Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Kan inte förstå överhuvudtaget hur Dragan skulle välja bort Finland (där han då gjort 20p på 22 matcher) för att gå till allsvenskan och spela?
Widing tror jag inte är alls lika omöjlig och jag tror verkligen att han skulle kunna göra en hel del poäng i allsvenskan.
Widing tror jag inte är alls lika omöjlig och jag tror verkligen att han skulle kunna göra en hel del poäng i allsvenskan.
-
Haha! Åhhh, klassiker!
"Han har inte gjort så många poäng på sistone, men i Allsvenskan!"
Tjatigt och tröttsamt, killar...
"Han har inte gjort så många poäng på sistone, men i Allsvenskan!"
Tjatigt och tröttsamt, killar...
- -daniel-
Håller helt med föregående; vi behöver inte ha föredettingar som är i en starkt nedåtgående spiral. Skulle inte göra vårt lag ett dugg bättre.
- Doyle
Eller hur...Med erat sätt att se det får vi nog i så fall leta till midsommar om vi skall hitta någon som uppfyller supportrarnas kravprofil. Till rätt summa förespråkar jag helt klart Widing i stället för en random snubbe som ingen knappt känner till. Widing går ju faktiskt under epitetet "råttdödaren"(;0)
- -daniel-
...och just därför blir folk förblindade och vägrar tydligen inse att han varit ganska, eller snarare väldigt, medioker senaste säsongerna.Doyle skrev:Eller hur...Med erat sätt att se det går vi nog i så fall leta till midsommar om vi skall hitta någon som uppfyller supportrarnas kravprofil. Till rätt dumma förespråkar jag helt klart Widing i stället för en random snubbe som ingen knappt känner till. Widing går ju faktiskt under epitet "råttdödaren"(;0)
- Doyle
Mmm...Det har du ju rätt i Daniel men även en blind höna kan ju ibland hitta ett korn o helt plötsligt få ny energi. Uppfattade iaf Widing som en hårt jobbande spelare som säkert kan bidra på allsvensk nivå...Men det är ju bara min enkla tolkning i det stora hela (,0)
Senast redigerad av Doyle den 2013-11-28 14:01:53, redigerad totalt 1 gånger.
Om vi hade legat bra till och haft stor chans på avanemang så kanske man skulle kunna locka till sig etablerade namn som går trögt i sitt lag, men nu vetifan. Tror det är tufft för Challe, men självklart hoppas man ju alltid på en "frälsare" som supporter. Wishful thinking, oftast.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jag tror Mark in tha park hade varit en bra värvning. En förgående talare sa att han skulle hjälpa oss att vinna dessa kryss matcher och det tror jag verkligen han skulle kunna göra!
Vi får göra som Per-Messias gjorde i fotbollen. Bygg defensivt först!
Vi får göra som Per-Messias gjorde i fotbollen. Bygg defensivt först!
Oavsett hur matchen går ikväll så tror jag att ett nyförvärv presenteras på hemsidan efter matchen eller imorgon bitti!
Tror som i hoppas, eller tror som i rykte?ciirree skrev:Oavsett hur matchen går ikväll så tror jag att ett nyförvärv presenteras på hemsidan efter matchen eller imorgon bitti!
Tror som i hoppas! Visst rykte om Owuya men det tycker inte jag va nåt att hänga i julgranen direkt!Janos skrev:Tror som i hoppas, eller tror som i rykte?ciirree skrev:Oavsett hur matchen går ikväll så tror jag att ett nyförvärv presenteras på hemsidan efter matchen eller imorgon bitti!
- Fiskmaesen
Jag hoppas att vi hämtar nån från AHL. Nån med bra hockeyhuvud och som spelar klart situationerna, inte har nån koppling till svensk hockey och därav per automatik blir fylld av prestationsångest av att dra på sig DIF-tröjan. Jag är ordentligt trött på alla tandskyddstuggande fjantar. (Den enda som det är okej för att tugga tandskydd är Patrick Kane - Han är trots allt bra på Ishockey.)
- Fiskmaesen
Finska ligan är jag för dåligt insatt i, men Challe kanske hittar nått guldkorn där - Som samtidigt ska vara sugen på att spela i ett mittengäng i Sverige andra-serie, klurig ekvation.
Gällande allsvenska spelare så håller jag ett positivt öga till Jon Palmebjörk (Björklöven) - Synd att han inte spelar i DIF
Gällande allsvenska spelare så håller jag ett positivt öga till Jon Palmebjörk (Björklöven) - Synd att han inte spelar i DIF

Saviano,Johner,Sörensen,etc etc ingen av dom gör mål. Vad är det som är så jävla fel i DIF? Alla gör mål innan dom kommer till DIF. Men sedan så är det som att i DIF kan man bara lalla.
-
Varför ingen gör mål är för att vårat spelsystem är riktigt dålig.
Sen zabel tog över har ju inget hänt! Vi försöker komma med fart
Vid kanterna och backarna ska leverera pucken dit men vi är redan sönderläst och har varit det i
Tre år!! Dax att göra nått börja om från noll
Vi spelar ett långt spel istället för att spela som en grupp då alla ligger nära varandra och ger understöd. Vi spelar ju så tack vare vårt världelösa spelsystem!! Det håller inte.
In med en ny röst i båset det är steg nr 1 sen behöver man en första målis för att vara bland toppen vi har två andra målisar! Sen behövs lite kraft i försvaret och det ända vi hade försvann när timmy blev skadad. Är det bara jag som ser detta lr???
Sen zabel tog över har ju inget hänt! Vi försöker komma med fart
Vid kanterna och backarna ska leverera pucken dit men vi är redan sönderläst och har varit det i
Tre år!! Dax att göra nått börja om från noll
Vi spelar ett långt spel istället för att spela som en grupp då alla ligger nära varandra och ger understöd. Vi spelar ju så tack vare vårt världelösa spelsystem!! Det håller inte.
In med en ny röst i båset det är steg nr 1 sen behöver man en första målis för att vara bland toppen vi har två andra målisar! Sen behövs lite kraft i försvaret och det ända vi hade försvann när timmy blev skadad. Är det bara jag som ser detta lr???