Stiwky skrev:Yxhugg, icingpuckar och benskyddsskott.
Spelarna bör sätta sig ner och se denna match i repris grundligt flera gånger om.
Du är inte nådig du - rena tortyrmetoder!
Fan så dåliga vi är, men jag hittade ett guldkorn idag faktiskt. Någonting vi verkligen kan ta med oss - något som var bättre idag än tidigare på säsongen: Adam släppte ut pucken två gånger och lät våra spelare spela vidare utan att blockera den. Det är två gånger mer än totalt under hela säsongen. BRA ADAM! WE GOT SOMETHING GOING HERE! Tar det oss till kvalserien? Vem vet.
Detta var faktiskt mycket skönt att se.
Utöver detta, Mikael Ahlén. Folk snackar skit om honom här på forumet en hel del, hävdar att han är fel spelartyp. Han ger allt hela tiden, spelar smart och efter sin förmåga. Synd att inte flera anpassar sig till hans enkla men effektiva spelsätt.
I övrigt kändes det här som en riktig stolpe-ut match. Vi var inte jättebra men hade lätt kunnat ta tre poäng med lite flyt. Enda jag faktiskt är irriterad på är det faktum att vi ALDRIG kan göra ett "bounce-back" mål. Det är lite tröttsamt...
Jag känner, rent allmänt, att det beröms för lite i båset. Ser aldrig Zabel eller Nyman gå och klappa spelarna på axeln eller ge positiv feedback när jag tittar i båset.
Även vuxna människor behöver beröm för att lyfta som spelare och människor.
Kan låta märkligt då jag är rätt negativ ofta här på forumet, men det är en lite annan sak.
#10 skrev:Nils som sista man på blå i 6-4 på slutet, ojojoj i bästa fall ett dragskott i hörnet, men standard är ju baklängesåkning mot vänster och lägga en dålig macka till höger som motståndaren läst innan han fått pucken.
Jag känner mig faktiskt lugn så här några timmar efter match. Som en klok man sa, "Det är det här laget som ska vända skutan". Tålamod! Det är inte nu vi ska vara bäst. Vi har Sveriges bästa publik. Alla lag har en formsvacka någon gång. Serien är fruktansvärt jämn. Det går fort i hockey.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
minalman skrev:Jag känner mig faktiskt lugn så här några timmar efter match. Som en klok man sa, "Det är det här laget som ska vända skutan". Tålamod! Det är inte nu vi ska vara bäst. Vi har Sveriges bästa publik. Alla lag har en formsvacka någon gång. Serien är fruktansvärt jämn. Det går fort i hockey.
minalman skrev:Jag känner mig faktiskt lugn så här några timmar efter match. Som en klok man sa, "Det är det här laget som ska vända skutan". Tålamod! Det är inte nu vi ska vara bäst. Vi har Sveriges bästa publik. Alla lag har en formsvacka någon gång. Serien är fruktansvärt jämn. Det går fort i hockey.
Jag hoppas att du antingen är en självplågare eller att du driver med oss.
Fy fan för det här! Jag hade tänkt åka på min tredje raka bortamatch nu på torsdag, men nu skiter jag i det. Orkar inte med ett antal timmar i bil till för DIF just nu. Börja spela för i helvete!
Går i terapi fram tills Asplöven hemma nästa onsdag.
Ses då!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Gissa! Men som Djurgårdare stämmer faktiskt bägge dina föreslagna alternativ in på mig.
Innan uppehållet hade vi 2 av 17 nollpoängare. Efter uppehållet har vi 4 av 6? Alltså, vad fan HÄNDER i det där omklädningsrummet egentligen? Någon sa att Zabel såg uppgiven ut på presskonferensen och att det aldrig var någon synlig positiv uppmuntran i båset.. Stämmer detta?
Något suger ju uppenbarligen ur all livsglädje ur våra spelare. Kan vi inte värva hem lite omklädningsrumskatter, något att gosa med i periodpausen?
En teori är att han Hagelin, nummer 38, lånet från Linköping, rörde till det litet för mycket i skallarna och i kedjorna. Det blir alltid litet oroligt när en ny kommer in. Han är bra. Helt rätt. Gjort två helt OK matcher. Men han är inte tillräckligt bra för att göra en avgörande skillnad direkt han kommer in. Tror att de något ommöblerade kedjorna måste mogna och det kommer bli bra med uppehållet efter matchen på torsdag. Bara han får vara kvar ett tag så är jag säker på att vi kommer att bli ett bättre lag än vad vi var innan han anslöt.
Avdelning: "gör vi fler mål än släpper in gör det inget att vi har dåliga målvakter och backar".
Vi släppte bara in två igår och hade flera puckar som låg och studsa på deras mållinje som heta forwards kunnat peta in.
Nu mina vänner måste det till förändring på många håll.
Efter 23 omgångar 6 vinster 11 oavgjorda och 6 förluster och - 1 totalt . Sen ligger man 6:a och det gör man väl inte efter denna fulla omgång?
Detta talar för sig själv att den spelide´dessa två herrar har satt upp inte håller allsvensk standard.
Den är sönderläst och har varit det under lång tid.
Coachningen av laget har varit under all kritik och när matcherna har glidit ifrån oss har det inte funnits några ideér att ta sig tillbaka.
Förmågan att se vilka som är bäst för dagen saknas helt och hållet och det har faktiskt varit en av orsaker att vi har förlorat eller spelat oavgjort i matcher då vi har varit bättre en motståndarna.
Man har haft fel spelare inne vid dom tillfällen(och då menar jag inte målvakterna)som faktiskt inte har haft det lätt så här långt.
Om vi tittar på matchen igår:
Varför spelar den här uppställning i PP som har så mycket minus i statistiken att man nästan inte kan summera dom?
Guter -6
Sörensen -7
Johner-3
Jocke -7
Ljung + 2 totalt ur form nu.
Saviano + 6 men är lite för osynlig.
Lofqvist -5
Nisse + 2 men det händer ju inget längre?
Boxplay: Har varit skapligt, men det finns brister även där.
Backarna:
Arnesson - 5
Falk -7
Lofqvist - 5
Pettersson - 4
Nisse + 2 (med alla chanser han har fått är detta en usel siffra)
Holm + 2
Norell + 2 ( har haft bättre plus,men har på slutet varit inne på ett par bakåt)
Lidström +/- 0.
Såg något märkligt igår också! Lidström bänkades i nästan hela 2:a? Varför?Från läktar håll sågs inga misstag från hans sida.Snubblade till några ggr,men det gör väl alla mer eller mindre?
Borde det inte ha varit någon av dom som har varit inne på bra många baklänges mål den sista tiden och även så igår som skall sitta?typ:Falk,Arnesson,Norell och Sam?
Det är ännu ett märkligt beteénde från tränarna.Det luktar illa!Varför skyddas några spelare?
Nu finns inte mycket kvar av förtroende för dessa herrar i båset.Man kan ju gå hur långt tillbaka som helst tiden och titta på vad Nyman har gjort . Inget positivt i alla fall.Det fanns kanske en anledning till att han var arbetslös under en tid?
Någon har tidigare i fråga satt om spelarna får något beröm? Det tror jag inte att dom har fått någongång det här spelåret.
Till sist så hoppas jag på en snabb förändring på dessa båda tränar poster.
Så vitt jag såg var det Lidströms svaga insats i försvaret (blev närapå rundad när han borde tryckt ut sskaren ) som gjorde att Johner var tvungen att ta en slashing som gav utvisningen som ledde till 1-1. I mina ögon var det hans svaghet där som var det som vände matchen.
minalman skrev:Så vitt jag såg var det Lidströms svaga insats i försvaret (blev närapå rundad när han borde tryckt ut sskaren ) som gjorde att Johner var tvungen att ta en slashing som gav utvisningen som ledde till 1-1. I mina ögon var det hans svaghet där som var det som vände matchen.
Så hela förlusten berodde på detta misstag? Låter tufft om hans enda lilla misstag avgör denna match? Ganska tufft straff kan jag tycka utifrån hur dom andra backarna har agerat den sista tiden.
Lidströms självförtroende blir väl inte bättre om han skall åka omkring och veta om att gör jag ett litet misstag nu så får jag sitta?
Jag hoppas att du har fel i det du skriver, med det är säkert så.