Aha jag trodde du menade bara tre-poängare. Ja det gjorde vi absolut, tror du att Zabel kommer få gå om vi förlorar en eller två till?SirDIFalot skrev:Aa, det stämmer nog när man kollar endast tre-poängare. Men ifjol gick vi på bra många hotstreaks efter att Zabel kom in.ciirree skrev:
4 som max, inte en enda gång 5-6 matcher!
Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 18/11 2013
Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 18/11 2013
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tror inte ens det skulle övervägas. Resultatmässigt har han ju inte varit dålig som sagt. Poängsnittet är kvalseriemässigt.ciirree skrev:Aha jag trodde du menade bara tre-poängare. Ja det gjorde vi absolut, tror du att Zabel kommer få gå om vi förlorar en eller två till?SirDIFalot skrev:Aa, det stämmer nog när man kollar endast tre-poängare. Men ifjol gick vi på bra många hotstreaks efter att Zabel kom in.ciirree skrev:
Expert.
Ja, jag är inne på samma spår.SirDIFalot skrev:Tror inte ens det skulle övervägas. Resultatmässigt har han ju inte varit dålig som sagt. Poängsnittet är kvalseriemässigt.ciirree skrev:Aha jag trodde du menade bara tre-poängare. Ja det gjorde vi absolut, tror du att Zabel kommer få gå om vi förlorar en eller två till?SirDIFalot skrev:Aa, det stämmer nog när man kollar endast tre-poängare. Men ifjol gick vi på bra många hotstreaks efter att Zabel kom in.ciirree skrev:
Men jämför man resultatmässigt med förra säsongen så har vi bara en mer 3-poängare, 6 poäng mer totalt och +5 mål vid samma tidpunkt, konstigt nog var det också runt 21a omgången han böts ut. Jag hoppas inte på ett tränarbyte, men man vet ju liksom aldrig. Ingenting går ju ut i media när det gäller sånt, Djurgården brukar alltid kunna hålla sånt inom organisationen.
Det hängdes med huvuden i tredje och det var inte mycket bättre tidigare i matchen för mig är det ett solklart fall av bristande ledning som inte kan få fart på laget nä vinner vi inte mot Löven så är det nog läge att ta upp Säcken som huvudtränare i brist på andra alternativ
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 18/11 2013
Vi behöver en riktig förstamålis som vinner matcher för oss. Då skapas också en trygghet som bygger laget underifrån och vi är tillbaka i det maskineri som inledde säsongen. Tyvärr har vi inte tillräckligt bra målvakter som ger oss det där lilla, lilla extra som gör stor skillnad. Alla kryssmatcher, plus de två senaste. Med en bättre målvakt hade vi legat etta i serien, inte bara för några matchavgörande räddningar i kryssmatcherna, utan också för att våra backar hade uppträtt mer säkert och våra anfallsspelare oftare vågat spela så bra som de visat att de kan. Framgång föder framgång och det ena med det andra, men vad vi än letar efter så kan en utespelare bara vara på isen max 25-30 minuter. En målvakt spelar 60 och bidrar oavbrutet till hela lagets självkänsla. Är det något vi saknar så är det en riktigt bra förstamålis.
I brist på sådana på marknaden för de pengar vi har tillgång till, måste en av de två vi har få chans att växa in i en förstamålisroll och från och med nu bli uttalad etta. Coacherna kanske måste chansa när de väljer, det är de ibland tvungna att göra. Kanske den som väljs ut av de två vi har, misslyckas och får hela karriären förstörd. Men om t.ex. Adam står alla matcher från och med nu, fyller upp rollen efterhand och till slut blir rena väggen, då är det honom vi minns avgjorde när säsongen skall vägas in i vår.
Idag är det ingen av de två som får ta det fulla ansvaret, eftersom de bägge tror att de är andremålvakt och till och med undermedvetet väntar på att Challe ser sig tvungen att skaffa en mer erfaren keeper. Om man ger en av dem ansvaret kan det vara det som behövs för att de skall växa upp till en riktigt bra förstamålis, som i sin tur, enligt mitt resonemang ovan, ger oss det spel vi har potential för att ha.
I brist på sådana på marknaden för de pengar vi har tillgång till, måste en av de två vi har få chans att växa in i en förstamålisroll och från och med nu bli uttalad etta. Coacherna kanske måste chansa när de väljer, det är de ibland tvungna att göra. Kanske den som väljs ut av de två vi har, misslyckas och får hela karriären förstörd. Men om t.ex. Adam står alla matcher från och med nu, fyller upp rollen efterhand och till slut blir rena väggen, då är det honom vi minns avgjorde när säsongen skall vägas in i vår.
Idag är det ingen av de två som får ta det fulla ansvaret, eftersom de bägge tror att de är andremålvakt och till och med undermedvetet väntar på att Challe ser sig tvungen att skaffa en mer erfaren keeper. Om man ger en av dem ansvaret kan det vara det som behövs för att de skall växa upp till en riktigt bra förstamålis, som i sin tur, enligt mitt resonemang ovan, ger oss det spel vi har potential för att ha.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
"analyser"....
Idag går vi på detta! Angående matchen igår,uppryckning tack!
Idag går vi på detta! Angående matchen igår,uppryckning tack!
- Lidingö DIF
Jag vet att min långvariga Djurgårdsdepression har lärt mig att sätta ribban riktigt lågt så det kanske är utifrån den aspekten jag kan säga att jag hade inte så där jättestora problem med förlusten igår. Såg ut som grabbarna kämpade på under hela matchen och att bikbok helt enkelt är ett bättre coachat och stabilare lag. De såg helt enkelt ut som de la sig på den nivån de behövde för att taktiskt spela ut stirriga Djurgården. De är helt enkelt en bättre skött organisation. Jag kan leva med det.
Var också glad att endast de riktigt hårdnackade fansen var på matchen igår för då slapp man allt jävla patetiskt buande. Jag har absolut noll påverkan i ämnet, men jag vill INTE ha Zabel utbytt under säsongen. Nu kör vi säsongen ut, stödjer grabbarna och gör utvärdering i april. Och spara pengarna från Djurgårdshjälpen. Så som det ser ut i år kommer de bara vara bortslösade om de investeras.
Var också glad att endast de riktigt hårdnackade fansen var på matchen igår för då slapp man allt jävla patetiskt buande. Jag har absolut noll påverkan i ämnet, men jag vill INTE ha Zabel utbytt under säsongen. Nu kör vi säsongen ut, stödjer grabbarna och gör utvärdering i april. Och spara pengarna från Djurgårdshjälpen. Så som det ser ut i år kommer de bara vara bortslösade om de investeras.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
-
Ja det var ju en jäkla tur att alla "hårdnackade" supportrar var där och sjöng så taket blåste bort...Lidingö DIF skrev:Var också glad att endast de riktigt hårdnackade fansen var på matchen igår för då slapp man allt jävla patetiskt buande..
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Sv: Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 18/11 2013
Hela dem här mentaliteten att man inte får bua, så jäkla löjlig, är man missnöjd SKA man uttrycka sig, det är vår skyldighet och om spelarna mår dåligt av det har dom större problem än art dom öre värdelösa hockey spelareLidingö DIF skrev:Jag vet att min långvariga Djurgårdsdepression har lärt mig att sätta ribban riktigt lågt så det kanske är utifrån den aspekten jag kan säga att jag hade inte så där jättestora problem med förlusten igår. Såg ut som grabbarna kämpade på under hela matchen och att bikbok helt enkelt är ett bättre coachat och stabilare lag. De såg helt enkelt ut som de la sig på den nivån de behövde för att taktiskt spela ut stirriga Djurgården. De är helt enkelt en bättre skött organisation. Jag kan leva med det.
skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
- Lidingö DIF
Svart eller vitt, himmel och helvete, Djurgårdsfans eller gnihetpöbel, antingen, eller. Jag nöjer mig med det lilla nuförtiden. Det blir bättre så för både blodtryck och livet i sin helhet. Att det inte låter som under finalerna mot HIV kan jag leva med så länge jag slipper buandet.Pogue Mahone skrev:Ja det var ju en jäkla tur att alla "hårdnackade" supportrar var där och sjöng så taket blåste bort...Lidingö DIF skrev:Var också glad att endast de riktigt hårdnackade fansen var på matchen igår för då slapp man allt jävla patetiskt buande..
- Lidingö DIF
Re: Sv: Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 18/11 2013
Visst. Jag har aldrig påstått att du behöver följa mitt tyckande. Bua på för fullt, vissla och håna spelarna. Kör på hårt. Jag avskyr det dock. Jag har inga empiriska bevis för att mitt icke-buande skulle vara mer konstruktivt så vräk på för fullt och bevisa mig fel.4.9.5 skrev:Hela dem här mentaliteten att man inte får bua, så jäkla löjlig, är man missnöjd SKA man uttrycka sig, det är vår skyldighet och om spelarna mår dåligt av det har dom större problem än art dom öre värdelösa hockey spelareLidingö DIF skrev:Jag vet att min långvariga Djurgårdsdepression har lärt mig att sätta ribban riktigt lågt så det kanske är utifrån den aspekten jag kan säga att jag hade inte så där jättestora problem med förlusten igår. Såg ut som grabbarna kämpade på under hela matchen och att bikbok helt enkelt är ett bättre coachat och stabilare lag. De såg helt enkelt ut som de la sig på den nivån de behövde för att taktiskt spela ut stirriga Djurgården. De är helt enkelt en bättre skött organisation. Jag kan leva med det.
Jag är inte för att bua under en pågående match. Däremot efter matchen ifall laget vikit ner sig på
ett sätt som inte är värdigt Djurgårdens IF så är jag den första som visar mitt missnöje.
Idag gjorde väl grabbarna en ok insats och hade lite otur. Vi ska dock kunna kräva mer av laget.
Min analys är att det brister i inställning. Finns för få i laget som vill vinna till varje pris och kliva över lik för detta. Det är nog också anledningen till alla våra kryss under säsongen.
Tråkigt är det.
ett sätt som inte är värdigt Djurgårdens IF så är jag den första som visar mitt missnöje.
Idag gjorde väl grabbarna en ok insats och hade lite otur. Vi ska dock kunna kräva mer av laget.
Min analys är att det brister i inställning. Finns för få i laget som vill vinna till varje pris och kliva över lik för detta. Det är nog också anledningen till alla våra kryss under säsongen.
Tråkigt är det.
Re: Sv: Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 18/11 2013
Ja fan vad de spelar bättre när det står några och buar. Varför ens gå på matchen om du nu tycker att Djurgården är så värdelöst? Köp en biljett och ge till några kids som uppskattar att vara där istället i så fall.4.9.5 skrev: Hela dem här mentaliteten att man inte får bua, så jäkla löjlig, är man missnöjd SKA man uttrycka sig, det är vår skyldighet och om spelarna mår dåligt av det har dom större problem än art dom öre värdelösa hockey spelare
Jag är helt med på vissa protester som absolut tystnad i inledning eller efter match men att stå och bua åt sitt eget lag under pågående match är i min mening bara en dålig ursäkt för att få avreagera sin frustration offentligt och stinker av rutten supporterkultur, det sprider varken god stämning eller är någon form av föredöme för yngre som vill komma och kolla på matcherna.
Jag har plöjt ner många tiotusentals kronor på DIF genom åren i biljetter, tröjor, halsdukar, donationer och annat och blir förbannad och frustrerad som alla andra och det slipper ut ett och annat "vafan!" eller dylikt när något exceptionellt kasst eller klantigt händer på isen men att bua är verkligen helt främmande.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jag kan helt hålla med dig. Efter bottennappet i lördags så sjönk mina förväntningar på laget, och igår kämpade man ju trots allt. Det är det minsta jag begär, att man kämpar.Lidingö DIF skrev:Jag vet att min långvariga Djurgårdsdepression har lärt mig att sätta ribban riktigt lågt så det kanske är utifrån den aspekten jag kan säga att jag hade inte så där jättestora problem med förlusten igår. Såg ut som grabbarna kämpade på under hela matchen och att bikbok helt enkelt är ett bättre coachat och stabilare lag. De såg helt enkelt ut som de la sig på den nivån de behövde för att taktiskt spela ut stirriga Djurgården. De är helt enkelt en bättre skött organisation. Jag kan leva med det.
Och jag är nöjd med min egen insats, inte var det bra drag på läktaren direkt, men det var iaf inget buande under match.
Men jag kände faktiskt en annorlunda känsla både under och efter match. Om det är en låga som slocknat eller vad det är vet jag inte, men det var inbte alls samma känsla jag haft tidigare under säsongen. Kan ju vara ett halvfullt Hovet och trista resultat som gjort detta.
Men vad tusan gjorde assisterande egentligen? Får han verkligen SPARKA på pucken?!
Håller med dig i mycket ,men jag skulle aldrig bua åt spelarna under eller efter matchen.Visst händer det att jag säger några väl valda ord när man missar en passning på tre meter.Blir även väldigt upprörd över pp-spelet just nu över att inte fler får chansen.Nisse och Sam har väl inte gjort någon glad den sista tiden.Bocas skrev:Jag är inte för att bua under en pågående match. Däremot efter matchen ifall laget vikit ner sig på
Tråkigt är det.
Att inställningen skulle var orsaken tror jag inte är hela sanningen.Budskapet från båset tror jag är mer frusterande för vissa spelare. Menar att många spelare får mycket istid fast dom inte har någon bra dag eller är förtjänta av det.Det ger ingen energi eller själv förtroende till dom som blir sittande länge pga.detta att man kör på i samma spår hela tiden.Jag tror spelarna själva vill få till en förändring till det bättre i just denna spel form.
Jag kan läsa kommentarer på forumet om Zabel och jag kan väl hålla med att han har fått sina chanser nu.
Nu hoppas man givetvis att den nya tillsatta gruppen sätter sig ner under dagen eller dagarna och resonerar fram en bra lösning inför nästa match borta mot Björklöven.Vikegård brukar inte skämmas över sin syn på sådana här uppkomna situationer.Stryk där uppe och man blir troligen själv på läktaren mot SSK.