Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Sjöwall

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Sjöwall »

-daniel- skrev:
Fricke skrev:Folk har väl delat konton med varandra och varit inloggade på fler devices...
Systemet borde väl ändå begränsa det till att man enbart kan kolla från en IP adress / konto? Låter illa annars.
Sossar...
Användarvisningsbild
sthlm1891
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sthlm1891 »

-daniel- skrev:
Fricke skrev:Folk har väl delat konton med varandra och varit inloggade på fler devices...
Systemet borde väl ändå begränsa det till att man enbart kan kolla från en IP adress / konto? Låter illa annars.
Det hoppas jag verkligen dem inför om det inte redan finns, klart man ska sponsra DIF med dem kronorna.
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

-daniel- skrev:
Kan väl vara så att många hade fönstret öppet bara för att kunna läsa chatten, då ETs egna hemsida med liverapportering inte fungerande. Kanske räknades dom in som "tittare"?

Hur som helst, bra deal och kul att det är många som kollar. Hoppas att man fortsätter att sända bortamatcherna även i framtiden.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Så brukar jag göra med S24 och när LFCTV visar försäsongsmatcher. Så det borde väl funka här också.
Expert.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

För mig slutade sändningen fungera ett par gånger och hunden ryckte ut nätverkskabeln vid ett tillfälle, jag fick då starta om och är övertygad om att jag i och med det upplevdes som 2-4 tittare. Säkert några som fulkollade också men jag tror inte man ska dra för snabba slutsatser åt det hållet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag undrar lite vad Djurgården Hockey har budgeterat med när det gäller säsongskort? Skulle jag sitta som ansvarig för budgeten hade jag sänkt prognosen efter förra säsongens mindre lyckade utgång, men förmodar att man räknat med "ungefär nuvarande nivå" vilket egentligen är helt bisarrt.

Någon som vet?
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Dags att tänka helt nytt (med reservation för att detta kan ha diskuterats någonstans tidigare).
Vi måste lämna Stockholms stad för att få en riktig träningsanläggning. Jag vet mest om Vallentuna men det ser säkert likadant ut i flera andra kommuner runt stan. Här finns i alla fall alla förutsättningar. Två ishallar, ett A-lag i division 1 att samarbeta med. Juniorverksamhet att samarbeta med. Bostäder att köpa till spelare när man sålt det dyra innehavet inne i stan (jag antar att det är billigare att hitta bostäder till spelarna härute än nära Hovet).
Man åker bara till Hovet på matchdagar. Resten av tiden tillbringar man i hallen, på gymmet eller i spåret vid Vallentuna IP. Det finns några fik i centrum att hänga på om det blir tid över.
Om detta inte passar spelarfruarna har vi fel spelare. Vi måste bygga ett lag på samma sätt som man gör i bondhålorna och med den budget vi har ser jag inget annat alternativ.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Iofs håller VBK på att bli ett gnagetfäste, men det är idén med att flytta ut från stan jag vill lyfta fram.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

minalman skrev:Dags att tänka helt nytt (med reservation för att detta kan ha diskuterats någonstans tidigare).
Vi måste lämna Stockholms stad för att få en riktig träningsanläggning. Jag vet mest om Vallentuna men det ser säkert likadant ut i flera andra kommuner runt stan. Här finns i alla fall alla förutsättningar. Två ishallar, ett A-lag i division 1 att samarbeta med. Juniorverksamhet att samarbeta med. Bostäder att köpa till spelare när man sålt det dyra innehavet inne i stan (jag antar att det är billigare att hitta bostäder till spelarna härute än nära Hovet).
Man åker bara till Hovet på matchdagar. Resten av tiden tillbringar man i hallen, på gymmet eller i spåret vid Vallentuna IP. Det finns några fik i centrum att hänga på om det blir tid över.
Om detta inte passar spelarfruarna har vi fel spelare. Vi måste bygga ett lag på samma sätt som man gör i bondhålorna och med den budget vi har ser jag inget annat alternativ.
Du har helt rätt.

Utan ett par - tre egna isytor som klubben kontrollerar i någon utsträckning själva kommer vi aldrig att få förutsättningar att lyckas. Det är ett skämt när A-laget måste åka buss ombytta med skridskor på till någon tillfälligtvis inlånad isyta för att träna.

Jag tror att det är både nödvändigt och realistiskt att bygga upp en plats som "är Djurgården Hockey" om vi ska ha en framtid på elitnivå. Med tanke på hur markpriser och annat ser ut kommer denna plats att behöva ligga utanför city om man inte A. kan hitta en befintlig fastighet som spelat ut sin roll och som inte kan användas på något alternativt sätt men som går att göra om till ishall - tex ett bergrum i City eller B. mark eller fastighet i city eller dess omedelbara närhet där man kan hitta en lösning där Isytor och andra DIF lokaler finansieras genom att man bygger bostäder/kontor ovanpå eller i anslutning till dessa lokaler.

I min vision finns:

- Minst tre isytor inomhus.
- Bra kringfaciliteter såsom duschar och omklädningsrum.
- Ett "state of the art" center för A-laget med gym, rehab, taktiksal, videorum, kontor, omklädningsrum etc.
- Ett ungdomscentrum där alla ungdoms och juniorlag har utmärkta förutsättningar att driva sin verksamhet.
- Lokaler för hockeygymnasiet.
- Lokaler och verksamhet avsett för en seriös satsning på damishockey i djurgårdens färger.
- En enkel inomhus hall samt några fotbollsplaner utomhus etc.
- Kanslilokaler
- Lokaler som kan lånas av olika supporterföreningar såsom Järnkaminerna och andra eller som kan användas för olika event och initiativ.
- Lokaler och verksamhet för Djurgårdsandan.
- En pub eller liknande som kan bli hemvist för oss supportrar och ge oss närhet till föreningen.
- Goda kommunikationer med T-bana och Tvärbana in till Globenområdet.

I min vision ingår också om man tvingas att gå ut i någon förort att man väljer ett "socialt
utsatt" område där det kanske inte finns så mycket andra organiserade idrottsaktiviteter. Djurgården tar då på sig att också ha "drop in" aktiviteter för områdets kids (inte bara hockey men också typ öppen fotbollsplan, gym osv).DIF ordnar också aktiviteter där man kan låna hockeyskydd, skridskor etcetera och "lära sig hockey". På så sätt breddar vi vår rekryteringsbas genom att vi fångar grupper som normalt sett inte dras till ishockey och vem vet kanske fångar vi morgondagens Zlatan (fast på skridskor). Dessutom blir utlokaliseringen av DIF till förorten ett verkligt bidrag till samhället - CSR på riktigt så att säga - genom det att många ungdomar får en möjlighet till vettig fritidssysselsättning samt att det skapas arbetstillfällen.

Bara några snabba tankar för att spinna vidare på ditt inlägg. Du har dock helt rätt när du beskriver behovet.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Staten

Inlägg av Staten »

Styrelsen kan omöjligt ge Challe förtroende nästa år igen. Två år i rad har han lyckats formera två praktusla backuppställningar och fuskat på målvaktssidan (förra året hade han tur med Chet som var bra i grundserien). Alla lag vi möter har tyngre och elakare backar, det går inte med fjunisar rätt igenom.

Det är dessutom dags att ställa Särkijäärvi i båset men det hör inte till denna tråden.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Staten skrev:Styrelsen kan omöjligt ge Challe förtroende nästa år igen. Två år i rad har han lyckats formera två praktusla backuppställningar och fuskat på målvaktssidan (förra året hade han tur med Chet som var bra i grundserien). Alla lag vi möter har tyngre och elakare backar, det går inte med fjunisar rätt igenom.

Det är dessutom dags att ställa Särkijäärvi i båset men det hör inte till denna tråden.
Som jag skrev i matchtråden mot khk:
"Någon som tror att Karlskronas trupp och tränarare har mer betalt än våra? Jag tror inte det. Så det är hemskt att vi inte kan få ihop något bättre, när khk lyckats."
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

minalman skrev:
Staten skrev:Styrelsen kan omöjligt ge Challe förtroende nästa år igen. Två år i rad har han lyckats formera två praktusla backuppställningar och fuskat på målvaktssidan (förra året hade han tur med Chet som var bra i grundserien). Alla lag vi möter har tyngre och elakare backar, det går inte med fjunisar rätt igenom.

"Någon som tror att Karlskronas trupp och tränarare har mer betalt än våra? Jag tror inte det. Så det är hemskt att vi inte kan få ihop något bättre, när khk lyckats."
Ja, nästa säsong får Challe tamejfan köpa "Framgångspaketet" från HockeySpelarButiken istället. Lägg till "Kvalserie-garanti" samt "75% chans till avancemang till SHL"-tillägget också.

Att Challe inte tänkte på det inför denna säsong.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Staten

Inlägg av Staten »

Magnutz skrev:
minalman skrev:

Ja, nästa säsong får Challe tamejfan köpa "Framgångspaketet" från HockeySpelarButiken istället. Lägg till "Kvalserie-garanti" samt "75% chans till avancemang till SHL"-tillägget också.

Vad snackar du om? Det är väl uppenbart att det kanske aldrig går som man tänkt sig, det är ju en sport, men vi har haft bland de 1-3 största budgetarna två år i rad men ändå två av de sämsta backuppsättningarna i Allsvenskan.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Magnutz skrev:
minalman skrev:

;-)
Men litet krav och förväntningar måste man väl få lufta?
Rix

Inlägg av Rix »

Magnutz skrev:
minalman skrev:

Sen får även domarna köpa "Göra Magnutz nöjdpaketet" från Ingen Får Gnälla förutom jag.
Mycket märkligt eller hur Magnutz :wink: :wink:
Skriv svar