Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Börjar bli väldigt less på denna vandra i öknen diskussion som aldrig tar vägen någonstans mellan UCS, Järnkaminerna och DIF. Vi ses ju snart som värsta "bonnklubben". Typ att vi bor i en liten by nånstans och det enda som finns att göra i byn är att diskutera vem som har mest rätt eller mest fel i kränkning av ett antal bybor. Jag hyser sympati för båda parter. Men i vad som gått rätt eller fel måste en utomstående utan bindningar klara ut...MEN som sagt nu får det räcka med munhuggningar som bara i längden skapar ännu mer frustration särskilt i vårt eget forum...Blir ju en form av löjets skimmer över hela diskussionen till slut. Tillsätt en medlare från näringslivet i värsta fall som kan få mandat att lösa denna evighetskonflikt som pågått i 3 år. DIF har just nu behov av allt stöd som kan uppgringas i varje hus, hem eller koja och dessutom en väl fungerande supporterorganisation. Denna eländesdiskussion är dränerande och nästan pinsam att det inte gått att lösa smidigare...Så snälla parter....Enas om en medlare och kom till skott nu...för sjutton hakar...
En mycket less forumist !!!
En mycket less forumist !!!
- Andy
Som jag skrev i mitt inlägg har jag ingen kritik vare sig mot dig eller JK. Jag var bara tvungen att berätta att jag faktiskt kontaktat er för att få er sida av saken nu när Martin hävdade att jag "uppenbarligen vägrade ta rådet att kontakta JK".Viktory skrev:Andy: Som du säkert förstår har vi haft en del att göra, utöver hela hockeysituationen och att alla djurgårdare kallats svinpälsar i riksmedia.
Jag ska försöka svara i dag.
Tusen tack i förskott för ditt kommande mail. Får jag önska mig något så önskar jag mig hellre att du lägger din värdefulla tid på att här på forumet eller via annan öppen kanal informera så att fler än jag kan få ta del av informationen och bättre förstå situationen.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Jag har följt hela tråden sen typ 12 sidor tillbaka, men tyckt att andra fört min talan tillräckligt bra för att ett till inlägg enbart skulle upprepa vad som redan sagts. Dock kan detta inlägg bli lite rörigt, ber om ursäkt i förväg om det blir så.Andy skrev:TextStentuff skrev:Det är väl inte speciellt relevant? Huvudsaken är ju att det har inträffat och inga åtgärder har tagits säkerhetsmässigt vad vi (supportrar) vet, Abbe sitter kvar bekvämt på sin stol.Andy skrev:När hände det senast?Kod: Markera allt
massa text... Detta har inte direkt bara hänt en gång, utan det handlar om upprepade tillfällen där personer med UCS-mundering blivit utkastade från arenan utan till synes anledning
Om du ändå vill ha svar på frågan får du fråga UCS, jag vet inte.
Du verkar ha hakat upp dig på det här med klädsel, vilket inte var min huvudsakliga poäng - Att man med hjälp av tröjor osv kunnat identifiera medlemmar i UCS har man sedan kastat ut dessa individer med detta som grund - åtminstone är det den "sanning" jag fått höra. Dock är inte det något jag hört en gång, utan från flera andra som antagligen har mer insyn i problematiken än vad jag själv har. Jag väljer att tro på denna sanning då jag sedan innan inte haft speciellt mycket förtroende för denna styrelse på grund av tidigare händelser.
Jag är medveten om att styrelsen ser annorlunda ut i dagsläget, men kan inte påstå att ett förtroende byggs upp direkt vid ett skifte då jag inte tror att det förändrat deras sätt att arbeta nämnvärt - vad jag upplevt.
Utöver det - Självklart hände det innan DIF Hockey gått ut med att man gjort vissa förändringar i sitt arbete, UCS har ju inte närvarat alls efter det, och ser inte heller någon anledning till varför man ska göra det om man saknar förtroende för säkerhetsarbetet som sker inne på Hovet. Jag skulle gissa på att man i UCS vill se något mer konkret hända för att på något sätt påbörja ett förtroende - jag skulle även gissa på att det man vill ska ske är Albert Törsleffs avgång.
Skulle Abbe avgå skulle det betyda att DIF Hockey offentligt visar att man insett att säkerhetsarbetet brustit flertalet gånger och att man vill ha en förändring som jag personligen ser som svår att genomföra med Abbe kvar som säkerhetsansvarig.
Abbe är helt enkelt inte lämpad som säkerhetsansvarig - titta bara på var fotbollen låg för 5 år sedan när han var säkerhetsansvarig där. När Mats Jonsson sedan tog över så har dialogen och förhållandet mellan förening och supportrar nog aldrig varit bättre.
Man hoppades väl på att DIF Hockey skulle ta lärdom av fotbollen och inse att en kompetent säkerhetsansvarig är extremt viktig för detta förhållande - men istället tar man in samma person som raserade just det förhållandet i fotbollen.
Abbe ligger inte bara bakom några utslängningar från Hovet på grund av att man är med i fel gruppering - det är mycket större än så. Förstå mig rätt dock, han är säkert mycket kompetent som VD på SES (säkerhetsbolaget som DIF hockey samarbetar med), men att vara VD på ett bolag som man som säkerhetsansvarig hyr sina vakter ifrån luktar riktigt jävla unket.
Det du talar om när det gäller fakta från DIF Hockeys sida så måste jag påpeka att man bara nämnt -att- det funnits problem, man går aldrig in på detaljer om vad som hänt eller vilka åtgärder som tas. Jag tycker att man bara cirkulerar kring den verkliga problematiken och gör det i princip omöjligt för en utomstående att kunna sätta sig in i diskussionen och vara en tillgång. Ännu en anledning till varför jag personligen inte riktigt har skyhögt förtroende för hur DIF Hockey styrs för tillfället.
Om säkerhetsarbetet brustit - berätta det! Förklara vad som skett och varför! Titta bara på fotbollen, där är i princip alla kort alltid på bordet. Vi kan ta både Cup-finalen och Mjällbymatchen som exempel, från DIFs sida fanns det alltid svar på frågor om vad som hänt. Varför arbetar inte Hockeysektionen såhär? Jag känner åtminstone att öppenheten kring liknande problem är något DIF Hockey måste bli mycket bättre på, för förtroendet byggs ju aldrig upp om man aldrig får veta alla fakta, som du säger.
-
När jag som inte närvarat vid nämnda tillfällen
då dessa händelser ägt rum,läser allas kommentarer
och åsikter från folk som var på plats och antingen drabbades själva
eller bevittnade dessa övertramp från säkerhetspersonal så tycker jag
att det är helt horribelt att DIF hockey inte inser
problematiken och gör nånting åt saken.
För oavsett deras ståndpunkt så vore DIF ett minne blott
utan Sveriges bästa fans på läktarn
- ANTECKNINGSBLOCK
DIF hockey måste officiellt gå ut med sin åsikt om Albert Törsleff.
Antingen har DIF fullt förtroende för honom eller inte.
Har DIF fullt förtroende för honom kan vi lägga ner hela den här tråden.
End of.
End of.
Nu kommer ett rejält lågnivåinlägg av mig, men allvarligt: Du har inte någon som helst erfarenhet av att som arbetsgivare hantera personalfrågor och anställda va? Man går inte ut "officiellt" och däger sig sakna förtroende för en medarbetare, och när vi ändå är inne på området så är det svårt att motivera i lagens mening saklig grund för uppsägning här om abbe är tillsvidareanställd. Vi kan tycka vad vi vill om Abbe, men ska vi ställa krav på DIFs ledning och styrelse får de i alla fall vara något sånär realistiska.ANTECKNINGSBLOCK skrev:DIF hockey måste officiellt gå ut med sin åsikt om Albert Törsleff.
End of.
- ANTECKNINGSBLOCK
Jag vet mycket väl att man inte kan säga upp en person utan goda grunder.
I.o.m att detta skedde för så pass länge sedan så är det antagligen omöjligt, man kan dock köpa ut en person från sitt kontrakt alternativt i god tid meddela att kontraktet ej kommer att tas upp för omförhandling när tiden löpt ut.
Detta är något DIF kan göra.
I.o.m att detta skedde för så pass länge sedan så är det antagligen omöjligt, man kan dock köpa ut en person från sitt kontrakt alternativt i god tid meddela att kontraktet ej kommer att tas upp för omförhandling när tiden löpt ut.
Bara om det inte är det en tillsvidareanställning. Eftersom jag starkt misstänker att det är en fast tjänst löper således inget kontrakt ut och och utköpsmöjligheter finns inte annat än att muta honom till att frivilligt säga upp sig. Vårt senaste bokslut visar rätt tydligt att vi inte har särskilt stort uttrymme för sådana extra utgifter, så enda utvägen torde vara att Abbe själv visar hjärta och säger upp sig självmant.ANTECKNINGSBLOCK skrev:Jag vet mycket väl att man inte kan säga upp en person utan goda grunder.
Min huvudpoäng däremot var bara att ditt krav på att DIF Hockey AB skulle gå ut och officiellt säga sig sakna förtroende för en av sina ännu anställda är befängt, så gör ingen seriös arbetsgivare.
Klacktråden - Järnkaminerna
Var där. Med barnen. De började gråta. Vi gick hem. Före matchen. Så får det inte vara.Gulrödblå123 skrev:När jag som inte närvarat vid nämnda tillfällen
DIFHockey får se över Abbes position. Kolla vad fotbollen gjorde för några år sedan och nu är det en riktigt bra relation mellan supportrar och DIF i fotbollen. Snart kommer vi ha 3000 på läktaren och en klack som inte sjunger, om inte DIFHockey agerar.
Känns skönt att man inte köpte säsongskort iår och lär inte göra det på ett tag.
Känns skönt att man inte köpte säsongskort iår och lär inte göra det på ett tag.
- MartinDIF51
Fortsatt usel stämning ... något måste göras omedelbart!
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Nu blir det ett långt inlägg men jag ber er att läsa det då jag har ett konkret förslag.
Om vi leker med tanken att DIF sett vad som hänt på läktaren i år, läst inläggen på div. forum och äntligen kommit till insikt att Abbe måste bort. Vi antar att de vaknat till och insett att vi haft rätt hela tiden. Som nån skriver ovan är det inte lätt att sparka folk hur som helst i Sverige. Sedan finns dessutom risken att Abbe springer till Aftonbladet och grinar ut "huliganer gjorde så jag fick sparken". Räkna med att kvällstidningarna skulle älska den vinklingen. Det gäller alltså för DIF Hockey att ha rejält på fötterna om man ska göra sig av med honom! Frågan är alltså vad svarar Jenny när löpsedelskåta aftonhoran kör upp en mic i ansiktet på henne?
"Jo för över ett år sen hade vi några möten och en annan supporter ringde inte tillbaka plus att det har varit många missnöjda på vårat forum.."
Känns det som det håller? Det måste se ut som ett rimligt alternativ även för de oinvigda.
Beslutet måste få validitet!!
Det gäller även om DIF hockey inte insett att Abbe måste bort, än.
Så hur får vi en validitet som håller för en kritisk granskning? Ja, möten är ju alltid ett sett men har det en gång kört fast så är det inte ovanligt att folk tröttar och tappar suget att ta upp det.
Så..
Vi tar fram en namnlista, där vi förklarar att vi som medlemmar, fans och kunder inte har förtroende för Abbe längre. Vi vill inte ha honom kvar i organisationen, punkt.
Kan vi enas om en sådan enkel sak? Eller ska vi intala oss att "DIF kommer ändå inte bry sig"? Tycker vi borde kunna få en hel del namn på en sån lista..
Om vi leker med tanken att DIF sett vad som hänt på läktaren i år, läst inläggen på div. forum och äntligen kommit till insikt att Abbe måste bort. Vi antar att de vaknat till och insett att vi haft rätt hela tiden. Som nån skriver ovan är det inte lätt att sparka folk hur som helst i Sverige. Sedan finns dessutom risken att Abbe springer till Aftonbladet och grinar ut "huliganer gjorde så jag fick sparken". Räkna med att kvällstidningarna skulle älska den vinklingen. Det gäller alltså för DIF Hockey att ha rejält på fötterna om man ska göra sig av med honom! Frågan är alltså vad svarar Jenny när löpsedelskåta aftonhoran kör upp en mic i ansiktet på henne?
"Jo för över ett år sen hade vi några möten och en annan supporter ringde inte tillbaka plus att det har varit många missnöjda på vårat forum.."
Känns det som det håller? Det måste se ut som ett rimligt alternativ även för de oinvigda.
Beslutet måste få validitet!!
Det gäller även om DIF hockey inte insett att Abbe måste bort, än.
Så hur får vi en validitet som håller för en kritisk granskning? Ja, möten är ju alltid ett sett men har det en gång kört fast så är det inte ovanligt att folk tröttar och tappar suget att ta upp det.
Så..
Vi tar fram en namnlista, där vi förklarar att vi som medlemmar, fans och kunder inte har förtroende för Abbe längre. Vi vill inte ha honom kvar i organisationen, punkt.
Kan vi enas om en sådan enkel sak? Eller ska vi intala oss att "DIF kommer ändå inte bry sig"? Tycker vi borde kunna få en hel del namn på en sån lista..
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
För att sammanfatta stämningen i dagens match:
"Wikegårds Järnkaminer"
Minus någon ljud"topp" som kan räknas som godkänt.
"Wikegårds Järnkaminer"
Minus någon ljud"topp" som kan räknas som godkänt.
-
Ännu roligare är ju faktiskt dem som SITTER ner i klacken och inte rör en fena...
Var ett gäng på 4 killar som satt i klacken, vad fan gör dem dära?
Jag stog för fan mera än dem och jag är på sittplats(snubben bakom vart sur för att man stod
)
Var ett gäng på 4 killar som satt i klacken, vad fan gör dem dära?
Jag stog för fan mera än dem och jag är på sittplats(snubben bakom vart sur för att man stod

"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
- MartinDIF51
Tycker det handlar om prioriteringar för oss supportrar och DIF. Vi kan göra som det är nu, se vart det leder oss och hoppas på en formtopp av spelare som drar fler marginalare och medgångare.
Eller så tar man och smutsar ner sig, sätter supportrarna före egen prestige och börjar ett seriöst arbete för att få tillbaka fans. Tips kan vara att DIF hockey pratar med fotbollens Mats Jonsson (f.d ordf. för JK med) om hur deras arbete med supportrar ser ut och vad de själva kan göra för skillnad. Sedan att göra sig av med Abbe för att skicka bollen till UCS (som då måste antingen göra ett förtydligande eller öppna igen för nya samtal, om DIF behandlar dem som en grupp och inte talar om vanliga medlemsmöten).
I min mening är läget nu ohållbart. Alla analytiker som skriver en bok så fort ni ska göra en kommentar, skit i hur det görs. Ense om att som det är nu är det icke okej! Att lösa konflikten, missförståndet och missämjan med supportrar kommer ge positiv effekt genom hela föreningen, öka publiksiffror (pengar) och bana vägen för en stämning som faktiskt andas DIF!
Men att skriva om avtal och möten, förespråka passivitet och följa det DIF gör just nu är bara galenskaper!
Eller så tar man och smutsar ner sig, sätter supportrarna före egen prestige och börjar ett seriöst arbete för att få tillbaka fans. Tips kan vara att DIF hockey pratar med fotbollens Mats Jonsson (f.d ordf. för JK med) om hur deras arbete med supportrar ser ut och vad de själva kan göra för skillnad. Sedan att göra sig av med Abbe för att skicka bollen till UCS (som då måste antingen göra ett förtydligande eller öppna igen för nya samtal, om DIF behandlar dem som en grupp och inte talar om vanliga medlemsmöten).
I min mening är läget nu ohållbart. Alla analytiker som skriver en bok så fort ni ska göra en kommentar, skit i hur det görs. Ense om att som det är nu är det icke okej! Att lösa konflikten, missförståndet och missämjan med supportrar kommer ge positiv effekt genom hela föreningen, öka publiksiffror (pengar) och bana vägen för en stämning som faktiskt andas DIF!
Men att skriva om avtal och möten, förespråka passivitet och följa det DIF gör just nu är bara galenskaper!
"Finaste mackorna görs av Bremberg"