SHL 13/14
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL 13/14
Kanske blir derbyn i Hockeyallsvenskan nästa höst. För i KS lär det ju inte bli.
Avskaffa tre mot tre.
Re: Sv: Re: SHL 13/14
Kanske, kanske inte. Däremot kan man nog sluta sig till att vi aldrig kommer ha en större formtopp än nu, medan många andra lag har den framför sig.Morwin skrev:Allt tack vare deras målis och patrik hersley inget annat. Deras dipp kommer dock komma snart.Mattias_87 skrev:Leksand plockar trepoängare efter trepoängare.
Sent from my C6603 using Tapatalk
Fram till matcherna mot Skellefteå och Luleå är det Alsenfelt, Hersley, Ryno, tur och en enorm krigaranda som givit oss poängen, framförallt tur och krigaranda. Men nu har vi faktiskt spelat riktigt kvalificerad SHL-hockey i ett par matcher.
Därmed är det Örebro och AIK som får gälla som favoriter till KS, med oss som tredjehandsfavorit (att vi ska hålla oss kvar på den övre halvan är givetvis uteslutet). Övriga lag som kan blanda sig i den striden, är Brynäs och FBK. Brynäs tror jag är sämst rustade för KS, följda av AIK och Örebro.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vinner HV på OT ikväll så ramlar Solna ner på kvalserieplats 
EDIT: det gick fort

EDIT: det gick fort

3:32 tog det för LHC att göra två mål på Hovet mot AJK. Att de spelar Kvalserien till våren håller jag som högst troligt.
Det är inte lätt när det är svårt.
Victory is sweetest when you've known defeat.
...och lika säkert som att Gnaget lirar i kvalserien är att vi inte kommer att göra detHenke95 skrev:3:32 tog det för LHC att göra två mål på Hovet mot AJK. Att de spelar Kvalserien till våren håller jag som högst troligt.
-
Blir garanterat kvalserien för AIK. Ligger nu på sista plats efter att Örebro vann över LHC idag. Ligger under med 0-1 mot SAIK efter halva första spelad. Kämpa.
Har en fråga jag tänkt på sen Owuya skulle göra sin utflykt mot gnaget. Hände idag också när färjestad gjorde mål. Ingen tekning efter mål när mål kommer i sista sekund. Hur kommer det sig? Om målet godkänns måste det finnas tid kvar och mao bli tekning. Nån som kan förklara för mig?
- -daniel-
Förmodligen anser man det löjligt onödigt att släppa pucken med hundradelar kvar av en sekund.
Ser tufft ut för Solna, men skulle inte vilja säga de är "garanterade till KS" som talaren ovan. Men det är ju inte de enklaste lagen med HV71 / LHC och FBK de har ovanför.
Ser tufft ut för Solna, men skulle inte vilja säga de är "garanterade till KS" som talaren ovan. Men det är ju inte de enklaste lagen med HV71 / LHC och FBK de har ovanför.
Jo. Man kanske inte ska vara paragrafryttare. Känns bara att rätt ska vara rätt.
Leksand fortsätter vinna trots att de inte imponerar. Ser ändå att de är sämsta laget förutom bottenlagen och gnaget går aldrig om dem.
Det enda laget jag i nuläget ser att gnaget ska kunna gå om är lhc. De är så sjukt beroende av att förstakedjan levererar. Men det kommer inte hända. AIK och Örebro i kvalserien är jag också rätt säker på.
Leksand fortsätter vinna trots att de inte imponerar. Ser ändå att de är sämsta laget förutom bottenlagen och gnaget går aldrig om dem.
Det enda laget jag i nuläget ser att gnaget ska kunna gå om är lhc. De är så sjukt beroende av att förstakedjan levererar. Men det kommer inte hända. AIK och Örebro i kvalserien är jag också rätt säker på.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Yes att aik går till KS pekar det mesta på. Men vem vet, dom senaste åren har dom alltid kommit igång efter jul och klarat sig bra dom sista omgångarna. Det kan även hända nu.
Hoppas verkligen dom åker ner, då får vi ju iallafall en liten krydda i HA nästa säsong om vi inte går upp.
Hoppas verkligen dom åker ner, då får vi ju iallafall en liten krydda i HA nästa säsong om vi inte går upp.
Avskaffa tre mot tre.
- -daniel-
Ja, LHC är fortfarande en KS-kandidat men tror de värvat sig ur krisen. Liksom HV & FBK.
Solna har för skral kassa... såg förövrigt matchen mot SAIK ikväll och första perioden var det löjlig klasskilnnad, sen jämnade det ut sig. Men Skellefteå har spetsen och Solna en enorm trubbighet i avgörande lägen. Det är relativt mycket som talar för en Kvalserie för dem, dock tror jag de kommer klara den som det ser ut nu...
Solna har för skral kassa... såg förövrigt matchen mot SAIK ikväll och första perioden var det löjlig klasskilnnad, sen jämnade det ut sig. Men Skellefteå har spetsen och Solna en enorm trubbighet i avgörande lägen. Det är relativt mycket som talar för en Kvalserie för dem, dock tror jag de kommer klara den som det ser ut nu...
- Lee Harvey Oswald
Var inne på det förut, fick inte mycket medhåll då.-daniel- skrev:Ja, LHC är fortfarande en KS-kandidat men tror de värvat sig ur krisen. Liksom HV & FBK.
Men jag anser fortfarande att glappet är större denna säsong mellan divisionerna, av det jag sett hittills.
Tror båda SHL-lagen kommer reda ut stormen denna gång.
Om det inte blir HV eller LHC som gör en DIF, dvs är lite för fina för sammanhanget och rasar ur SHL på ren "överklassattityd"
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Jag höll inte med dig tidigare man har faktiskt reviderat mig en smula. Speciellt nu när framförallt HV spelat upp sig betydligt i takt med alla nyförvärv strömmat in.Lee Harvey Oswald skrev:Var inne på det förut, fick inte mycket medhåll då.-daniel- skrev:Ja, LHC är fortfarande en KS-kandidat men tror de värvat sig ur krisen. Liksom HV & FBK.
Men jag anser fortfarande att glappet är större denna säsong mellan divisionerna, av det jag sett hittills.
Tror båda SHL-lagen kommer reda ut stormen denna gång.
Om det inte blir HV eller LHC som gör en DIF, dvs är lite för fina för sammanhanget och rasar ur SHL på ren "överklassattityd"
LHC har ju haft en riktigt risig kurva men verkar väl också vara på väg upp ur den... jag tippade ju Brynäs där nere och harva från början och det är väl inte heller helt jäkla omöjligt, även fast det förmodligen ser ut som de har lite för stor buffert.
Aja, vi får väl se vad som händer.
-
Vore episkt med kvalseriederbyn på Globen i vår. Hoppas hoppas.
Hade varit lite konstigt om HV och AIK skulle trilla ned i år och byta plats med karlskrona och BIK.. Då hade vi haft aik, HV , Malmö, Ssk och oss i en allsvenska.. Och kanske inom ett par år hammarby.. Då skulle nog tv pengarna se lite annorlunda ut? Eller var tror ni? HA skulle ju nästan vara hetare än SHL 

Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB