Leksand skrev:ciirree skrev:Personligen tror jag att Owuya väljer Djurgården framför någon annan klubb i SHL, för här värvas han ju knappast till att vara andramålvakt. Dessutom säger han ju att han alltid har en dialog med Djurgården så där bör förstavalet ligga - om inte Skellefteå eller Luleå exempelvis lägger upp något monsterkontrakt. Det lär ju inte hända!
Knappast. Kan inte tänka mig att någon SHL-klubb är intresserad av Qwuya som förstemålvakt, utom möjligen Örebro och hur kul verkar det vara att spela där? Brynäs hade kunnat vara ett alternativ, men den dörren är stängd i och med Starkbaum. Finns andra lag som iofs har haft det tveksamt med målvaktsspelet, som HV, men tar de in någon ny så kommer de ta in en mer etablerad målvakt.
Om den unge Owuya har lite vett förstår han att speltid är viktigare än nivå för honom nu och Allsvenskan är ingen gärdsgårdsserie längre. Klart han ska signa mer er om ni är intresserade.
Owuya är en otrolig klok människa och han inser nog att det blir mycket bänken i SHL. Är heller inte av den uppfattningen att han tycker att pengar är det viktigaste i ett kontrakt, utan hellre satsat på att spela där han trivs och inte där han tjänar mest. Det är iaf den uppfattningen jag har fått. Så är DIF intresserade, tror jag han nappar.
Måste ju ändå vara bättre än att träna med div1 lag som han gör nu.
10/11, herregud vad han spelade upp sig den säsongen. Seglade förbi varenda målvakt som var mer meriterade i SHL och hamnade till slut 1:a i målvaktsligan. Fan, vad jag njöt när har räddade sista straffen i derbyt efter det-där-derbyt-ni-vet....
Jag skulle bli överlycklig om vi signade honom. Behåll Adam och låna ut Mattsson.
Tror hela laget skulle resa sig. Backarna skulle börja lita på målvakten igen, börja spela mer avslappnat och inte hela tiden titta ängsligt bakåt om puckjäveln gått in eller inte.