jag tänker också lite i de banorna, framför allt tror jag att det var väldigt trist att uppehållet kom precis när det gjorde. Vet inte hur många år i rad som vi spelat sämre efter ett uppehåll. Kan iofs vara att jag minns fel. Iofs, när vi spelade första matchen mot Troja, då var det nästan en vecka till nästa match och då närmast krossade vi Oskarshamn. Rent tekniskt är ju det ett uppehåll. Men om vi snackar riktiga uppehåll då.-daniel- skrev:Efter att ha funderat lite så tror jag vinsten innan uppehållet mot Malmö var helt förödande för det här gänget... vi gick in i uppehållet med åt helvete fel inställning. De trodde förmodligen att de var världsmästare och enkelt skulle klara resten av säsongen. En titt på kommande spelschema skapade nog också någon slags trygghetskänsla. Det är ju bara att kolla på det här forumet hur det lät så skall ni nog se att spelarna tänkte samma sak.
Rent ut sagt bedrövligt. Nu gäller det att nollställa och börja om igen. Skönt med match så snart, det blir ju dock inte direkt lätt att möta ett tokhett Bofors som kommer spela smart mot ett desperat hemmalag. Usch & fy.
Allsvenskan 2013/2014
Re: Allsvenskan 2013/2014
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det är ju dock helt obegripligt att Djurgården Hockey efter alla ökenvandringsår inte lärt sig en viss ödmjukhet i organisationen. De flesta andra klubbar blir stärkta av tillfällig framgång och får något att bygga vidare på, våra spelare verkar leva i någon jävla bubbla och tror de är världsmästare efter en vinst eller två. Begriper inte vart problemet egentligen sitter. Det är ju mestadels en mental fråga eftersom det fortfarande känns som potentialen finns där, men vi är så långt i från att få ut den. Men det känns som många spelare inte klarar av att representera en så stor förening som Djurgården är...
-
Du tror inte det kan vara lite att dom tränat ner sig för mycket under uppehållet? Sabel sa väl i intervjun att dom skulle träna hårt? För dom verkar ju tappat speeden helt . Behövs en mental coach helt klart för spelarna .-daniel- skrev:Det är ju dock helt obegripligt att Djurgården Hockey efter alla ökenvandringsår inte lärt sig en viss ödmjukhet i organisationen. De flesta andra klubbar blir stärkta av tillfällig framgång och får något att bygga vidare på, våra spelare verkar leva i någon jävla bubbla och tror de är världsmästare efter en vinst eller två. Begriper inte vart problemet egentligen sitter. Det är ju mestadels en mental fråga eftersom det fortfarande känns som potentialen finns där, men vi är så långt i från att få ut den. Men det känns som många spelare inte klarar av att representera en så stor förening som Djurgården är...
- -daniel-
Tränar man ner sig så att man kommer ut efter ett uppehåll och uppträder så taffligt som vi faktiskt gjort i tre matcher så bör man nog se över sina träningsrutiner. Ingen aning hur det sett ut träningsmässigt men har väldigt svårt att tro felet ligger där.spocksbeard skrev:Du tror inte det kan vara lite att dom tränat ner sig för mycket under uppehållet? Sabel sa väl i intervjun att dom skulle träna hårt? För dom verkar ju tappat speeden helt . Behövs en mental coach helt klart för spelarna .-daniel- skrev:Det är ju dock helt obegripligt att Djurgården Hockey efter alla ökenvandringsår inte lärt sig en viss ödmjukhet i organisationen. De flesta andra klubbar blir stärkta av tillfällig framgång och får något att bygga vidare på, våra spelare verkar leva i någon jävla bubbla och tror de är världsmästare efter en vinst eller två. Begriper inte vart problemet egentligen sitter. Det är ju mestadels en mental fråga eftersom det fortfarande känns som potentialen finns där, men vi är så långt i från att få ut den. Men det känns som många spelare inte klarar av att representera en så stor förening som Djurgården är...
-
Jo känns konstigt. Man skulle bra vilja vara på träningarna och höra hur det går till. Den stora frågan är ...kan allt bara sitta i huvudet?. Har sett ut så här bra länge nu. Lär vi oss inte av misstagen och upplägg från andra säsonger? Nog för vi har ett väldigt ungt lag o saknar i den åldersgruppen som spelare är som bäst och jämnast. Svår nöt detta bättre kanske och inte fundera så mycket man ligger sömnlös då.-daniel- skrev:Tränar man ner sig så att man kommer ut efter ett uppehåll och uppträder så taffligt som vi faktiskt gjort i tre matcher så bör man nog se över sina träningsrutiner. Ingen aning hur det sett ut träningsmässigt men har väldigt svårt att tro felet ligger där.spocksbeard skrev:Du tror inte det kan vara lite att dom tränat ner sig för mycket under uppehållet? Sabel sa väl i intervjun att dom skulle träna hårt? För dom verkar ju tappat speeden helt . Behövs en mental coach helt klart för spelarna .-daniel- skrev:Det är ju dock helt obegripligt att Djurgården Hockey efter alla ökenvandringsår inte lärt sig en viss ödmjukhet i organisationen. De flesta andra klubbar blir stärkta av tillfällig framgång och får något att bygga vidare på, våra spelare verkar leva i någon jävla bubbla och tror de är världsmästare efter en vinst eller två. Begriper inte vart problemet egentligen sitter. Det är ju mestadels en mental fråga eftersom det fortfarande känns som potentialen finns där, men vi är så långt i från att få ut den. Men det känns som många spelare inte klarar av att representera en så stor förening som Djurgården är...
Jag köper absolut de som Jocke E säger, att detta var en riktigt smäll för laget!
Det känns som att detta behövdes på nåt sätt. Istället för ännu en kryssmatch där man är nära att vinna så blir man utklassat. Nu krävs det ju att det verkligen händer något nytt!
Inte nödvändigtvis byta tränare eller ta in nån ny, men min tanke var mer att testa vaska om i kedjorna, för fram Heinerö, helst i första linan. Sedan spela den målvakt som är bäst för dagen och skit fullständigt i 2 matcher vardera! Kanske dags också att låta Krüger spela igen.
Krüger-Sundberg-Lindberg/Kalin
Hoppas på rejäl scenförändring till imorgon!
Det känns som att detta behövdes på nåt sätt. Istället för ännu en kryssmatch där man är nära att vinna så blir man utklassat. Nu krävs det ju att det verkligen händer något nytt!
Inte nödvändigtvis byta tränare eller ta in nån ny, men min tanke var mer att testa vaska om i kedjorna, för fram Heinerö, helst i första linan. Sedan spela den målvakt som är bäst för dagen och skit fullständigt i 2 matcher vardera! Kanske dags också att låta Krüger spela igen.
ciirree skrev:Jag köper absolut de som Jocke E säger, att detta var en riktigt smäll för laget!
Hoppas inte för mkt bara!
Ne men jag tror faktiskt detta va de bästa som kunde hända för spelet. En till förlust efter övertid så hade de inte varit nån skillnad alls. Men när det kommer en sån här förlust mot ett dessutom skadedrabbat TIK, då måste något ske.bastis7 skrev:ciirree skrev:Jag köper absolut de som Jocke E säger, att detta var en riktigt smäll för laget!
Instämmer, ett till kryss å de hade ändå vart ok å vart lite halvnöjda. Nu vart de toktorsk å ett förhoppningsvis uppvaknande att lite ödmjukhet måste till i spelet. Lite orolig inför morgondagen men hoppas de blir skillnad i inställning å att dom kör å litar på sin kunskap som man ändå sett att de finns där.ciirree skrev:Ne men jag tror faktiskt detta va de bästa som kunde hända för spelet. En till förlust efter övertid så hade de inte varit nån skillnad alls. Men när det kommer en sån här förlust mot ett dessutom skadedrabbat TIK, då måste något ske.bastis7 skrev:ciirree skrev:Jag köper absolut de som Jocke E säger, att detta var en riktigt smäll för laget!
7/4-2014
att en förlust helt plötsligt skulle förändra Dif för resten av säsongen, då skulle jag bli överraskad, då man inte på dom senaste 2,5 säsongerna inte haft ödmjukhet, respekt för att förstå att man måste ha rätt inställning till varje match. Tror säkert Dif gör en mycket bättre match mot gnällaget Karlskoga, men det jag vill se är att man även kan göra jobbet mot Almtuna, troja etc,, och att man gör det under fler matcher.ciirree skrev:Ne men jag tror faktiskt detta va de bästa som kunde hända för spelet. En till förlust efter övertid så hade de inte varit nån skillnad alls. Men när det kommer en sån här förlust mot ett dessutom skadedrabbat TIK, då måste något ske.bastis7 skrev:ciirree skrev:Jag köper absolut de som Jocke E säger, att detta var en riktigt smäll för laget!
- Lee Harvey Oswald
Det går att analysera sönder läget för att i sin iver försöka förstå varför det kan bli som i lördags.
Men egentligen är det ganska enkelt.
DIF har med ett på pappret "hyfsat" HA-lag spelat helt ok hittills, hållit en ganska jämn nivå (jo, jag klagar alltid ändå).
Även om man inte alltid fått med sig poängen.
Eftersom DIF är så tandlösa i offensiven så krävs det en enorm arbetsinsats..... i varje match för att plocka poäng i denna serie och som sagt, poäng har det blivit, om än flest en & tvåpoängare.
Men så när man som i lördags gör en otroligt usel match, ja då slutar det helt logiskt i katastrof.
Skillnaden mellan sämre lag helt ur form och lag i hyfsad form från övre halvan är skrämmande liten i HA.
Säkert en del individer som tycker det är charmigt
Kul för er.
Men egentligen är det ganska enkelt.
DIF har med ett på pappret "hyfsat" HA-lag spelat helt ok hittills, hållit en ganska jämn nivå (jo, jag klagar alltid ändå).
Även om man inte alltid fått med sig poängen.
Eftersom DIF är så tandlösa i offensiven så krävs det en enorm arbetsinsats..... i varje match för att plocka poäng i denna serie och som sagt, poäng har det blivit, om än flest en & tvåpoängare.
Men så när man som i lördags gör en otroligt usel match, ja då slutar det helt logiskt i katastrof.
Skillnaden mellan sämre lag helt ur form och lag i hyfsad form från övre halvan är skrämmande liten i HA.
Säkert en del individer som tycker det är charmigt
Kul för er.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Ytterligare en analys.Lee Harvey Oswald skrev:Det går att analysera sönder läget för att i sin iver försöka förstå varför det kan bli som i lördags.
När ett lag får flera av sina ledande spelare skadade samtidigt, då är det inte helt ovanligt att resten lyfter sig ordentligt i nån eller några matcher. Tror det var en del av förklaringen mot tik.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
- -daniel-
Djurgården Hockey är inte tillräckligt ödmjuka, det är den enkla sanningen (ingen analys; bara fakta). Man trodde som tog upp i en tidigare post att de senaste säsongernas ökenvandring skulle präntat in lite ödmjukhet i den här klubbens väggar, men verkar inte så.
Jag håller ju kramapaktigt fast vid min analys så här långt. Vi saknar vissa spelartyper enormt mycket. Det skadar inte bara laget resultatmässigt; underhållningsvärdet har också tagit rejält med stryk.-daniel- skrev:Djurgården Hockey är inte tillräckligt ödmjuka, det är den enkla sanningen (ingen analys; bara fakta). Man trodde som tog upp i en tidigare post att de senaste säsongernas ökenvandring skulle präntat in lite ödmjukhet i den här klubbens väggar, men verkar inte så.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Lee Harvey Oswald
-daniel- skrev:Djurgården Hockey är inte tillräckligt ödmjuka, det är den enkla sanningen (ingen analys; bara fakta). Man trodde som tog upp i en tidigare post att de senaste säsongernas ökenvandring skulle präntat in lite ödmjukhet i den här klubbens väggar, men verkar inte så.
Jag vet inte
DIF:s trupp består ju mestadels av Allsvenska spelare, dvs såna som inte spelat en hel karriär i ES/SHL.
Känns en smula märkligt om det vore så att DIF tröjan i sig genererar ett drygt självgott beteende, -vi kan minsann vinna på halvfart (även om det ser ut så ibland).
Däremot är det en stressfaktor att prestera i en klubb som DIF, där en välfylld klack dessvärre inte är garanti för framgång på isen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan