Så det är alltså ett seriöst förslag?minalman skrev:Challe borde bänka Zabel på måndag. Be honom stanna hemma och mata guldfiskarna. Jag vill inte kicka Zabel, men när man bänkar en spelare för dålig insats borde man bänka coachen för dålig laginsats. Något måsta fan hända.
Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013
Expert.
- Lee Harvey Oswald
Re: Sv: Re: Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013
Jepp,SkönaDjurgårn skrev:Okok jag tror dig!minalman skrev:Så stod det i flera av intervjuerna, bl a Nisses.SkönaDjurgårn skrev:Jag har inte hört det du nämner, själv. Men det låter precis som under MP i fotbollen. Hatar när spelare måste agera exakt som de tror att tränaren vill att de ska agera. Hur ska det kunna bli något flow då?!minalman skrev:Efter förra matchen uttryckte många spelare att de i första hand måste följa tränarnas uppsatta "tänk", i andra hand tänka själva.
Bort med Zabel nu och vi får en vändning som när fotbollen vände mot Malmö. Inget fel på Zabel, men han är fel för detta lag. De känner sig alldeles för djävla trygga med storebror Zabel. Låna ut alla till Visby/Roma.![]()
Det slår mig att jag inte lusläser allt längre. Börjar seriöst tröttna.
Att se på DIF i dagsläget handlar mest om att vara plikttrogen tyvärr.
Lite som att gå och bajsa när man är hård i magen. det är lika bra att göra det för imorgon är det säkert ännu värre.
Själv är jag helt urbajsad (mentalt), helt tom inombords.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
OK. Jag har druckit massa rödvin på en middag och borde bli censurerad. Men jag undrar vad som går att göra för att få laget att bli desperata igen? Att bänka Zabel skulle sända signaler. Ingen enskild går att hänga ut. Zabel är OK mestadels.SirDIFalot skrev:Så det är alltså ett seriöst förslag?minalman skrev:Challe borde bänka Zabel på måndag. Be honom stanna hemma och mata guldfiskarna. Jag vill inte kicka Zabel, men när man bänkar en spelare för dålig insats borde man bänka coachen för dålig laginsats. Något måsta fan hända.
Men just nu suger vårt hockeylag och ingenting verkar hända för att ändra på det.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Lidingö DIF
Avskyr i princip alltid penismätande när det handlar om vem som är mest fan etc etc, men kommer här med mitt bidrag. Avslutar kvällen med ett sånt där riktigt myspysigt velour-inlägg i tvättäkta kramgo fjortisstil genom att säga att även fast vi skäller på varandra här på forumet så måste vi nog i alla fall se oss själva som bland de största Djurgårdsfansen för vilka andra idioter skulle komma på tanken att spendera hela lördagskvällen skrikandes, gnällandes, "hatandes", hyllandes på DIF Hockeys forum om nu inte klubben betyder allt.
Mot BIKBOK kommer förhoppningsvis DIF hämnas eftermiddagens grandiosa bajsmacka.
Mot BIKBOK kommer förhoppningsvis DIF hämnas eftermiddagens grandiosa bajsmacka.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
- minalman
Om det handlade om SM i fan-skap skulle vi absolut ligga på topp tre i Sverige. Men just nu har vi inte ett lag som motsvarar sin supporterskaras lojalitet.Lidingö DIF skrev:Avskyr i princip alltid penismätande när det handlar om vem som är mest fan etc etc, men kommer här med mitt bidrag. Avslutar kvällen med ett sånt där riktigt myspysigt velour-inlägg i tvättäkta kramgo fjortisstil genom att säga att även fast vi skäller på varandra här på forumet så måste vi nog i alla fall se oss själva som bland de största Djurgårdsfansen för vilka andra idioter skulle komma på tanken att spendera hela lördagskvällen skrikandes, gnällandes, "hatandes", hyllandes på DIF Hockeys forum om nu inte klubben betyder allt.
-
Det här handlar givetvis inte om dig, det är större än så. Jämförelsen ligger nära till hands då det är samma form av åsiktscensur, även om den ideologiska grunden saknas i det här fallet. Och var ska man dra gränsen för kränkning? Är det en kränkning att säga att en specifik spelare är dålig eller till och med suger hästballe? Får man kritisera laget eller någon i dess närhet över huvud taget utan att det är en kränkning? Du måste ju se kommentarerna härinne för vad de är, det vill säga en terapeutisk verksamhet.Magnutz skrev:Ge dig. Hur i helvete kan du ens göra den jämförelsen? Här handlar det om att det inte är tillåtet att kränka andra på detta forum och du kallar mig (utan att skriva det rakt ut) för en nazist/fascist/Nordkoreansk diktator?Mindrocker skrev:Ungefär lika fritt som i Nordkorea eller Nazityskland med andra ord. ”Det är helt okej att uttrycka er åsikt bara ni säger som vi tycker.”Magnutz skrev:
Håll er till forumets regler och låt bli att kränka vår klubb, våra spelare, forumets användare så är det underbart fritt att ventilera åsikter.
Avgå DJ Yes!
- minalman
"Du måste ju se kommentarerna härinne för vad de är, det vill säga en terapeutisk verksamhet."
Litet mer, om jag får be.
Många kommentarer är en ren och direkt uppmaning till Djurgården hockeys A-lag att nu djävlar måste ni skärpa er.
Många kommentarer är en ren och direkt uppmaning till Djurgården hockeys A-lag att nu djävlar måste ni skärpa er.
-
Det också.minalman skrev:"Du måste ju se kommentarerna härinne för vad de är, det vill säga en terapeutisk verksamhet."
Avgå DJ Yes!
- DIFference
- SkönaDjurgårn
Zabel har inte fått perfekta förutsättningar då han kastats in i hetluften i omgångar och varit både huvudcoach och assisterande hipp som happ. Men faktum är att han snart varit med A-laget i två år och om jag inte minns fel så undvek han inte kvalserien, han misslyckades i kvalserien, han misslyckades förra säsongen och hans spel ser ut som skit hittills i år.
Jag har NOLL positiva minnesbilder från Tony Zabel hittills och trots hans otacksamma arbetsuppgifter (?) så har han inte tagit DIF ens ett pyttesteg i rätt riktning spelmässigt. Det är en bedrövlig period i vår historia och det är hög tid att han får sina spelare att prestera på isen. Serien känns kass i år men vi kan ändå inte göra en enda bra match. Vad är det som händer?!
Är fruktansvärt bitter nu och ber om ursäkt för det. Men det är så sjukt jobbigt när man varit bortskämd genom alla år med riktiga järnkaminer och spelare som visat vad vinnarmentalitet är för någonting.
Vi går inte på knäna för att vinna, tycker jag, och när vi väl "sätter in en tackling" så tacklar vi egentligen bara i sargen framför motståndaren osv.
Jag läser "aldrig" tabellen utan ser varje match som ett eget litet äventyr. Det enda jag kräver just nu är att laget ger 100% i varje match. Om de gör det och det eventuellt ändå inte räcker till seger så är jag nöjd ändå. Först då kommer jag inse att spelarmaterialet är för dåligt. Men snälla, ge oss de där hundra procenten någon gång.
Jag har NOLL positiva minnesbilder från Tony Zabel hittills och trots hans otacksamma arbetsuppgifter (?) så har han inte tagit DIF ens ett pyttesteg i rätt riktning spelmässigt. Det är en bedrövlig period i vår historia och det är hög tid att han får sina spelare att prestera på isen. Serien känns kass i år men vi kan ändå inte göra en enda bra match. Vad är det som händer?!
Är fruktansvärt bitter nu och ber om ursäkt för det. Men det är så sjukt jobbigt när man varit bortskämd genom alla år med riktiga järnkaminer och spelare som visat vad vinnarmentalitet är för någonting.
Vi går inte på knäna för att vinna, tycker jag, och när vi väl "sätter in en tackling" så tacklar vi egentligen bara i sargen framför motståndaren osv.
Jag läser "aldrig" tabellen utan ser varje match som ett eget litet äventyr. Det enda jag kräver just nu är att laget ger 100% i varje match. Om de gör det och det eventuellt ändå inte räcker till seger så är jag nöjd ändå. Först då kommer jag inse att spelarmaterialet är för dåligt. Men snälla, ge oss de där hundra procenten någon gång.
När allt kommer omkring, så är det fan Ragge man saknar absolut mest av alla spelare vi haft de senaste åren. Vilken jävla spelare.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Ja verkligen. Det är nåt man saknar en spelare som leder laget. vi har haft många genom åren Thomas Eriksson, Håkan Södergren, Micke Johansson, Challe och många till. Finns inte någon spelare idag som driver laget riktigt. Det är naturligtvis ingenting man kan värva sig till, men man får hoppas att det växer fram någon ny som sätter en identitet och prägel på laget. tyvärr så försvinner det mer och mer i alla klubbar då pengar är mer intressant än föreningar och hjärtaMäklaren skrev:När allt kommer omkring, så är det fan Ragge man saknar absolut mest av alla spelare vi haft de senaste åren. Vilken jävla spelare.
Du är bara rent ut sagt dum i huvudet när du skriver så. Väx upp din pajasMindrocker skrev:Ungefär lika fritt som i Nordkorea eller Nazityskland med andra ord. ”Det är helt okej att uttrycka er åsikt bara ni säger som vi tycker.”Magnutz skrev:
Håll er till forumets regler och låt bli att kränka vår klubb, våra spelare, forumets användare så är det underbart fritt att ventilera åsikter.

Kanske, kanske har det påverkat att Timmy är borta.
Med risk för att bli tjatig vill jag inte se en enda passning längst med långsargen till utan att man först tittar upp och ser om det står en motståndare där (vilket det ju alltid gör eftersom det är där passen kommer). Än mindre vill jag se det vid kortsargerna.
Go natt.
Med risk för att bli tjatig vill jag inte se en enda passning längst med långsargen till utan att man först tittar upp och ser om det står en motståndare där (vilket det ju alltid gör eftersom det är där passen kommer). Än mindre vill jag se det vid kortsargerna.
Go natt.
-
Läst de senaste sidorna.
Tänker inte låtsas att allt är frid och fröjd. Torskar man med 6-0 mot ett skadeskjutet Timrå i E-ON Arena en Lördagskväll i November, skapandes ungefär EN målchans på samtliga 60 minuter så är det ju något som inte står helt rätt till.
Att man sedan kan vara acecpterande och stöttande i motgång är en sak, men att låtsas som ingenting när vi har haft ett tydligt mönster de tre senaste matcherna, 3 mål framåt och 9 bakåt under ordinarie speltid bortsett från total lojhet och fantasilöshet... Ja, då jävlar har det gått långt.
Dessutom, Magnutz, ärligt talat. Det här är professionella spelare. Tror de inte på fullaste allvar att det som de gör (eller som idag INTE gör) under match skulle påpeka folk runtomkring och att de får motstå en del glåpord hit och dit så skulle de aldrig vara där de är idag. Seriöst. Tvivlar starkt på att spelarna ens läser forumet. Och om de nu läser forumet så har vi större problem än att det kastas glåpord efter spelare här. Då är det bristande professionalism.
Att sedan stå och bua på Hovet vilket vissa supportrar verkar förespråka är absolut ingenting som någonsin skulle falla mig in. Oavsett vad. Att ventilera på ett forum är däremot en helt annan femma och man behöver inte white knight'a spelare för det.
Tänker inte låtsas att allt är frid och fröjd. Torskar man med 6-0 mot ett skadeskjutet Timrå i E-ON Arena en Lördagskväll i November, skapandes ungefär EN målchans på samtliga 60 minuter så är det ju något som inte står helt rätt till.
Att man sedan kan vara acecpterande och stöttande i motgång är en sak, men att låtsas som ingenting när vi har haft ett tydligt mönster de tre senaste matcherna, 3 mål framåt och 9 bakåt under ordinarie speltid bortsett från total lojhet och fantasilöshet... Ja, då jävlar har det gått långt.
Dessutom, Magnutz, ärligt talat. Det här är professionella spelare. Tror de inte på fullaste allvar att det som de gör (eller som idag INTE gör) under match skulle påpeka folk runtomkring och att de får motstå en del glåpord hit och dit så skulle de aldrig vara där de är idag. Seriöst. Tvivlar starkt på att spelarna ens läser forumet. Och om de nu läser forumet så har vi större problem än att det kastas glåpord efter spelare här. Då är det bristande professionalism.
Att sedan stå och bua på Hovet vilket vissa supportrar verkar förespråka är absolut ingenting som någonsin skulle falla mig in. Oavsett vad. Att ventilera på ett forum är däremot en helt annan femma och man behöver inte white knight'a spelare för det.
25/4-2025