DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av ciirree »

bastis7 skrev:
minalman skrev:Nu börjar snacket om KHL i Stockholm. http://bloggar.aftonbladet.se/wennerhol ... ra-faller/

Om vi skulle åker ur Ha så blire säkert KHL för oss.......
Soft med bortamatcherna då.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re:

Inlägg av BaronVonDif »

minalman skrev:Nu börjar snacket om KHL i Stockholm. http://bloggar.aftonbladet.se/wennerhol ... ra-faller/
Vill minnas att äckel klubben från Solna ville ansluta sig till KHL deras sista år i AS men skrotade iden när dom gick upp. Underligt nog påverkade denna plan ej spelarna som garanterat fått byta klubb om ligabytet gick igenom, snarare spekade dom bättre, kanske fick ett 'prestera och ta oss till ES eller få kicken pga ligabyte' ultimatum?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Viktory
Säsongskort: Ja

Inlägg av Viktory »

Skulle det bli KHL är det slut för min del. Och garanterat för DIF:s del också.

Dags att säkra 51%-regeln även i DIF Hockey (röstades ned ifjol) på nästa årsmöte så att vi inte blir uppköpta som Jokerit.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Det krävs många åtgärder för att jag ens skulle vara intresserad av en flytt till KHL. Det känns avlägset.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: DIF i Media

Inlägg av BaronVonDif »

pulverapa skrev:Det krävs många åtgärder för att jag ens skulle vara intresserad av en flytt till KHL. Det känns avlägset.
I Ajk's fall var det gå upp till ES, gå med i KHL eller konkurs som gällde och läget mer desperat. Jag tror och hoppas att DIF tänker annorlunda, i dagsläget lockar inte KHL spel alls för mig.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
sensei
Kontakt:

Re: Sv: Re: DIF i Media

Inlägg av sensei »

BaronVonDif skrev:
pulverapa skrev:Det krävs många åtgärder för att jag ens skulle vara intresserad av en flytt till KHL. Det känns avlägset.
I Ajk's fall var det gå upp till ES, gå med i KHL eller konkurs som gällde och läget mer desperat. Jag tror och hoppas att DIF tänker annorlunda, i dagsläget lockar inte KHL spel alls för mig.
Jag ser inte riktigt problemen (kan för lite om KHL) men i princip så är jag för sådant som kan styrka DIF och ge roligare hockey till oss fans. 51%-regeln är helt irrelevant för mig.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Sv: Re: DIF i Media

Inlägg av BaronVonDif »

sensei skrev:
BaronVonDif skrev:
Jag ser inte riktigt problemen (kan för lite om KHL) men i princip så är jag för sådant som kan styrka DIF och ge roligare hockey till oss fans. 51%-regeln är helt irrelevant för mig.
För mig luktar KHL plast hela vägen men alla har ju rätt till sin åsikt.
Användarvisningsbild
minalman

DIF i Media

Inlägg av minalman »

Frågan är om det betyder något vad vi ärke-Djurgårdare tycker. Vi är en liten röst i sammanhanget när en snuskigt rik ryss vill öppna en hockeyfilial i Stockholm. Om det inte blir ajk eller vi blir det väl Stockholm Vikings eller något sådant.
Hockeyförbundet jublar över att ha många svenska KHL-spelarare hemma i Sverige och hockeyfeber bland allmänheten i Stockholm. Världsklasshockey flera gånger varje vecka i Globen.
Ingen (utom vi ärke-Djurgårdare) skulle längre bry sig att vi inte lirar SHL, utan sladdar i HA som plantskola till Vikings.

AEG skulle absolut gilla idén att kunna fylla problembarnet Globen, eller sälja till ryssen.
Stora sponsorer (som Volvo och HM) skulle lätt lägga många miljoner på att få synas tillsammans med Vikings.

Alla blir glada utom vi som blir ett nytt IK Göta.
Senast redigerad av minalman den 2013-11-29 10:05:39, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

minalman skrev:Frågan är om det betyder något vad vi ärke-Djurgårdare tycker. Vi är en liten röst i sammanhanget när en snuskigt rik ryss vill öppna en hockeyfilial i Stockholm. Om det inte blir ajk eller vi blir det väl Stockholm Vikings eller något sådant.
Hockeyförbundet jublar över att ha många svenska KHL-spelarare hemma i Sverige och hockeyfeber bland allmänheten i Stockholm. Världsklasshockey flera gånger varje vecka i Globen.
Ingen (utom vi ärke-Djurgårdare) skulle längre bry sig att vi inte lirar SHL, utan sladdar i HA som plantskola till Vikings.

AEG skulle absolut gilla idén att kunna fylla problembarnet Globen, eller sälja till ryssen.
Stora sponsorer (som Volvo och HM) skulle lätt lägga många miljoner på att få synas tillsammans ned Vikings.

Alla blir glada utom vi som blir ett nytt IK Göta.
Vilken mardröm. Jag ryser.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
minalman

DIF i Media

Inlägg av minalman »

Stockholms stad jublar då det blir ännu fler ryska turister i stan.
Användarvisningsbild
minalman

DIF i Media

Inlägg av minalman »

Herregud. Detta kommer att hända! Ingenting som talar emot.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Håller med er andra om att KHL i nuvarande form är absolut värdelöst. Däremot så har det väl potential att bli något stort? Fördelarna med KHL är ju faktiskt att man signar sina egna TV-avtal vilket gör att vi slipper dela med oss av våra pengar till lag som ingen vill se som t.ex Asplöven och Troja-Ljungby eller Växjö och Örebro om vi tar oss upp. Sedan större möjligheter till sponsorer. Men en stor nackdel att möta ryska lag som man inte ens kan uttala namnet på.

KHL skulle väl kunna bli stort om vi startade en nordisk division så att vi kunde möta mest svenska och finska lag. Ta dom sex största klubbarna ifrån Sverige och ifrån Finland så kan det nog bli intressant?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Läs gärna lite i KHL-tråden jag skapade för något år sedan. Där har jag lagt upp argument för/emot en flytt och lite övrig info, bl.a. ett projicerat spelschema.

Jag anser mig vara kunnig om KHL.

viewtopic.php?f=4&t=4206
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Om alternativet till KHL blir att föra en än mer tynande tillvaro i ett Allsvenskt bottenskick föredrar jag KHL alla veckans dagar.

Dessutom kan detta vara det enda som kan rädda föreningen från att helt gå under.

I övrigt ser jag nog hellre en match med DIF mot några ryska lag om alternativet är att möta Almtuna eller Asplöven. Finns ju egentligen bara 3 matcher av värde i Allsvenskan och det är mötena mot MIF, VIK och Löven. Resten är egentligen mest bara skräp. Visst kan man reta upp sig lite på Bofors, men inte sjutton är det någon het match och "lilla Beirut" kunde jag inte bry mig mindre om helt ärligt.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

KHL? Ni skämtar va?
Djurgårdens IF
Skriv svar