Välkommen Joakim Hagelin

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Henke95
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Välkommen Joakim Hagelin

Inlägg av Henke95 »

Med tanke på att det rör sig om ett lån (tills vidare?), är det då LHC som står för lönen eller är det DH:s pengar som används?
Victory is sweetest when you've known defeat.
Rix

Inlägg av Rix »

Henke95 skrev:Med tanke på att det rör sig om ett lån (tills vidare?), är det då LHC som står för lönen eller är det DH:s pengar som används?
Nu spekulerar jag men tror det är något mellanting, LHC betalar säkert en större del av lönen och DIF får betala en del av den medan han spelar här. Men helt säker är jag inte.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Välkommen Joakim Hagelin

Inlägg av minalman »

Henke95 skrev:Med tanke på att det rör sig om ett lån (tills vidare?), är det då LHC som står för lönen eller är det DH:s pengar som används?
Som jag uppfattar det har DH samlat in pengar till DIF Hockey så att de får extra rörelseutrymme under säsongen. Begreppet "DH: s pengar" tycker jag klingar fel. Om lånet blir en succé är det säkert många som kommer tycka att det var bra använda pengar. Tvärtom blir det ett djävla liv. Detta är baksidan med såna här insamlingar. Att alla hundratals (tusentals?) som bidragit anser sig ha rätt att ha åsikter om pengar de faktiskt överlåtit kontrollen över.
Senast redigerad av minalman den 2013-11-21 23:13:31, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Hur många matcher rör det sig om, tro?
Säg den glädje som varar
Staten

Inlägg av Staten »

DIF_Soldier skrev:Hur många matcher rör det sig om, tro?
"Tillsvidare". Alltså tills någon av parterna inte vill längre antar jag.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

"En spelare som inte är rädd för att kliva in framför kassen och vara jobbig."

Låter lovande! :)

"– Jag ser fram emot att komma till Djurgården. Jag har inte fått spela så mycket nu så det blir bra att få komma upp dit och spela, säger Joakim Hagelin."

Bara du är här i fler matcher än Janos Hari var, så är jag nöjd! Välkommen hit Joakim!
Bild
Tuzzen

Inlägg av Tuzzen »

Rocky3000 skrev:"En spelare som inte är rädd för att kliva in framför kassen och vara jobbig."

"– Jag ser fram emot att komma till Djurgården. Jag har inte fått spela så mycket nu så det blir bra att få komma upp dit och spela, säger Joakim Hagelin."

Bara du är här i fler matcher än Janos Hari var, så är jag nöjd! Välkommen hit Joakim!
Helt fel spelare, än den vi behöver framför allt
Praetori

Inlägg av Praetori »

Tuzzen skrev:
Rocky3000 skrev:"En spelare som inte är rädd för att kliva in framför kassen och vara jobbig."

Helt fel spelare, än den vi behöver framför allt
Det återstår väl att se?
Utöver en Ragge-back och en Erik Karlsson back och en toksäker målvakt varav vi inte har råd med något av alternativen så tycker jag att detta lån verkar lovande. Om han behöver väldigt mycket speltid för att komma igång är jag dock mindre tveksam då vi har egna produkter som kan behöva det.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Tuzzen

Inlägg av Tuzzen »

Hagelin fick tröjnummer 38.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Du menar Hari, Ungraren, lånet från Modo?
Tuzzen skrev:Hagelin fick tröjnummer 38.
Vi har inte råd med nya tröjor, därför får han ta Kalus nummer!
Tuzzen

Inlägg av Tuzzen »

Sjöwall skrev:

Du menar Hari, Ungraren, lånet från Modo?
Tuzzen skrev:Hagelin fick tröjnummer 38.
Vi har inte råd med nya tröjor, därför får han ta Kalus nummer!
Beror nog snarare på att han är ett lån som han fick den, för kostnaden att sprätta bort numret och sy dit ett nytt är inte så stor så den har vi råd med utan tvekan om han hade skrivit kontrakt resten av säsongen.
Användarvisningsbild
minalman

Välkommen Joakim Hagelin

Inlägg av minalman »

I de flesta modebloggar jag följer är man litet för kraftig om man drar storlek 38. Men om det är en powerforward vi alla längtar efter, som ändå inte är alldeles för stor, borde 38 vara perfekt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Vilken spelartyp detta är eller vad han förväntas göra på isen spelar mindre roll enligt mig. Han är värvad för att bredda truppen och framför allt för att skapa konkurrens bland spelarna så att de spelare som är på dekis får en spark i arslet.

Vi har redan spelare i laget som kan göra jobbet som krävs. Kanske behöver dom bara en morot som till exempel att få nöta bänk och bli ersatt. Skulle han inte lyckas med detta kan vi ju alltid skicka tillbaks honom. En bra lösning tills vidare helt enkelt.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Blir intressant att se Hagelin i DIF-tröjan, och det är väl en bra lösning. Är dock av naturen alltid lite skeptisk till lån; gör han det bra kommer LHC ta tillbaka honom (eller kan hända vid minsta lilla skada i truppen), samt att så länge LHC befinner sig i regionerna av risk för Kvalserie så kommer han aldrig bli utlånad säsongen ut.

Nåja, det är iofs just nu vi behöver lite injektion & energi i laget så man måste ändå vara nöjd.
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Vilken underbar skridskoåkning karln besitter!

Ska bli riktigt intressant att se resultatet av detta lånet imorgon!
Skriv svar