Avsaknad av profiler

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Erik Kloth

Inlägg av Erik Kloth »

Longstaff

Jukka Voutilainen har varit en av de absolut vassaste centerforwardsen i finska ligan senaste säsongerna och vad gäller Ward så är det inte pga hans poängproduktion jag tog med honom som profil utan att han har ett rykte om sig att alltid stå upp för laget och kasta handskarna om det behövs.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tycker bara det är bra att vi inte har med några spelare i rådande landslagsturnering.

Denna turnering ligger idiotiskt i tiden och stör betydligt mer än den gör nytta. Tycker bara det är av godo att våra killar kan ligga hemma och gnugga PP och boxplay utan att det saknas spelare.

Skall man se det hela krasst vore nog det bästa t o m om uttagna Djurgårdare under säsongen tackade nej till landslaget då det sliter mer än det gör nytta.

Vidare vidhåller jag med en dåres envishet att det är för många landslagsturneringar. VM vartannat år och sedan bara enstaka landskamper duger gott i min bok.
Användarvisningsbild
Royen

Re: Avsaknad av profiler

Inlägg av Royen »

Erik Kloth skrev:VI är totalt profillösa.
Dette er jeg særdeles uenig i. Vi har Linkan og Falken, først og fremst. Spillere som er verdt inngangspengene alene. Jeg er ganske sikker på at om du ikke var i presesongsdepresjon, ville du sett det. Og om de to hadde spilt for HV eller Färjestad, ville du garantert ha regnet dem som profiler også!

Nei, vi har spillere som garantert kommer til å farge serien også i vinter.

I tillegg har vi en del solide folk som Otto, Fimpen, TJ og Ronnie. De vil aldri vinne sjarmørkonkurranse, men kommer alltid til å gjøre en god jobb for laget.

I tillegg har vi noen spillere som potensielt blir store profiler over tid. Dragan, Bäcker, Ask og - ikke minst - Ribben kan være blant de store profilene når man ser over spillertroppene foran 2007/08-sesongen.

Det er aldeles ikke svart i DIF. Lang derfra!!!
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Brollan
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Brollan »

Profillöst? Nja det håller jag inte riktigt med om, se på våra juniorer där har du om inte dagens profiler så morgondagens.

Ta Ribbenstrand t.e.x, skulle inte alls bli förvånad om han fär sitt stora genombrott i vinter, helt klart NHL-material i den killen.

Angående Lintner,Pettersson och Hedström så är det inte mycket att bygga lag av, du kanske inte kommer ihåg att Hedström inte trivdes i Sthlm och ville till Norrland och åka skoter. Pettersson hade svårt att samarbeta och satte jaget före laget och spred dålig stämmning i truppen.
Lintner spelar där det för tillfället betalas bäst.

Jag tycker ledningen gör helt rätt bygger från grunden med unga lovande och hungriga spelare, jag tror på en rolig och överaskande bra säsong.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Brollan skrev: Ta Ribbenstrand t.e.x, skulle inte alls bli förvånad om han fär sitt stora genombrott i vinter, helt klart NHL-material i den killen.
Vi får väl hoppas att han råkar bli en sån där back som är precis lagom bra för att stanna i elitserien och samtidigt landslagsmässig. Sticker han till NHL har vi ju ingen nytta av honom. Peppar peppar!

För det DIF behöver på sikt är ju några killar som kanske har potentialen men som väljer att stanna/komma hem eller aldrig får erbjudandet att åka över. Dvs Magnus Johansson/Björn Nord och Micke Johansson/Niklas Falk-typer. Såna växer inte på trän. Och de som finns skriver nästan alltid på för Färjestad/Linköping/HV71/Frölunda. Jag har i alla fall stort hopp om att DIF inom några år ska kunna knyta till sig ett par eller alla av Staffan Kronwall, Daniel Fernholm och Douglas Murray.. Det vore en riktig stomme att bygga på det. Men de kanske gör som ett par andra gamla Djurgårdare, Andreas Holmqvist och Musse Håkansson.. vi vet ju var de spelar.

Till sist så håller jag definitivt inte med ämnesskaparen om att DIF är så profillöst. Ölvestad och Bremberg är för mig riktiga profiler. Den ena är megakämpe och den andra en av de största lirarna i ligan. Det är väl inte så illa?
Användarvisningsbild
Longstaff

Inlägg av Longstaff »

Erik Kloth skrev:Longstaff

Jukka Voutilainen har varit en av de absolut vassaste centerforwardsen i finska ligan senaste säsongerna och vad gäller Ward så är det inte pga hans poängproduktion jag tog med honom som profil utan att han har ett rykte om sig att alltid stå upp för laget och kasta handskarna om det behövs.
Lance Ward kastar nog handskarna så fort han får en chans snarare än när det behövs. Är inte speciellt imponerad av spelare vars största egenskap är att slåss.

http://www.hockeyfights.com/players/159
DIF MOT RUBBET
Erik Kloth

Inlägg av Erik Kloth »

Longstaff

Och vem i vårat lag ska stå upp mot Ward? Han verkar älska att slåss.
Ger ngn sig på Mika Hannula eller Jan Hrdina i HV exempelvis lär de snabbt få betala priset. Vem ska försvara Linkan och Dragan?
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Ger ngn sig på Mika Hannula eller Jan Hrdina i HV exempelvis lär de snabbt få betala priset. Vem ska försvara Linkan och Dragan?
Fimpen kanske, eller så kan ju hela femman stå på sig och hjälpa varandra.
Användarvisningsbild
Longstaff

Inlägg av Longstaff »

Ja du om man orsakar problemet kan man gott betala för sig också.
Tror förövrigt att både Hrdina och Hannula klarar sig utan polishjälp från Ward men om så blir fallet så är jag övertygad om att det finns spelare i DIF som kan ta en fight om dom måste. Slagsmålskåta pajasar dyker upp med jämna mellanrum i ES och det brukar inte medför några större bekymmer så det gör det nog inte den här gången heller.
DIF MOT RUBBET
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Wikegård skrev:Jag tycker det finns för få karaktärsutmärkelser i svensk ishockey. Ett pris som jag vill se är till den spelare som arbetar hårdast i elitserien.

Spelare som kommer till spel kväll efter kväll och bjuder både hemma och bortapublik på vad ishockey igentligen handlar om, kamp och hårt arbete.

Om det fanns en sådan utmärkelse skulle min röst läggas på Djurgårdens Jimmie Ölvestad som ger allt i varje byte i varje match.

Kämpa Jimpa.

Jimpan är en hårding och exemplarisk pådrivare, den bästa kaptenen sedan Kjellberg.

----------------------------------------------------
Erik Kloth skrev:Jag har skrivit det förr och skriver det igen. Jag blir mörkrädd då jag jag ser Djurgårns laguppställning. Var är profilerna? Var är de spelarna som sticker ut? Vi har inte en spelare i Tre Kronor.

VI är totalt profillösa.

Frölunda har Tomi Kallio, Steve Kariya, Ronnie Sundin, Jonas Fransson och Martin Pluss.
Skäms du inte lite nu? :wink:
Senast redigerad av Bautabröl den 2007-02-14 15:41:56, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
mforce
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mforce »

Det är alltid lätt att vara efterklok. Vem kunde i höstas veta att vi skulle ha fyra spelare i 3Kr nu?
Men visst kunde man hitta profiler redan i höstas även om de är tydligare nu.
Användarvisningsbild
Bladman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bladman »

Jimpa
Bengan
Linkan
Falken
TJ
Ferna
Dragan

Här är de största profilerna i truppen som vi har just nu enligt mig.
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
Jordan
Kontakt:

Inlägg av Jordan »

Bladman skrev:Jimpa
Bengan
Linkan
Falken
TJ
Ferna
Dragan

...och så får du inte glömma Ronnie Pettersson. ;)
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Jordan skrev:
Bladman skrev:Jimpa
Bengan
Linkan
Falken
TJ
Ferna
Dragan

...och så får du inte glömma Ronnie Pettersson. ;)
Jag har svårt att klassa Ronnie som en profil. En profil för mig är någon som gör det lilla extra och inte enbart jobbar i det tysta. Men visst, Ronnie är och förblir en legend.
Användarvisningsbild
Strömberg=power

Inlägg av Strömberg=power »

Djurgården är verkligen inte profillösa, kolla på alla juniorer som utvecklats i DIF. Men ni kanske tycker att "08-satsningen på ungdomar" är skit och vill att DIF ska satsa mer på större profiler?? Jag tycker att DIF's satsning är bra och även Wikegård medger att DIF kommer bli riktigt bra om ett par år. Så tålamod, profilerna kommer...
Djurgården-Ett lag i med och motvind
Skriv svar