Tony Zabel

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Janos

Re: Tony Zabel

Inlägg av Janos »

Bäckman då? Eller la han av på heltid efter VM?

Han gjorde faktiskt ett hyfsat jobb med Danmark.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

Malto skrev:Tycker synd om Z. Han måste lära sig att ha lite distans, annars tycker ingen det är kul och han mår bara dåligt själv.
Läser han vad som skrivs på detta forum så lär det vara svårt att hålla distansen.
Har man Djurgårdshjärta av kaliber och är tränare i Djurgården just nu så förstår jag om man mår dåligt. Skulle dock hellre se om han var fly förbannad istället. Antingen en tränare eller en lagkapten som står på samma sida där åtminstone den ene kan bli förbannad å den andres vägnar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Lägg ner. Zabel ska inte avgå.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Malto

Tony Zabel

Inlägg av Malto »

Praetori skrev:
Malto skrev:Tycker synd om Z. Han måste lära sig att ha lite distans, annars tycker ingen det är kul och han mår bara dåligt själv.
Läser han vad som skrivs på detta forum så lär det vara svårt att hålla distansen.
Har man Djurgårdshjärta av kaliber och är tränare i Djurgården just nu så förstår jag om man mår dåligt. Skulle dock hellre se om han var fly förbannad istället. Antingen en tränare eller en lagkapten som står på samma sida där åtminstone den ene kan bli förbannad å den andres vägnar.
Jo. Fast han ser ut att må djävligt dåligt. Svårt att göra ett bra jobb då oavsett vad man håller på med. Men vad vet jag.
ciirree

Inlägg av ciirree »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7909408.ab

Känns inte som att han är rätt man att ge kritik.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

ciirree skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7909408.ab

Varför inte? Han är väl tränaren?
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag undrar vilka spelare Zabel syftar på? Hela laget skulle jag vilja säga, om man enbart går efter hur det ser ut på isen.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Vi har ett hockeylag som just nu inte gillar att spela hockey. Gör något åt det Zabel. Det är ditt jobb. Att se ledsen ut hjälper inte.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
ciirree

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:

Varför inte? Han är väl tränaren?
Ja, och också en av de som ska ha kritik. Han är minst lika ansvarig som de just nu!
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Jag tycker om Tony. Jag tror att han kan vända på det här. Problemet är, som jag ser det, djupare rotat än att ett tränarbyte mitt i säsongen skulle göra någon större skillnad (som inte är temporär).
25/4-2025
Användarvisningsbild
minalman

Tony Zabel

Inlägg av minalman »

förevigtdjurgården skrev:Jag tycker om Tony. Jag tror att han kan vända på det här. Problemet är, som jag ser det, djupare rotat än att ett tränarbyte mitt i säsongen skulle göra någon större skillnad (som inte är temporär).
Jag tror lika. Spelarna gillar Zabel. Spelarna gillar inte hockey just för tillfället. Att ta bort Zabel kan få väldigt oförutsägbara konsekvenser. Jag är säker på att spelarna själva inser att felet ligger hos dem och inte hos Zabel. En kämpaseger mot Karlskrona på torsdag för laget och sedan nästan en veckas uppehåll. Tror vi får se ett nytt lag mot Asplöven.
Leksand

Inlägg av Leksand »

Hur hade förra årets tabell sett ut om man bara räknat matcherna efter att Zabel tog över? Någon som räknat på det?
Tomasm

Inlägg av Tomasm »

Nu är det journalistens tolkning och rubriksättarens vinkling men jag kan, onekligen, bli lite provocerad av detta:

"Dif-tränaren lugn trots pressade läget"

Ja, som många påpekar, det är spelarna som inte presterar MEN det är tränarens ansvar att få dem att göra det! Jämför med fotbollen och se där hur det kan gå med, i stort sett, samma trupp men med annat tänk och annan tränare.
Användarvisningsbild
minalman

Tony Zabel

Inlägg av minalman »

Jag vill dra en zabel för tålamodet. Ingen här tror väl att det här laget har SHL-klass? Om vi mot förmodan går upp i år så måste rejäla förstärkningar tas in till nästa år. Tror inte det här laget jobbar för det. Jag tror att det här laget behöver hela detta år plus nästa, bibehållet ganska intakt och under Zabels ledning, jobba ihop sig till ett vinnande lag som återigen ganska intakt håller en hygglig SHL-klass inför hösten 2015. Bra medelålder då. Det tror jag ärligt talat är Challes, Zabels och övriga i ledningens hemlighållna plan. Så låt Zabel få den här säsongen och nästa på sig. Se om Challe lyckas få behålla spelarna som ska bli ett lag. Ha tålamod. Skulle gärna se en stor stark back som ansluter under tiden. Någon av våra unga målvakter kommer att slå igenom under vägen fram till SHL för DIF säsongen 15/16.
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Leksand skrev:Hur hade förra årets tabell sett ut om man bara räknat matcherna efter att Zabel tog över? Någon som räknat på det?
Kvalserieplats (jag tror att det var andraplats).
Skriv svar