Djurgårdens IF - Södertälje SK 25/11 2013
Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK 25/11 2013
Torskar vi ikväll så måste Zabel gå - känn ingen press inte Djurgården...
Han bör kanske gå ändå?Donkels skrev:Torskar vi ikväll så måste Zabel gå - känn ingen press inte Djurgården...
Två lag som med största sannolikhet möts i kvalserien i vår. Viktigt att vi får det psykologiska övertaget till dess.
När jag säger kvalserien menar jag kvalserien till allsvenskan såklart.
När jag säger kvalserien menar jag kvalserien till allsvenskan såklart.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ingen måste gå någonstans, sitt ner i båten.
Isprinsessorna har mer att bevisa, ingen tränare hade plötsligt gjort underverk med denna truppen.
Det är vad det är, en värvning och sen jobba vidare, än är det inte panik, bara vi får bort Falk.
Isprinsessorna har mer att bevisa, ingen tränare hade plötsligt gjort underverk med denna truppen.
Det är vad det är, en värvning och sen jobba vidare, än är det inte panik, bara vi får bort Falk.
Spela fult
Alldeles för sent att byta tränare ändå, det var ju för sent när Challe fick gå ifjol och det var i mitten av november. Bättre att låta Zabel köra säsongen ut isåfall.
Kanske är Nymann som borde kickas? Det är ju ändå han som har hand om defensiven
Kanske är Nymann som borde kickas? Det är ju ändå han som har hand om defensiven

Fast det var ju verkligen inte för sent förra året. Det var när det verkligen gällde som torskarna kom, tyvärr. Hade drivet och öset varit kvar hade vi åtminstone kommit till kvalserien.Axel_K skrev:Alldeles för sent att byta tränare ändå, det var ju för sent när Challe fick gå ifjol och det var i mitten av november. Bättre att låta Zabel köra säsongen ut isåfall.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Redan under sillyn och nu med delvist facit i hand så tycker jag att det är Challe som har en del att fundera över. Laget saknar så uppenbart power både i offensiv och defensiv. En riktigt flagrant brist faktiskt, som ju är direkt kopplad till de spelartyper som vi har signat. Det räcker liksom inte med Ahlen.Axel_K skrev:Alldeles för sent att byta tränare ändå, det var ju för sent när Challe fick gå ifjol och det var i mitten av november. Bättre att låta Zabel köra säsongen ut isåfall.
Problemet med denna brist är inte bara att laget blir en enkel match för motståndare som checkar hårt och går på mål; dessutom tar publiksiffrorna stryk då väldigt få vill se tveksamt agerande i kampmomenten hos hemmalaget.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Mitt inlägg var lite halvt ironiskt då många på forumet skrek att det var för sent när Challe avgick. Just nu är det inte tränarnas fel, jag ser iallafall hur bra vi kan spela när grundspelet sitter och spelarna inte gör massa misstag. Tror att Hagelin är den speltyp som behövs, hoppas vi kan få låna honom länge.
Nu har man ju kört nån kampanj apropå att det är 200:e matchen lagen emellan. Så 5.000 kanske?Göran skrev:Hur mycket folk kan man hoppas på i kväll?
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Man räknar med över 6000 på plats.
Jag är dock rädd att framtidens "250 jubileum" kommer spelas på spolad grusplan med de närmast sörjande på plats...dvs ca 25-30 pers.
Jag är dock rädd att framtidens "250 jubileum" kommer spelas på spolad grusplan med de närmast sörjande på plats...dvs ca 25-30 pers.
Många säger nu, att byta tränare eller att värva sniper kommer inte göra skillnad. Men hur många av er trodde att vi skulle vara ett av Allsvenskans starkaste lag när vi bytte förra året? Att vårat poängsnitt skulle fördubblas?
Jag förstår inte er som säger att pengarna skall sparas och användas till nästa säsong för en värvning nu gör ingen skillnad! Hur tänkte ni där?
Jag förstår inte er som säger att pengarna skall sparas och användas till nästa säsong för en värvning nu gör ingen skillnad! Hur tänkte ni där?
- Jim Morrison
Vem har sagt det? Nu tror jag du missuppfattar. Folk vill spara pengarna till senare under den här säsongen för att se vad som verkligen behövs i laget. Dessutom kan vem som helst plötsligt dyka upp på marknaden under olika omständigheter.ciirree skrev:Många säger nu, att byta tränare eller att värva sniper kommer inte göra skillnad. Men hur många av er trodde att vi skulle vara ett av Allsvenskans starkaste lag när vi bytte förra året? Att vårat poängsnitt skulle fördubblas?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Det känns som att Södertälje kommer vara mer desperata än oss. Desperation är inte alltid bra, men mot Djurgårn tror jag det funkar fint. Vi förlorar med 3-6.
Nej, det finns några, däribland Magnutz, som tycker vi ska spara pengarna och värva inför nästa säsong.Jim Morrison skrev:Vem har sagt det? Nu tror jag du missuppfattar. Folk vill spara pengarna till senare under den här säsongen för att se vad som verkligen behövs i laget. Dessutom kan vem som helst plötsligt dyka upp på marknaden under olika omständigheter.ciirree skrev:Många säger nu, att byta tränare eller att värva sniper kommer inte göra skillnad. Men hur många av er trodde att vi skulle vara ett av Allsvenskans starkaste lag när vi bytte förra året? Att vårat poängsnitt skulle fördubblas?
Att vänta till senare under säsongen kan vara både bra och dåligt, och det vet man ju inte förräns det händer. Men att spara pengarna till säsongen 14/15 tycker jag låter mindre bra!
Blir 5000 pers då blir i allfall jag glatt överraskad!Isabo skrev:Nu har man ju kört nån kampanj apropå att det är 200:e matchen lagen emellan. Så 5.000 kanske?Göran skrev:Hur mycket folk kan man hoppas på i kväll?