså. Det är den riktiga "hank-the-tank" som kommer nu. In med Mitman och bryt benen på folk nu så är jag nöjd.Jim Morrison skrev:Ojoj, här kastas lovord så det räcker och blir över. En ung Jimmie Ölvestad, eller vad sa ni?
Bara det inte är för dyrt så visst. Känns som att vi värvar Kalus-försöket #3 nu dock. Först den riktiga, sedan Hagelin och nu Nyberg. Mer brunk åt folket. Börjar bli lite parodiskt.
Men man kan väl hoppas att folk har koll på att den här killen fortfarande är junior och inte lär kosta speciellt mycket. Särskilt efter mitt haussande här nu. "buuu han gör ju inte massa mål BUUUU!!!"
Född till sportchef.
- Jim Morrison
Det är det jag menar. När man ser meningar som "en ung #19" slängas omkring så känns det redan som att folk har för höga förväntningar. Bara för att snubben har varit och spelat i en juniorliga i Kanada i en och en halv säsong så kommer han inte att kliva rätt in här, ta en startplats och dominera. Denna värvning har hög risk att slå fel för att den kommer när laget går som sämst och folk bara väntar på ett nyförvärv. En snubbe som förmodligen inte skulle spela i Djurgården om han inte hade spelat i ett lag med blå text på eliteprospects ska inte ses som någon frälsare.android skrev:På ett mer seriöst plan så är det väl tidigt att jämföra med Ölvestad. En mer relevant jämförelse är väl Brodin när han kom upp. Tycker väl dock att Nyberg har lite bättre händer och är lite intensivare än Brodin.Jim Morrison skrev:Ja, det saknas väl bara Mitman nu.android skrev:Alltså. Det är den riktiga "hank-the-tank" som kommer nu. In med Mitman och bryt benen på folk nu så är jag nöjd.Jim Morrison skrev:Ojoj, här kastas lovord så det räcker och blir över. En ung Jimmie Ölvestad, eller vad sa ni?
Men man kan väl hoppas att folk har koll på att den här killen fortfarande är junior och inte lär kosta speciellt mycket. Särskilt efter mitt haussande här nu. "buuu han gör ju inte massa mål BUUUU!!!"
Sedan kan han absolut spela bra och faktiskt ta en plats, men nu på förhand känns det verkligen som tredje försöket gillt vad gäller "brunkare-som-ska-väcka-laget"
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Välkommen hem Henrik Nyberg!
Övertygad om att han hade haft ett A-lagskontrakt om han hade varit kvar i våran organisation. Har för mig att han hade ett konkret förslag uppe när han drog över. Alltså han är bra. Hur han funkar på a-lagsnivå är svårt att sia om.Jim Morrison skrev:Det är det jag menar. När man ser meningar som "en ung #19" slängas omkring så känns det redan som att folk har för höga förväntningar. Bara för att snubben har varit och spelat i en juniorliga i Kanada i en och en halv säsong så kommer han inte att kliva rätt in här, ta en startplats och dominera. Denna värvning har hög risk att slå fel för att den kommer när laget går som sämst och folk bara väntar på ett nyförvärv. En snubbe som förmodligen inte skulle spela i Djurgården om han inte hade spelat i ett lag med blå text på eliteprospects ska inte ses som någon frälsare.android skrev:På ett mer seriöst plan så är det väl tidigt att jämföra med Ölvestad. En mer relevant jämförelse är väl Brodin när han kom upp. Tycker väl dock att Nyberg har lite bättre händer och är lite intensivare än Brodin.Jim Morrison skrev:Ja, det saknas väl bara Mitman nu.android skrev:Alltså. Det är den riktiga "hank-the-tank" som kommer nu. In med Mitman och bryt benen på folk nu så är jag nöjd.Jim Morrison skrev:Ojoj, här kastas lovord så det räcker och blir över. En ung Jimmie Ölvestad, eller vad sa ni?
Sedan kan han absolut spela bra och faktiskt ta en plats, men nu på förhand känns det verkligen som tredje försöket gillt vad gäller "brunkare-som-ska-väcka-laget"
Född till sportchef.
- Jim Morrison
Ja, vi får vänta och se helt enkelt.
För övrigt så är det kul att se Challe fortsätta med samma helgarderings-devis när det kommer till nya spelare.
"Vi tror mycket på Henrik på sikt..."
Positivt överraskad vid succé, framtidsprojekt vid utebliven sådan. Man kan inte misslyckas när man värvar unga spelare! Nä, nu ska vi inte vara sådana, Henrik är för all del ett riktigt framtidsprojekt, jag tycker Challe är så skön bara
En sann travlirare.
För övrigt så är det kul att se Challe fortsätta med samma helgarderings-devis när det kommer till nya spelare.
"Vi tror mycket på Henrik på sikt..."
Positivt överraskad vid succé, framtidsprojekt vid utebliven sådan. Man kan inte misslyckas när man värvar unga spelare! Nä, nu ska vi inte vara sådana, Henrik är för all del ett riktigt framtidsprojekt, jag tycker Challe är så skön bara

Från vad jag kan läsa av dig Android så verkar ändå Henrik vara en helt okej spelare, lite fart och tacklingar är vårt lag i stort behov av. Men som du säger får man tänka att det är en ung spelare och tiden får visa hur bra han faktiskt är.
Välkommen Henrik!
Välkommen Henrik!
Hmm, jag fattade ingenting. Jag brukar knappast den här spelartypen. Men så kollade jag eliteprospects och insåg att han inte spelat någon seniormatch.
Ser fram emot att se vad Henrik kan göra, men kommer givetvis ha lagom förväntningar initialt.
Ser fram emot att se vad Henrik kan göra, men kommer givetvis ha lagom förväntningar initialt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
Bra start av Nyberg! Riktigt energisk, snabb på grillorna och jobbig i sin forechecking!
Som jag skrev i första inlägget, riktig djurgårdare! Äntligen nån som går ner mot isen för att täcka skott! Varenda jäkel åker ju annars bara rakt fram med skridskorna ihop. Bra start av Hank, hoppas det fortsätter såhär.
2014-04-07, vad hände?
-
Jag är mycket positivt överraskad av Nyberg. Han har verkligen rätt inställning på isen. Såg honom tackla 3 pers i ett och samma byte mot Troja varav 2 av dom var nästan samtidigt. Snabb på rören, skicklig med klubban. Vågar man ta det så långt att säga att det är en bättre version av #19?