Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
Ja, hade det varit Wessner... Tänk om han skulle bryta benet på Sörensen sedan visa långfingret till Djurgårdsklacken.
Expert.
Klart som fan vi skulle hata, hata, hata. Det är väl vårt jobb?SirDIFalot skrev:Ja, hade det varit Wessner... Tänk om han skulle bryta benet på Sörensen sedan visa långfingret till Djurgårdsklacken.
Ja, det är en ful grej men nog fan händer det värre grejjer på isen i nästan varje omgång? När jag kollar på klippet ser det ut som en jävla freak accident - Det här fulknepet ska ju i värsta fall leda till att "offret" landar på arslet.
Du är med oss överallt, Stefan.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Raus skrev:Riktigt vidrigt gjort, hur hade folk här reagerat om någon neandertalare i BIK gjort samma aktion på t.ex Johner?
Visst att Mitman är en riktig djurgårdare och järnkamin, men det där var sjukt smutsigt.
Älskar när detta inleder en mening. Att han är djurgårdare spelar liksom ingen roll - det finns idioter i alla kretsar. Nu säger jag inte att Mitman är idiot men särskilt begåvat var det inte.
Jag vill förtydliga att jag uppfattade din åsikt i frågan; detta är ingen kritik mot dig utan snarare en intressant observation om inledningen av meningen.
Vi kan väl låtsas att vi som idrottsförening är lite finare ett tag till om det glädjer folk.
Säg den glädje som varar
¨DIF_Soldier skrev:Raus skrev:Riktigt vidrigt gjort, hur hade folk här reagerat om någon neandertalare i BIK gjort samma aktion på t.ex Johner?
Visst att Mitman är en riktig djurgårdare och järnkamin, men det där var sjukt smutsigt.
Älskar när detta inleder en mening. Att han är djurgårdare spelar liksom ingen roll - det finns idioter i alla kretsar. Nu säger jag inte att Mitman är idiot men särskilt begåvat var det inte.
Jag vill förtydliga att jag uppfattade din åsikt i frågan; detta är ingen kritik mot dig utan snarare en intressant observation om inledningen av meningen.
Vi kan väl låtsas att vi som idrottsförening är lite finare ett tag till om det glädjer folk.
Ja, jag tvekade innan jag skrev det innan. Men ville förebygga eventuella påhopp av Mitman-älskare som vi vet existerar på det här forumet..
Losing all hope was freedom.
Jag skulle hellre säga att det är ren och skär otur att skridskon fastnar i isen och benet går av för honom. Finns inget som helst uppsåt för att skada.
Sådär har jag själv gjort över 100 gånger vid tekningar utan några benbrott som följd.
Det räcker oftast att nudda hälen på skridskorna samtidigt som man håller emot med armbågen på bröstet för att få spelaren ur balans så själva sparkrörelsen kanske var lite överdriven men det handlar inte om uppsåt, utan otur och inget annat.
Sådär har jag själv gjort över 100 gånger vid tekningar utan några benbrott som följd.
Det räcker oftast att nudda hälen på skridskorna samtidigt som man håller emot med armbågen på bröstet för att få spelaren ur balans så själva sparkrörelsen kanske var lite överdriven men det handlar inte om uppsåt, utan otur och inget annat.
-
Jag har själv råkat ut för det där på isen. Sånt där sker hela tiden. Otur.
sPTNC skrev:Jag skulle hellre säga att det är ren och skär otur att skridskon fastnar i isen och benet går av för honom. Finns inget som helst uppsåt för att skada.
Ovechkin gör det vid nästan varje tekning också! Sen förstår man väl att Vimmerbys fans blir förbannade, men tydligen hade Mitman bllivit mordhotad och det är ju väldigt sjukt!
- SirDIFalot
Och idag åkte Mitman på matchstraff i första perioden. (Men han hann göra mål också)
Expert.
- minalman
Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
Weigel satte avgörande kassen när VBK (litet överraskande) spöa Huddinge på bortais i eftermiddags.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
Känns som Wagge är alldeles för bra för Div1. Snittar ju 2p/match, dessutom i ett ganska mediokert lag.
- Andy
Frågan är bara om han är typen som kan ta tag i bitarna och jobba hårdare för att ta revansch och lyckas ta sig upp igen eller om han gräver ner sig hamnar i en ond cirkel och lägger av med Hockeyn.1962FenderStrat skrev:Känns som Wagge är alldeles för bra för Div1. Snittar ju 2p/match, dessutom i ett ganska mediokert lag.
Jag begrep aldrig riktigt vad det var som hände när han plötsligt hamnade utanför laget. Kändes inte riktigt som att han fick chansen. Någon som har koll?
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
-
utan att veta för mycket tror jag att han har dålig attityd. Har ju sjukt mycket utvisningsminuter i Div1. Tror det var ca 140 min förra året. och över 40 i år på 20 matcher. Sen har jag hört från olika håll att han inte tar hockeyn på allvar. Han sågs ju ut på Caféet på natten innan match kl 02:00. Det säger en del.
Att han har talang och förutsättningar är det inget snack om, allt handlar om inställning.
Att han har talang och förutsättningar är det inget snack om, allt handlar om inställning.
Sen är han ju bra tunn.. iaf för att spela på en högre nivå. Han hade mått bra av att bygga på sig ett par pannor. Möter han t.ex. Sean-Michel i BIK så är det en viktskillnad på 24kg1962FenderStrat skrev:utan att veta för mycket tror jag att han har dålig attityd. Har ju sjukt mycket utvisningsminuter i Div1. Tror det var ca 140 min förra året. och över 40 i år på 20 matcher. Sen har jag hört från olika håll att han inte tar hockeyn på allvar. Han sågs ju ut på Caféet på natten innan match kl 02:00. Det säger en del.

*Edit: Sen är ju inte vikt alltid avgörande men..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
-
Greger Hanson spelar numera i det Texas-baserade laget Allen Americans där han svarat för 3 assist på 3 matcher.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4548
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4548
Nä du... Vikten har det inget att göra med. Niclas Burström, SAIK, väger lika mycket som Weigel (72kg) och är back, dessutom en av deras bästa. Redan hunnit spelat i Tre kronor blott 22 år gammal.Andspe skrev:Sen är han ju bra tunn.. iaf för att spela på en högre nivå. Han hade mått bra av att bygga på sig ett par pannor. Möter han t.ex. Sean-Michel i BIK så är det en viktskillnad på 24kg1962FenderStrat skrev:utan att veta för mycket tror jag att han har dålig attityd. Har ju sjukt mycket utvisningsminuter i Div1. Tror det var ca 140 min förra året. och över 40 i år på 20 matcher. Sen har jag hört från olika håll att han inte tar hockeyn på allvar. Han sågs ju ut på Caféet på natten innan match kl 02:00. Det säger en del.
Att han har talang och förutsättningar är det inget snack om, allt handlar om inställning.![]()
*Edit: Sen är ju inte vikt alltid avgörande men..