Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Axel_K
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Axel_K »

Jag tycker det är smart att inte panikvärva, 400k räcker inte för en sådan värvning som skulle få ett helt lag att prestera efter en match.
Skulle ju inte ha något emot att Challe chansar denna säsong för att nästa säsong ha kanske 2 miljoner extra. Jag personligen har sett denna säsong som ett mellanår sen i somras även om man alltid hoppas på mirakel.
Jag skulle gärna vilja se en stabil målvakt samt en mental tränare denna säsong dock, då tror jag att vi skulle kunna nå kvalserien och ha en bra chans där. Men en panikvärvning löser inga problem.
Användarvisningsbild
Högdalen

Inlägg av Högdalen »

Hur är Max Görtz? Bra eller anus?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=27258
Göran

Inlägg av Göran »

Tränaren då, hur säkert sitter Tony Zabel?
– Han sitter säkert enligt Challe.

Undrar om det verkligen är hans egna omdöme eller om han inte har styrelsen fulla förtroende att agera?

Om inte Timmy P spelar i morgon så hoppas jag att han finns med i båset för att förmedla lite positiv energi vilket man har saknat under minst 20 omgångar denna säsong.Borta senast (trots förlusten var han riktigt skön att skåda i båset med sina positiva uttryck)
Någon som vet hur det är med skade läget?
Med tanke på den sista tidens prestationer så kan väl Falk inte vara mer en 7:e back.
Guter ,Ljung och Johner måste upp några snäpp.
Huddinge grabbarna skall bara spela några byten som avlastning är min bedömning så vi orkar trycka ner Asplöven i deras försvars zon under hela matchen.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av BaronVonDif »

Högdalen skrev:Hur är Max Görtz? Bra eller anus?

Han var över förväntan bra i ET för Fbk dock högst medioker i deras grundserie, känns bekant.Håller nog mer än godkänd allsvensk klass dock ligger nog Malmö närmre till hands.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Steelmountain

Inlägg av Steelmountain »

Görtz har typ 80-100lakan/månaden
Bara att glömma...
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Uppenbart att Zabel inte har Djurgårdens fulla förtroende då både Timmy och Challe stod i båset under matchen sist. Sen det faktum att Jocke skötte allt snack under time-out stärker denna tes. Jag har dock inget emot Zabel personligen, men det känns som han sitter väldigt löst just nu.
Rix

Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för

Inlägg av Rix »

BaronVonDif skrev:

Han var över förväntan bra i ET för Fbk dock högst medioker i deras grundserie, känns bekant.Håller nog mer än godkänd allsvensk klass dock ligger nog Malmö närmre till hands.
Haha låter ju som en klockren DIF värvning.
Megaman

Inlägg av Megaman »

Varför inte värva Niklas Johansson VIKs sportchef! Bevisligen kan han få ihop ett stabilt allsvenskt topplag med en blygsam budget och sitter på ett bra kontaktnät.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Nu vet ju inte jag hur mycket ett köp av en spetsspelare kostar men ni kan ju upplysa mig om det? Alltså bara själva köpet.

För om det inte är en stor summa så är 400 000 mycket för en värvning på restarande nästan 4 månader, iallafall i Allsvenskan.
Jag börjar tro lite att Challe vill spara pengarna till näata säsong. "Vi tittar hela tiden men det poppar ju inte upp spelare hela tiden direkt!" - alla andra lag ser spelare hela tiden .. vart letar du Challe?
Tuzzen

Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för

Inlägg av Tuzzen »

Rix skrev:
BaronVonDif skrev:

Haha låter ju som en klockren DIF värvning.
Malmö är riktigt intresserade av honom så lutar nog åt dom för max Görtz.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av pulverapa »

1962FenderStrat skrev:Uppenbart att Zabel inte har Djurgårdens fulla förtroende då både Timmy och Challe stod i båset under matchen sist. Sen det faktum att Jocke skötte allt snack under time-out stärker denna tes. Jag har dock inget emot Zabel personligen, men det känns som han sitter väldigt löst just nu.
Zabel skötte ju laguttagningen inför sista teket. Det är naturligt att Jocke då sköter det taktiska i och med att det är han som tekar, dessutom snackade han engelska.

Folk drar för stora växlar på saker och ting.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

ciirree skrev:Nu vet ju inte jag hur mycket ett köp av en spetsspelare kostar men ni kan ju upplysa mig om det? Alltså bara själva köpet.

För om det inte är en stor summa så är 400 000 mycket för en värvning på restarande nästan 4 månader, iallafall i Allsvenskan.
Jag börjar tro lite att Challe vill spara pengarna till näata säsong. "Vi tittar hela tiden men det poppar ju inte upp spelare hela tiden direkt!" - alla andra lag ser spelare hela tiden .. vart letar du Challe?
Vad menar du? Man köper inte spelare i svensk hockey. Möjligtvis kan man komma överens med spelarens nuvarande klubb om man vill lösa ut denne ur ett kontrakt, men det handlar ju inte om rena köp per se.

Däremot skall man ju betala lön + sociala avgifter. Så 400.000:- blir för resten av säsongen om vi räknar på 4 månader 100K/månad ink sociala avgifter. Så förmodligen kan vi erbjuda en spelare en lön på ca 75k/månad.

Jag tror inte Challe håller på pengarna, däremot tror jag inte riktigt han bestämt sig vilken lagdel man mest måste förstärka.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

-daniel- skrev:
ciirree skrev:Nu vet ju inte jag hur mycket ett köp av en spetsspelare kostar men ni kan ju upplysa mig om det? Alltså bara själva köpet.

Vad menar du? Man köper inte spelare i svensk hockey. Möjligtvis kan man komma överens med spelarens nuvarande klubb om man vill lösa ut denne ur ett kontrakt, men det handlar ju inte om rena köp per se.

Däremot skall man ju betala lön + sociala avgifter. Så 400.000:- blir för resten av säsongen om vi räknar på 4 månader 100K/månad ink sociala avgifter. Så förmodligen kan vi erbjuda en spelare en lön på ca 75k/månad.

Jag tror inte Challe håller på pengarna, däremot tror jag inte riktigt han bestämt sig vilken lagdel man mest måste förstärka.

Kvalité oavsett lagdel skulle väl egentligen vara välkommet.

Skall man se rent krasst på saker och ting är väl en riktig 1a keeper det bästa som kunde signas eftersom denna skulle spela 60 minuter av varje match typ.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Kall-El skrev:
-daniel- skrev:

Kvalité oavsett lagdel skulle väl egentligen vara välkommet.

Skall man se rent krasst på saker och ting är väl en riktig 1a keeper det bästa som kunde signas eftersom denna skulle spela 60 minuter av varje match typ.
Har svårt att se att pengarna skulle räcka till en sådan målvakt som går in och vinner matcher åt oss. Våra målvakter har över säsongen varit bra. Däremot har de inte "vunnit" matcherna åt oss (eller stängt matcherna, ni fattar hoppas jag).

Så, jag vill lägga pengarna på att stärka upp försvaret. Hur är det egentligen med Timmy?
Vi behöver få in en äldre "skäggig" back som är rejäl i närkamperna och kan städa rent. Just där har vi inte varit bra så här långt. Ex Falk och Arnesson får grymt svårt när de testas i närkampspelet. De har inte styrkan att stå emot.

Och jag tror i grunden på att börja med att ha en bra defensiv. Offensivt har vi det något bättre ställt. Men för att utnyttja det måste vi ju spendera mindre tid i egen zon till att börja med.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
ciirree

Inlägg av ciirree »

Blir så irriterad på Challe när han säger "Vi har dem målvakterna vi har!" - gå in med de två målvskterna i en kvalserie är som att höja insatsen i poker med par i 2or.

Vi behöver en målskytt, och de behöver inta kosta något bara våra vi redan har kan ha bättre utdelning, vi behöver stabilt backspel, och vi behöver en stabil målvakt. En målvakt behöver egentligen inte heller kosta något, så som Adam spelade 2a och 3e perioden i sista matchen så är det inga problem, bara han kan hålla den nivån. Men just nu är allt ostabilt. Fram till för några matcher sedan så var defensiven också bra, nu har även den börjat svikta. Så jag skulle vilja säga att vi har problem på alla punkter - just nu.
Låst