Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Leksand

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11 2013

Inlägg av Leksand »

Datsyuk_13 skrev:
1962FenderStrat skrev:Det enda jag gläds åt idag är:

1. Challe i båset. (epic)
2. Krüger verkar vara på g. Jobbade hårt och satte ett par fina patenterade Krüger-pass.
Så du ser det alltså som positivt att Challe kliver ner i båset?

En sportchef som ännu en gång har misslyckats något ENORMT med sitt lagbygge. Det är han som är ytterst sportslig ansvarig i klubben. Är det någon som ska bort illa kvickt så är det Challe snarare än Zabel/Nyman...
I min bok säger sportchefen en enda sak med det: Vi har problem och jag har inget förtroende för tränaren, men jag vet inte vad jag ska göra åt det.

Challe är och förblir ert stora problem. GIGANTISK risk att sätta en sådan klubblegend som sportchef. Funkar det så är det givetvis bra, men otroligt komplicerat om det inte funkar.

Alltnog, ni ligger fortfarande på PO-plats. Det är kris i DIF, men det är inte kört. Örebro slutade sexa i AS förra året och låg sämre till än så under säsongen.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

@Norenfalk och alla andra.
Tänk om vi kunde få TeliaSonera som är en officiell partner, att öppna ett nummer vi alla kunde, med våra mobiler, skicka en hälsning till med ett video- MMS eller SMS?
Kunde faktiskt bli stort om det sköttes proffsigt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

minalman skrev:@Norenfalk och alla andra.
Tänk om vi kunde få TeliaSonera som är en officiell partner, att öppna ett nummer vi alla kunde, med våra mobiler, skicka en hälsning till med ett video- MMS eller SMS?
Bra tanke men tyvärr finns det lite för många som inte skulle kunna tygla sig och då skicka hälsningar av mindre trevlig karaktär. Det är min cyniska sida som talar. :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Magnutz skrev:
Bra tanke men tyvärr finns det lite för många som inte skulle kunna tygla sig och då skicka hälsningar av mindre trevlig karaktär. Det är min cyniska sida som talar. :)
Borde väl dock gå att öppna med en sluss, dvs allt som rings in kontrolleras innan det skickas vidare? Tycker det är en trevlig idé!
25/4-2025
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

förevigtdjurgården skrev:
Magnutz skrev:
Borde väl dock gå att öppna med en sluss, dvs allt som rings in kontrolleras innan det skickas vidare? Tycker det är en trevlig idé!
Håller med. Det är en riktigt bra idé. Kan man lösa det så att varje meddelande går igenom en screening så är det underbart.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Magnutz skrev:
Magnutz skrev:
Håller med. Det är en riktigt bra idé. Kan man lösa det så att varje meddelande går igenom en screening så är det underbart.
Där ett nummer är normaltaxa och ett annat ger 50:- till DH.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

minalman skrev:
Magnutz skrev:
Magnutz skrev:
Där ett nummer är normaltaxa och ett annat ger 50:- till DH.
Vore klockrent. Skulle utan att tveka mms:a iväg ett hyll till laget för 50kr. Kanske till och med två :)
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Synd att man är så bra på att snacka och så dålig på att fixa...
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

minalman skrev:Synd att man är så bra på att snacka och så dålig på att fixa...
Det är kanon att det finns de som är bra på att snacka, som kan komma med en massa bra förslag, för det är inte alltid de som sitter inne med kunskaperna som har idéerna.
Kan vi jobba tillsammans med de olika förslagen så kommer det garanterat nå framgång.
Så mitt tips till dig minalman vräck ur dig alla förslag du har, har man tur så nappar någon o driver det vidare.
Ta Magnuz förslag som exempel: hylla på en träning, där flera nappade på ett inlägg, kanske är det just detta förslag som kommer att vända skutan.
Så fortsätt gärna att spåna öppet kring dina tankar.
Det är alltid kul med de människor som kommer med konkreta förslag o inte bara att vi ska sparka varenda jävel, visa hjärta idiot.
Summan av det hela spåna vidare på förslag som kan hjälpa klubben i vårt hjärta. :D
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Laget förtjänar verkligen tokmycket hyll
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Laget förtjänar verkligen tokmycket hyll
Du har verkligen inte fattat något alls. Det är inte hyllningar som ska framföras. Det är stöd. Det är en bekräftelse från vår sida att vi står på klubbens/lagets sida oavsett resultat etc. Att vara supporter i medgång är ingen match. Det är nu vi prövas.

Det är i motgång man behöver som mest stöd. (stöd = support -> supporter = en supporter stöttar) Det är nu de behöver vår kärlek/vårt stöd/kalla det vad du vill. I medgång, när allt funkar är vi en extra-boost med energi. En stor jävla Redbull. I motgång är vi viktigare. När vi visar att vi vill laget/klubben väl och att vi stöttar alltid, oavsett - då gör vi som mest nytta.

När en supporter blir en extra tyngd för laget att bära är supportern inte längre en supporter. Då är denne en anti-supporter. Någon som gör motsatsen till att stötta.

Jag vet inte vad som blir verklighet av allt som nu skrivs men jag hoppas det blir något bra av det. Håll ögon och öron öppna.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Magnutz skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev:Laget förtjänar verkligen tokmycket hyll
Du har verkligen inte fattat något alls. Det är inte hyllningar som ska framföras. Det är stöd. Det är en bekräftelse från vår sida att vi står på klubbens/lagets sida oavsett resultat etc. Att vara supporter i medgång är ingen match. Det är nu vi prövas.

Det är i motgång man behöver som mest stöd. (stöd = support -> supporter = en supporter stöttar) Det är nu de behöver vår kärlek/vårt stöd/kalla det vad du vill. I medgång, när allt funkar är vi en extra-boost med energi. En stor jävla Redbull. I motgång är vi viktigare. När vi visar att vi vill laget/klubben väl och att vi stöttar alltid, oavsett - då gör vi som mest nytta.

När en supporter blir en extra tyngd för laget att bära är supportern inte längre en supporter. Då är denne en anti-supporter. Någon som gör motsatsen till att stötta.

Jag vet inte vad som blir verklighet av allt som nu skrivs men jag hoppas det blir något bra av det. Håll ögon och öron öppna.
Du har helt rätt i det du skriver, när jag bestämde mig för att vara en supporter, så innebar det att jag var just det en supporter.
En supporter stöttar sitt lag oavsett vilka framgångar som inbringas.
När fan behöver man en klapp på axeln/uppmuntrande ord inte är det när man är på topp o mår skitbra utan man behöver det som mest när man är nere och mår skit.
Tänk på det alla ni som titulerar er som supportrar till laget i er hjärta.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Problemet är väl att för de flesta lag så går det upp och ner i omgångar. Går det neråt så gör man något åt det och kliver sakta men säkert uppåt. Med Djurgården går det bara neråt och ingen i klubben kan bry sig mindre. Är väl snart fem år sen det gick uppåt för denna förening, efter fallet så har vi liksom inte nått mark än. Ser ett fall på ca 20 år till innan vi kanske grundar. Väldigt påfrestande att vara supporter för det här laget, som jaa faktiskt, har blivit synonymt med förlorare. Föreningen skriker ut det, och stora delar av supportrarna hakar på. Förlorarmentalitet = Bajen i fotboll, DIF i hockeyn....
Senast redigerad av Manijock den 2013-11-29 15:13:42, redigerad totalt 1 gånger.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Magnutz skrev:
Vore klockrent. Skulle utan att tveka mms:a iväg ett hyll till laget för 50kr. Kanske till och med två :)
Jag är också på helt klart. Ska vi ta och prata med ett par operatörer eller?
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

@Magnutz

Jag beundrar det du står för. En äkta supporter. Du är beundransvärd i ditt agerande för den klubb som jag vet att du älskar. Skulle önska att fler var som dig. Hat leder ingenvart. Det ENDA som leder mänskligheten framåt är kärlek, oavsett om det gäller ishockey eller något annat.
Följ Magnutz råd - ställ upp för laget NU. Det är nu vi supportar behövs mer än någonsin. Visa ditt stöd. Kom på träningen och visa er kärlek för Tony och grabbarna. Dom älskar er det kan jag garantera er. Visa att ni älskar dom också!! Tyvärr bor jag lite långt från Hovet (Gbg) för att kunna komma på träningarna. Men ni som kan, anmana Magnutz råd och kom och visa ert stöd för laget!! Det kan vara det som vänder allt!!
Tack Magnutz för allt du gör för laget jag älskar.
Skriv svar