Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Janos

Re: Sv: Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11 2013

Inlägg av Janos »

minalman skrev:
Janos skrev:
minalman skrev:Och för Guds skull. Smittas inte av alla krisstämplar som kommer i aftonhoran och häxpressen nu.
De, om några, är våra fiender.
Fint att du kallar en av dom största i DIF genom tiderna för fiende.

Är Otto, Falk, Ragge och grabbarna också våra fiender?
Jag måste ha missat något. Har inte läst något själv ikväll.
Jag ville varna för att gå för hårt in i allt kris snack som publiceras. Kvällstidningarn älskar att vältra oss i den skiten. Om någon DIF-legend uttalar sig på det viset får det stå för honom och jag respekterar det. Vad jag hatar är att vi får största rubrikerna just nu. Om samma DIF-legend (vem är det som jag missat?) skulle säga att vi kommer greja det här, så skulle det inte komma i tidningarna.
Kanske uttryckte mig lite dåligt.

Men Garpen jobbar ju åt aftonbladet, tyvärr.

Så jag skulle inte bli förvånad om han tas in som någon "expert" på Djurgården. Eller rent av kommer skriva kritiska krönikor.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Sv: Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11 2013

Inlägg av minalman »

minalman skrev:
Janos skrev:
minalman skrev:Och för Guds skull. Smittas inte av alla krisstämplar som kommer i aftonhoran och häxpressen nu.
De, om några, är våra fiender.
Fint att du kallar en av dom största i DIF genom tiderna för fiende.

Är Otto, Falk, Ragge och grabbarna också våra fiender?
Jag måste ha missat något. Har inte läst något själv ikväll.
Jag ville varna för att gå för hårt in i allt kris snack som publiceras. Kvällstidningarn älskar att vältra oss i den skiten. Om någon DIF-legend uttalar sig på det viset får det stå för honom och jag respekterar det. Vad jag hatar är att vi får största rubrikerna just nu. Om samma DIF-legend (vem är det som jag missat?) skulle säga att vi kommer greja det här, så skulle det inte komma i tidningarna.
Jamen det är ju det här jag menar.
Detta säger Challe i Aftonbladet: " – Det är inte bra just nu, det kan jag säga, säger Challe Berglund om formsvackan när Sportbladet pratade med honom inför matchen."
Sedan skriver tidningen rubriken "Challe om Difs kris: ”Är inte bra just nu”".
Observera att Challe inte nämner "kris". Det gör Aftonbladet. Sedan sväljer du rubriksättarens bete och kopplar "Challe" till "Kris". Och till slut ger du dig på mig som varnar precis för det du just svalt med hull och hår.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Janos

Re: Sv: Re: Sv: Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11 201

Inlägg av Janos »

minalman skrev:Jamen det är ju det här jag menar.
Detta säger Challe i Aftonbladet: " – Det är inte bra just nu, det kan jag säga, säger Challe Berglund om formsvackan när Sportbladet pratade med honom inför matchen."
Observera att Challe inte nämner "kris". Det gör Aftonbladet. Sedan sväljer du rubriksättarens bete och kopplar "Challe" till "Kris". Och till slut ger du dig på mig som varnar precis för det du just svalt med hull och hår.
Jag har inte svalt nåt, har inte ens läst artikeln du refererar till.

Ja att journalister vinkar och överdriver får man lära sig i lågstadiet.

Det jag menar är att vi inte ska peka ut media som det yttersta hotet. Garpen skriver oftast läsvärda krönikor. Media kan även dom komma med vettiga saker. Sen kan jag även ge aftonbladet rätt i att det just är "kris"

Man skrev även om kris i FBK och HV för inte alls så länge sen. Även där hade dom rätt.
Senast redigerad av Janos den 2013-11-28 23:43:41, redigerad totalt 2 gång.
Bocas

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11 2013

Inlägg av Bocas »

Visst fasen är väl sex raka torsk för Djurgårdens IF i en skitserie som hockeyallsvenskan en kris. Man måste inse problemet för att göra något åt det.
Användarvisningsbild
minalman

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11

Inlägg av minalman »

Janos skrev:
minalman skrev:Jamen det är ju det här jag menar.
Jag har inte svalt nåt, har inte ens läst artikeln du refererar till.

Ja att journalister vinkar och överdriver får man lära sig i lågstadiet.

Det jag menar är att vi inte ska peka ut media som det yttersta hotet. Garpen skriver oftast läsvärda krönikor. Media kan även dom komma med vettiga saker. Sen kan jag även ge aftonbladet rätt i att det just är "kris"
OK. Ursäkta. Jag hittade direkt ett bevis för min tes när jag öppnade Aftonbladets webbsida.
Men någon mindre insatt än du kommer säkert börja snacka om kris, fast ledningens uttalade mål är att slåss om en kvalplats i år. Det har de tydligt sagt och det är fortfarande högst möjligt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Känns nog som man kan helt avskriva säsongen 13/14 sportsligt. Så då får man istället fokusera på Djurgårdsandan och visa att vi må vara sämst på plan, men vi har fortfarande Sveriges bästa fans. Hänger gärna med i lite skönt naiv positiv läktarkultur och sjungande på träning som Magnutz föreslog. Vem vet? Det kanske till och med leder till något positivt.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lidingö DIF skrev:Känns nog som man kan helt avskriva säsongen 13/14 sportsligt. Så då får man istället fokusera på Djurgårdsandan och visa att vi må vara sämst på plan, men vi har fortfarande Sveriges bästa fans. Hänger gärna med i lite skönt naiv positiv läktarkultur och sjungande på träning som Magnutz föreslog. Vem vet? Det kanske till och med leder till något positivt.
Jobbar på't.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Greato

Inlägg av Greato »

Lugn nu alla! Spelet såg bättre ut idag än vad det har gjort de senaste matcherna. Antar att det beror på att november är påväg att ta slut. Vändningen kommer i december.
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tibbe »

Känner trotts allt att jag inte ska vara för elak och tycker Magnutz förslag är berömvärt! Känner mig galet deppad... Laget har potential helt klart. Jag kommet stötta DIF på hovet nu mer än någonsin. (Om det är möjligt) Men på Onsdag vill jag se (och i framförvarande matcher) ett glödhett Djurgårdslag som kämpar för skölden och inte nöjer sig om vi leder med 1-0, vi ska alltid gå för fler mål. Ses på Hovet! Nu vänder vi skiten!!!

Djurgårdsfamiljen
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

@ANTECKNINGSBLOCK

Du framför inte kritik. Du hånar och smutskastar och bär dig generellt uselt åt.
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

warrant skrev:
Boeman skrev:
warrant skrev:
Boeman skrev:
warrant skrev:Skulle vara intressant att veta hur Zabel gör för att motivera spelarna innan match.

Du tycker alltså att när man får ha sin hobby och drömjobb som arbete så ska man behöva bli jagad med blåslampa för att komma till jobbet och prestera? Tycker du verkligen att det är Zabels ansvar? Det är vuxna människor vi pratar om, inget knattelag.
Det är tränarens ansvar att få spelarna att prestera på isen..
Visst har tränaren ansvar, men inte ensam. Med den logiken så skulle 9 av 12 SHL klubbar ha dåliga tränare. Janne Karlsson i KHK fick sparken från Växjö=värdelös tränare för att sedan lyfta det hopplösa stryklaget KHK.Jag tror inte han gick och blev en bra tränare över en natt
Frågan man kan ställa är hur mycket av det som Zabel säger som spelarna tar till sig ?
Och även om man är en bra tränare så är det nog lätt att köra fast och tappa förtroendet hos dom spelarna som tränaren jobbar med..

Jag håller med och förstår vad du menar.Jag har pratat med delar av truppen och ingen skuld läggs på Tony. Men jag vill isf ha garantier på att den nya tränaren isf är mycket bättre och då på vad, så man verkliget vet att han fyller det kunskspsutrummet som Tony saknar. Ingen idé att byta tränare bara för att.
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Behöver väl för fan inte läsa skvallerpressen för att inse att vi har varit i en kris i tre år. Frågan är hur vi tillsammans tar oss ur den här jävla psykiska härdsmältan.

Mår fan sämre än nånsin, men vinster känns bättre när man kan säga att man stöttat laget i motgång. Är man inte med på resan ned så kan man glömma och tjoa och tjimma när det går bra.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Magnutz skrev:
Jag kan inte hata min klubb. Om jag börjar göra det kommer jag att sluta följa den innan jag vanhelgar den så grovt som vissa här gör, regelbundet.

Klart jag känner frustration och tvivel. Jag undrar vad vi kunde gjort annorlunda. Jag tänker "om vi värvat en riktigt 1e-keeper hade vi varit ett topplag." Jag tänker "Fan Tony, varför tog du inte en timeout där?" eller "Fan Tony, varför bänkar du inte X?" men jag hatar inte min klubb för det. Jag ger mig inte på vår klubb när den mår som sämst. Jag sväljer skiten och stöttar. Så som det är tänkt.

Jag har också tänkt följande:

Tänk om man kunde samla ett STORT gäng Djurgårdare och överraska laget med att sjunga ramsor under en träning. Att visa stöd och visa att vi är där för att stötta. Hela tiden. Ha en banderoll eller flera som uttrycker kärlek till klubben och laget. Det vore fan underbart och vilken känslo-boost det skulle ge.

Istället möts jag av allt detta skit här. Alla som skriver så fanatiskt jävliga saker om våra spelare och ledare att jag undrar om det är empatistörda dårar hela bunten. Det gör min vardag som Djurgårdare mycket mycket mörk och nu känner jag för första gången i mitt Djurgårdarliv sorg. På riktigt. Det är ovärdigt att hålla på som vissa gör här inne. Att se vår klubb kämpa förtvivlat på alla fronter är i sig en stor sorg. Att läsa all skit folk här kastar ur sig förvärrar bara allt så mycket värre
.
Svart eller vitt va..?
Att ifrågasätta mål och mening är inte att hata

Människor tacklar svårigheter på olika vis.
En del knyter näven i fickan och kör på medans andra sparkar rakt ut och skriker.
Lägger inga värderingar i vilket som är bäst av dessa två metoder, man får liksom känna sig fram, hitta sin egen väg.
Som moderator på detta forum (stackare), ta din makt till en ny nivå och verkställ varningar om banning, gallra ur lite.

Meeen, det är skillnad på att vilja ha en förändring till stånd och vädra detta mot att vilja kasta heta strykjärn i skrevet på DIF-spelare/ledare.
Tycker det överlag finns väldigt låg acceptans ifrån ”expertisen” härinne som fort någon ”funderar högt” i dessa banor.
Vi förväntas applåder och bita ihop tills det vänt nån gång i div.2.
Fine, funkar säkert för vissa, för andra inte.

Villkorslös kärlek får endast mina barn (nästan inte ens frun).
Medgångare eller ej, men för mig personligen så passerar DIF strax en tydlig gräns för vad som är acceptabelt.
Att inte ha haft tydliga linjer för hur man vill uppträda på isen i snart 3 år, det är inte att vara inne i en svacka.
Vi förfogar över bättre trupp än genomsnittet i denna serie, men vi spelar förmodligen den ineffektivaste mest könslösa och korkade hockeyn av alla lag.
Måste vara en ledarskapsfråga, en förändring på något plan är nog ett måste.
När det värvas spelare till DIF, väger vi någonsin in den psykologiska aspekten av att representera en klubb som DIF?
Eller kikar vi endast på vad aktuell spelare uträttat i tidigare småklubbar?

Beundransvärt av er att vilja stödja laget på träning
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Kritik är bra, och det är inte den jag vänder mig mot. Det är allt det andra. All värdelös smutskastning som jag inte tål och som inte hör hemma här.
Norenfalk

Inlägg av Norenfalk »

Jag hade absolut följt med och sjunga på en träning. Allt för att visa kärleken till klubben. Dock så bor man lite långt bort :/
RÖTT FÖR BLODET GENOM HJÄRTA OCH VEN
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Skriv svar