Janos skrev:Tony måste gå, mer överskattat än MP för fan.
Ännu ett nyanserat inlägg. Troll.
Janos skrev:Tony måste gå, mer överskattat än MP för fan.
Vad är det med denna helgonförklaring?Staten skrev:Du är mer bajen än bajen för fan.
"Okej" Man är alltså ett "troll" för man inte stämmer in Tony Zabel über alles sången?1962FenderStrat skrev:Ännu ett nyanserat inlägg. Troll.
Får jag fråga vilket spel Wikegård presterat som skiljer sig mot Hardy och Zabels? Lång motivering varför Z ska kliva av, ingen motivering varför Wikegård ska in.Mankan84 skrev:Aldrig kul att någon som verkar brinna för laget lämnar. Men i detta fall så ska han avgå! Alla har rätt med sin åsikt, fast enligt mitt tycke är det löjligt om folk vill ha han kvar. Visst problemet är kostnader och vem som skall ersätta honom men lösningar finns alltid Säcken är ju en om han nu själv skulle vilja sen finns det alltid några andra lediga, kan inte komma på namn direkt men finns garanterat några där ute med mer rutin och erfarenhet för att få laget spela bättre. Spela bättre vill spelarna också men som man märker låser sig allt inget blir bättre ser likadant ut nästan match efter match och spelarna lyder ju Zabel det är han som lägger upp gameplan inför matcherna med mera. Var likadant med Hardy han kunde ett typ av spel gick bra då och vi gick till final mot Hv, sen läste motståndarna sönder hans sätt att spela hockey och året efter gick det sämre, sedan ännu sämre och vi hamnade i kvalserien Hardy avgick men där var det försent redan. Så jag tycker förändring ska komma innan det är försent man kan inte stå och stampa på ruta ett och inget göra. Vi har ett okej lag som ska kunna nå topp tre vi kan snacka om nya målvakter, ny back, ny forwards/center tror dock inte på mirakel på grund av att det kommer in nån ny spelare dom måste tränas rätt också och kunna få ut det dom kan. Min dröm är att Wikegård kliver ner i båset, men det stannar nog vid en dröm.
Hur rutinerad är Zabel? Så svaret är väl ganska enkelt Wikegård har rutin och inte bara det han är respekterad samt har ett jävla humör som jag tror laget behöver. Nu sa jag ju inte att Wikegård skulle in hade vart min dröm. Bara det kommer in någon med lite mer rutin som kan ändra lite. Inget emot Zabel men ska vi sparka alla spelare istället? egentligen ingen jätte kris ännu vill bara inte att de ska dröja innan något händer.android skrev:Får jag fråga vilket spel Wikegård presterat som skiljer sig mot Hardy och Zabels? Lång motivering varför Z ska kliva av, ingen motivering varför Wikegård ska in.Mankan84 skrev:Aldrig kul att någon som verkar brinna för laget lämnar. Men i detta fall så ska han avgå! Alla har rätt med sin åsikt, fast enligt mitt tycke är det löjligt om folk vill ha han kvar. Visst problemet är kostnader och vem som skall ersätta honom men lösningar finns alltid Säcken är ju en om han nu själv skulle vilja sen finns det alltid några andra lediga, kan inte komma på namn direkt men finns garanterat några där ute med mer rutin och erfarenhet för att få laget spela bättre. Spela bättre vill spelarna också men som man märker låser sig allt inget blir bättre ser likadant ut nästan match efter match och spelarna lyder ju Zabel det är han som lägger upp gameplan inför matcherna med mera. Var likadant med Hardy han kunde ett typ av spel gick bra då och vi gick till final mot Hv, sen läste motståndarna sönder hans sätt att spela hockey och året efter gick det sämre, sedan ännu sämre och vi hamnade i kvalserien Hardy avgick men där var det försent redan. Så jag tycker förändring ska komma innan det är försent man kan inte stå och stampa på ruta ett och inget göra. Vi har ett okej lag som ska kunna nå topp tre vi kan snacka om nya målvakter, ny back, ny forwards/center tror dock inte på mirakel på grund av att det kommer in nån ny spelare dom måste tränas rätt också och kunna få ut det dom kan. Min dröm är att Wikegård kliver ner i båset, men det stannar nog vid en dröm.
Då föreslår jag Hardy. Jävla massa rutin.Mankan84 skrev:Hur rutinerad är Zabel? Så svaret är väl ganska enkelt Wikegård har rutin och inte bara det han är respekterad samt har ett jävla humör som jag tror laget behöver. Nu sa jag ju inte att Wikegård skulle in hade vart min dröm. Bara det kommer in någon med lite mer rutin som kan ändra lite. Inget emot Zabel men ska vi sparka alla spelare istället? egentligen ingen jätte kris ännu vill bara inte att de ska dröja innan något händer.android skrev:Får jag fråga vilket spel Wikegård presterat som skiljer sig mot Hardy och Zabels? Lång motivering varför Z ska kliva av, ingen motivering varför Wikegård ska in.Mankan84 skrev:Aldrig kul att någon som verkar brinna för laget lämnar. Men i detta fall så ska han avgå! Alla har rätt med sin åsikt, fast enligt mitt tycke är det löjligt om folk vill ha han kvar. Visst problemet är kostnader och vem som skall ersätta honom men lösningar finns alltid Säcken är ju en om han nu själv skulle vilja sen finns det alltid några andra lediga, kan inte komma på namn direkt men finns garanterat några där ute med mer rutin och erfarenhet för att få laget spela bättre. Spela bättre vill spelarna också men som man märker låser sig allt inget blir bättre ser likadant ut nästan match efter match och spelarna lyder ju Zabel det är han som lägger upp gameplan inför matcherna med mera. Var likadant med Hardy han kunde ett typ av spel gick bra då och vi gick till final mot Hv, sen läste motståndarna sönder hans sätt att spela hockey och året efter gick det sämre, sedan ännu sämre och vi hamnade i kvalserien Hardy avgick men där var det försent redan. Så jag tycker förändring ska komma innan det är försent man kan inte stå och stampa på ruta ett och inget göra. Vi har ett okej lag som ska kunna nå topp tre vi kan snacka om nya målvakter, ny back, ny forwards/center tror dock inte på mirakel på grund av att det kommer in nån ny spelare dom måste tränas rätt också och kunna få ut det dom kan. Min dröm är att Wikegård kliver ner i båset, men det stannar nog vid en dröm.
Instämmer.pulverapa skrev:Wikegård, Hardy, Säcken och andra gamla DIF-coacher hjälper ingenting. Vi måste in med ny stab. Behåll Nyman. Nu får det vara slut på dessa misstag, att gång på gång rekrytera med hjärtat och inte med hjärnan.
Eventuellt kan vi köra med Zabel säsongen ut och byta inför nästa säsong.
Mm, precis som för oss förra säsongen, när Zabel tog över ansvaret efter Challe. Vi gjorde typ en bra match efter det - sen rasade allting!Honken skrev:Det finns en doktorsavhandling i ämnet att byta tränare under säsongen.
Det blir oftast en liten försämring sett till hela säsongen, förutom en liten boost ett par matcher direkt efter bytet.
Slutsats: Behåll Zabel
Ja det känns lite som att de vill behålla Zabel så länge som möjligt eftersom nu börjar stommen ta slut. Men det är ju troligtvis de som behövs!? Fan våran juniorverksamhet kryllar av framtida proffs, vi bygger en ny stomme!pulverapa skrev:Wikegård, Hardy, Säcken och andra gamla DIF-coacher hjälper ingenting. Vi måste in med ny stab. Behåll Nyman. Nu får det vara slut på dessa misstag, att gång på gång rekrytera med hjärtat och inte med hjärnan.
Vad tror alla att Challe och klubben håller på med nu?! Det är just ett stombyte (vvs:are enjoy) som håller på att ske. Vi har ingen kvar av det gamla gardet/stommen. Jag räknar inte Jocke eller Honken som kulturbärare/stomspelare. De är bra killar men stommar byggs över lång tid. De nya som kommer upp nu blir vår stomme och den behöver tid att växa. Sörensen, Johner, Saviano, Lidström, Nils, Sam med flera, om de stannar, bildar ny stomme.ciirree skrev:Ja det känns lite som att de vill behålla Zabel så länge som möjligt eftersom nu börjar stommen ta slut. Men det är ju troligtvis de som behövs!? Fan våran juniorverksamhet kryllar av framtida proffs, vi bygger en ny stomme!pulverapa skrev:Wikegård, Hardy, Säcken och andra gamla DIF-coacher hjälper ingenting. Vi måste in med ny stab. Behåll Nyman. Nu får det vara slut på dessa misstag, att gång på gång rekrytera med hjärtat och inte med hjärnan.