Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Värvar vi Owuya så är det tveksamt om jag går på hovet de närmsta matcherna.
Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
Varför då? Utveckla gärna.pulverapa skrev:Värvar vi Owuya så är det tveksamt om jag går på hovet de närmsta matcherna.
Owuya kommer inte att spela i DIF i år så du kan vara lugn och fortsätta gå på Hovet!pulverapa skrev:Värvar vi Owuya så är det tveksamt om jag går på hovet de närmsta matcherna.
Han är inte bättre än någon av våra målvakter. Det här är en kille som knappt platsar i ECHL...Kungen skrev:Varför då? Utveckla gärna.pulverapa skrev:Värvar vi Owuya så är det tveksamt om jag går på hovet de närmsta matcherna.
Om vi nu ska värva något så ser Johan Larsson, som nyss fick sparken från FBK, intressant ut:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5702
Knappt platsar i ECHL?!pulverapa skrev:Han är inte bättre än någon av våra målvakter. Det här är en kille som knappt platsar i ECHL...Kungen skrev:Varför då? Utveckla gärna.pulverapa skrev:Värvar vi Owuya så är det tveksamt om jag går på hovet de närmsta matcherna.
Om vi nu ska värva något så ser Johan Larsson, som nyss fick sparken från FBK, intressant ut:
11/12
Mark Owuya
Toronto Marlies, AHL, 19 matcher 1.94 92,9% (2a i hela AHL)
Reading Royals, ECHL, 25 matcher 2.63 93,0% |Playoffs 5 matcher 2.23 93,4 (2a i hela ECHL, 7a i Playoffs)
12/13
Spelade totalt 18 matcher i tre olika klubbar!
Gick väl så där under säsongen, presterade dock i ECHL Playoffs (NÄR DET GÄLLER SOM MEST)
Reading Royals 5 matcher 1.61 92.6% (5a av alla målvakter i Playoffs)
Förstår inte hur han inte skulle platsa i dagens DIF med tanken på de målvakter som står just nu. En säker målvakt gör backarna säkra brukar man väl säga. Två osäkra målvakter gör då hela laget osäkert eller?!
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
pulverapa skrev:Han är inte bättre än någon av våra målvakter. Det här är en kille som knappt platsar i ECHL...Kungen skrev:Varför då? Utveckla gärna.pulverapa skrev:Värvar vi Owuya så är det tveksamt om jag går på hovet de närmsta matcherna.
Han var ju bäst i Elitserien för några år sedan

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Drygt att bli kickad av FBK när man spelar i Hv... Och redan klar för Tappara.pulverapa skrev:Han är inte bättre än någon av våra målvakter. Det här är en kille som knappt platsar i ECHL...Kungen skrev:Varför då? Utveckla gärna.pulverapa skrev:Värvar vi Owuya så är det tveksamt om jag går på hovet de närmsta matcherna.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
2014-04-07, vad hände?
Men man vet aldrig med Challe

Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- Amadeus
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tycker det där är typiskt Challe-snack när någonting är på gång o han inte vill svara på frågorAndspe skrev:Men man vet aldrig med ChalleHan är lite lurig med media

"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
Re: Re:
Ja, får lust att sluta läsa i alla fall. För Challe har inte sagt tjugo gånger att han letar efter förstärkningar. Han har inte alls problem med att det är mitt i serien, Hockeyallsvenskan är en skitserie och att han har knappa 400 lök att röra sig med. Nej då, han vill köra med ett så dåligt lag som möjligt. För han är som alla andra i DIF – de vill medvetet att det ska gå dåligt för att reta oss fans. Det är så uppenbart.nevyn skrev:Det är sådana citat som gör att man slutar läsa på forumet.Morwin skrev:Ja för challe ska väl köra med detta sk it lag serien ut :/
Sent from my C6603 using Tapatalk
Sv: Re: Re:
Händer ju inget så klart man tröttnar. Alla andra lagen värvar in förstärkningar förutom vi. Vi fick en ny almtorp genom Hagelin yipppieMattebo skrev:Ja, får lust att sluta läsa i alla fall. För Challe har inte sagt tjugo gånger att han letar efter förstärkningar. Han har inte alls problem med att det är mitt i serien, Hockeyallsvenskan är en skitserie och att han har knappa 400 lök att röra sig med. Nej då, han vill köra med ett så dåligt lag som möjligt. För han är som alla andra i DIF – de vill medvetet att det ska gå dåligt för att reta oss fans. Det är så uppenbart.nevyn skrev:Det är sådana citat som gör att man slutar läsa på forumet.Morwin skrev:Ja för challe ska väl köra med detta sk it lag serien ut :/
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Det känns lite som om han vill bunkra.. Gjorde han slut på förra årets spelarbudget? Hade ju inte direkt blivit förvånad om han försöker spara in till en större budget för framtiden..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB