Så som DIF hockey har betett sig på mötena så förstår jag att man inte vill föra någon dialog med dem. Kan de släppa prestigen och sluta hitta på saker så är nog inte ett möte allt för långt borta. Men det kan bara de närmast inblandade svara på.Amadeus skrev:Det här börjar bli sandlådenivå.
Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Sv: Klacktråden - Järnkaminerna
Jag är ingen Jävla kund.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Klacktråden - Järnkaminerna
Exakt. Konsument heter det.pulverapa skrev:Jag är ingen Jävla kund.
Expert.
Re: Sv: Klacktråden - Järnkaminerna
Det är bland annat sådan retorik som gjort att situationen ser ut som den gör idag. Vi är inga kunder eller konsumenter, vi är SUPPORTRAR. Man behöver inte locka oss till Hovet, vi går ju dit i alla fall. Problemet är när DIF inte lyssnar på supportrarna och man behandlas illa, då slutar man av naturliga skäl att gå.Highwind skrev:Ska ett företag lyckas locka kunder bör man vara lyhörd. Det är det viktigaste i att driva ett framgångsrikt företag. Stämningen håller ju på att dö på Hovet så det DIF måste göra är att inse att åtgärder måste göras för att förändra detta. Inte stoppa huvudet i sanden och "vänta på att UCS hör av sig".
Om nu denna Adde är ett hinder för att skapa dialog och samarbete. Varför så envist hålla kvar vid honom? Många nyckelsupportrar (som UCS) ser denna person som ett stort hinder och saknar förtroende för honom. Visst kan man stoppa ned huvudet i sanden och envist hålla fast vid honom. Eller så kan man vara den den parten som tar ansvar för att leda denna fråga vidare och börjar om från början med en ny säkerhetsansvarig.
DIF Hockey kan inte agera som barnrumpor och hålla fast vid sina principer samtidigt som hela föreningen körs i botten.
Dags att ta ansvar. Det är det ni får betalt för!
SirDIFalot skrev:Exakt. Konsument heter det.pulverapa skrev:Jag är ingen Jävla kund.

Om man använder begreppet Kund/Supporter/Konsument är inte det som är relevant med mitt inlägg. Min poäng var att om man ser supportrar som kunder/konsumenter så är det även där som DIF måste ta ansvar och leda frågan vidare. Utan supportrar som skapar stämning så faller "produkten" i sitt värde och publiksiffran minskar. Således minskar utrymmet för spelarbudgeten osv. och därmed den sportsliga utdelningen = DIF förfaller.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Klacktråden - Järnkaminerna
Gräv ner alla stridsyxor och kom till Hovet nu. Det här laget behöver allt stöd det kan få!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Daniel942
Exakt DIF Hockey. Gräv ner stridsyxorna och lös problemet.minalman skrev:Gräv ner alla stridsyxor och kom till Hovet nu. Det här laget behöver allt stöd det kan få!
DIF!
Avdelning "Det var ju han som börja".... Håller med dem som snackar om sandlådenivå. Ska det här lösas måste ALLA vara med och kompromissa. Djurgården Hockey/UCS/ST, vafan nu alla grupper som är inblandade heter. ALLA!!!! Sluta med det där dagistänket, jisses får flashback till barndomen när man tjafsade med syskonen.Daniel942 skrev:Exakt DIF Hockey. Gräv ner stridsyxorna och lös problemet.minalman skrev:Gräv ner alla stridsyxor och kom till Hovet nu. Det här laget behöver allt stöd det kan få!
- Daniel942
Du har helt rätt. Alla måste vara med på banan för att det ska funka, men enl. de rapporterna som jag har hört så är det på DIF Hockeys sida som man inte har velat samarbeta även om man rapporterar det utåt.Manijock skrev:Avdelning "Det var ju han som börja".... Håller med dem som snackar om sandlådenivå. Ska det här lösas måste ALLA vara med och kompromissa. Djurgården Hockey/UCS/ST, vafan nu alla grupper som är inblandade heter. ALLA!!!! Sluta med det där dagistänket, jisses får flashback till barndomen när man tjafsade med syskonen.Daniel942 skrev:Exakt DIF Hockey. Gräv ner stridsyxorna och lös problemet.minalman skrev:Gräv ner alla stridsyxor och kom till Hovet nu. Det här laget behöver allt stöd det kan få!
Behöver ju självklart inte stämma men något är galet.
DIF!
- minalman
Om "inte samarbeta" betyder "inte röra Abbe" är det fortfarande sandlådenivå från bägge sidor.
Abbe själv borde ha känslor för DIF, inse läget och ställa sin plats till förfogande.
Abbe själv borde ha känslor för DIF, inse läget och ställa sin plats till förfogande.
Problemet är väl att man antagligen inte är jättetagg på att kompromissa när man kastas ut från arenan för att man har på sig fel tjocktröja.Manijock skrev:Avdelning "Det var ju han som börja".... Håller med dem som snackar om sandlådenivå. Ska det här lösas måste ALLA vara med och kompromissa. Djurgården Hockey/UCS/ST, vafan nu alla grupper som är inblandade heter. ALLA!!!! Sluta med det där dagistänket, jisses får flashback till barndomen när man tjafsade med syskonen.Daniel942 skrev:Exakt DIF Hockey. Gräv ner stridsyxorna och lös problemet.minalman skrev:Gräv ner alla stridsyxor och kom till Hovet nu. Det här laget behöver allt stöd det kan få!
- minalman
Att rätten att välja tröja går före Djurgårdens bästa är svårt att förstå. Om jag blev utslängd av någon djävla anledning som jag inte förstår på grund av att säkerheten tappade kontrollen vid ett tillfälle så skulle jag försöka gå igen så fort som möjligt för att förvissa mig om att det var ett misstag som drabbade mig. Djurgården står över min eget ego.Stentuff skrev:Problemet är väl att man antagligen inte är jättetagg på att kompromissa när man kastas ut från arenan för att man har på sig fel tjocktröja.Manijock skrev:Avdelning "Det var ju han som börja".... Håller med dem som snackar om sandlådenivå. Ska det här lösas måste ALLA vara med och kompromissa. Djurgården Hockey/UCS/ST, vafan nu alla grupper som är inblandade heter. ALLA!!!! Sluta med det där dagistänket, jisses får flashback till barndomen när man tjafsade med syskonen.Daniel942 skrev:Exakt DIF Hockey. Gräv ner stridsyxorna och lös problemet.minalman skrev:Gräv ner alla stridsyxor och kom till Hovet nu. Det här laget behöver allt stöd det kan få!
- minalman
Om jag hade en stor fest och bjöd alla jag känner. Då kan det tänkas att det sprids på nätet och det kommer människor jag inte vill ha där. Jag skaffar in ett säkerhetsbolag för säkerhets skull, men på festen tappar de både kontroll och känsla när det blir mer stök än vad de klarar. De slänger ut flera av mina vänner också.
Jag måste nästa dag ringa alla mina vänner och be om ursäkt och hoppas att de är villiga att förlåta mig. Vilket de gör om de verkligen är mina vänner. Sedan anlitar jag förstås ett annat bolag nästa gång.
Om alla parter i "vår" konflikt kunde göra som i mitt exempel ovan så kan vi väl gå vidare som vänner sedan?
Jag måste nästa dag ringa alla mina vänner och be om ursäkt och hoppas att de är villiga att förlåta mig. Vilket de gör om de verkligen är mina vänner. Sedan anlitar jag förstås ett annat bolag nästa gång.
Om alla parter i "vår" konflikt kunde göra som i mitt exempel ovan så kan vi väl gå vidare som vänner sedan?
Precis vad jag menar? UCS har inga ansvar i den här konflikten, allt är upp till DIF hockey just nu.minalman skrev:Om jag hade en stor fest och bjöd alla jag känner. Då kan det tänkas att det sprids på nätet och det kommer människor jag inte vill ha där. Jag skaffar in ett säkerhetsbolag för säkerhets skull, men på festen tappar de både kontroll och känsla när det blir mer stök än vad de klarar. De slänger ut flera av mina vänner också.
-
Ett tillfälle? Hur många gånger tror du att du skulle kunna ta att du blir utslängd tills du känner att du inte pallar när du dessutom lagt massvis av timmar innan specifika matcher på att göra en oförglömlig stämning...minalman skrev:Att rätten att välja tröja går före Djurgårdens bästa är svårt att förstå. Om jag blev utslängd av någon djävla anledning som jag inte förstår på grund av att säkerheten tappade kontrollen vid ett tillfälle så skulle jag försöka gå igen så fort som möjligt för att förvissa mig om att det var ett misstag som drabbade mig. Djurgården står över min eget ego.Stentuff skrev:Problemet är väl att man antagligen inte är jättetagg på att kompromissa när man kastas ut från arenan för att man har på sig fel tjocktröja.Manijock skrev:Avdelning "Det var ju han som börja".... Håller med dem som snackar om sandlådenivå. Ska det här lösas måste ALLA vara med och kompromissa. Djurgården Hockey/UCS/ST, vafan nu alla grupper som är inblandade heter. ALLA!!!! Sluta med det där dagistänket, jisses får flashback till barndomen när man tjafsade med syskonen.Daniel942 skrev:Exakt DIF Hockey. Gräv ner stridsyxorna och lös problemet.minalman skrev:Gräv ner alla stridsyxor och kom till Hovet nu. Det här laget behöver allt stöd det kan få!
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"