Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
medu82
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av medu82 »

Tycker faktiskt våra målvakter(framförallt Mattsson, bara att kolla emot KHK hemma)...
Har visat att dem kan spela BRA, men liksom resten utav laget nu så saknar dem självförtroendet...
Vi behöver nog hellre förstärka defensiven än offensiven(även fast båda hackar just nu).
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Så länge ingen ny målvakt är signad så är det väl klart att Challe måste backa upp våra nya målvakter i media.
Expert.
Tuzzen

Inlägg av Tuzzen »

och där värvade vi Henke Nyberg som har potential och bli en riktigt bra forward om några år och är/var riktigt hårt jobbande forward vad jag minns av honom från J18/20, men inte rätt forwardsvärvning i det här läget som vi befinner oss i, skulle det varit en forward så måste det till en rutinerade som har några år på nacken, men DET måste in en defensiv back snarast.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Hur är nyförvärvet spelmässigt? Ingen koll på honom i huvudtaget. Hoppas han fått med sig fysisk spelstil från tiden i Kanada.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Tung värvning!!!!

Nej men skämt åsido. Svårt att se att det kan bli värre. Testa, testa! Så här osexigt har jag dock då aldrig upplevt en säsong innan.
KYLERKYLER

Inlägg av KYLERKYLER »

1962FenderStrat skrev:Hur är nyförvärvet spelmässigt? Ingen koll på honom i huvudtaget. Hoppas han fått med sig fysisk spelstil från tiden i Kanada.
Skridskostark målskytt av rang :wink:

Ska bredda truppen i fjärdelinan. Spelar han inte fysiskt kan jag absolut inte förstå värvningen. Som jag i och för sig har svårt att förstå ändå :shock:
Manijock

Inlägg av Manijock »

KYLERKYLER skrev:
1962FenderStrat skrev:Hur är nyförvärvet spelmässigt? Ingen koll på honom i huvudtaget. Hoppas han fått med sig fysisk spelstil från tiden i Kanada.
Skridskostark målskytt av rang :wink:

Ska bredda truppen i fjärdelinan. Spelar han inte fysiskt kan jag absolut inte förstå värvningen. Som jag i och för sig har svårt att förstå ändå :shock:
Ersättare till Heinerö. Kostar han mer än en kopp kaffe i vår budget så undrar jag om DIF Hockey bara prövar tålamodet hos oss supportrar. I sådant fall är det ett skämt! Väntar mig tålmodigt saftiga åtgärder snart om vi inte ska möta Bajen nästa säsong. Kämpa Challe!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Är det en snubbe som åker massor av skridskor och smäller på i varenda närkamp kan jag köpa signingen då den rimligtvis måste vara billig nog att klubben på egen hand kan lösa den.

Bidrar han dock inte med sakerna ovan känns den dock tveksam milt uttryckt.
johan_80
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av johan_80 »

Hoppas inte alla DH pengarna gick åt här då är vi ute på hal is..
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Nyberg kan vara en bra injektion för vårt trötta lag, men efter fem-tio omgångar skall han givetvis inte platsa i vårt A-lag. Jag hoppas inte att han får mer än existensminimun i betalt av Djurgården, utan har ett juniorkontrakt som de vanliga J20-spelarna har.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
jetz

Inlägg av jetz »

3 assist på 21 matcher av Henke Nyberg. Detta är en spelare som förmodligen kommer spela tillsammans med honken och Ahlén. Dålig värvning tycker jag, inte det DIF behöver nu.
Ge oss en målskytt och en sniper challe... Dra inte ner oss mer i skiten än vad du redan gjort, gör inte som du gjorde med timrå....
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av BaronVonDif »

johan_80 skrev:Hoppas inte alla DH pengarna gick åt här då är vi ute på hal is..
Äsch. Vi samlar in mer. Ca 200k till slutet av februari borde räcka till nåt skoj?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Greato

Inlägg av Greato »

Det låter ju som att han är en ren ersättare till Heinerö. Jag tror inte att DH-pengarna har använts på honom, men har jag fel så är det nog inte mycket.

Om det skulle vara så att han inte kostar DH-pengar så får man väl säga att så länge han producerar mer än vad Huddinge har gjort så ska vi vara glada.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

ciirree skrev:Blir så irriterad på Challe när han säger "Vi har dem målvakterna vi har!" -
gå in med de två målvskterna i en kvalserie är som att höja insatsen i poker med par i 2or.

Vi behöver en målskytt, och de behöver inta kosta något bara våra vi redan har kan ha bättre utdelning, vi behöver stabilt backspel, och vi behöver en stabil målvakt. En målvakt behöver egentligen inte heller kosta något, så som Adam spelade 2a och 3e perioden i sista matchen så är det inga problem, bara han kan hålla den nivån. Men just nu är allt ostabilt. Fram till för några matcher sedan så var defensiven också bra, nu har även den börjat svikta. Så jag skulle vilja säga att vi har problem på alla punkter - just nu.
Tror du får vara otroligt nöjd om vi ens tar oss dit.

Nyberg, mäktigt..!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jag har ingen som helst koll på Nyberg.

Men att värva hem en sån ung spelare, vore det inte bättre att bara flytta upp Lindberg?
Njea jag håller mig halvskeptisk några matcher till så får vi se vad han tillför.
Låst