Fan vad härligt med åsiktscensur! Jag tycker precis tvärtom, bara för att. Stäng av alla skribenter som håller för ögonen, kör ner huvudet i sanden och kräver att alla andra ska göra samma sak.Magnutz skrev:Och samtidigt sjukt ointelligent att borra hål i den båt man själv sitter i. Om fansens skitkastning påverkar spelarna (och det gör den, tro mig) påverkar vi laget negativt. Varför ska det folk här och på läktarplats häver ur sig ses om konsekvenslöst? Om vi kan påverka laget på något enda sätt borde vi inte försöka i alla möjliga fall att påverka positivt?Mindrocker skrev:Jag tycker det är okej att folk får ge uttryck för sin frustration och att de ska få göra det utan att bli uppmanade till att sansa sig. Det är mycket möjligt att spelarna inte presterar bättre av att höra hur misslyckade de är, men å andra sidan är det väl inte orimligt att kräva av dem på den här nivån att de ska kunna hantera sådan kritik och tryck.Lucky Luke skrev:Kan väl vara bra med lite balans i debatten, eller tycker du att det det är ok att bara fortsätta att spy galla över laget i ytterligare ca 10 sidor? Är väl ingen som hindrar dig att göra det. Sen att vi är några få som försöker att nyansera bilden lite kan väl inte vara så stötande för dig, eller hur? Merparten tycker ju ändå som du.Mindrocker skrev:Allt det här positivhalandet som vissa forumskribenter uppmanar oss andra att ägna oss åt är bara så jävla mycket Lasse Berghagen att jag spyr. Vi befinner oss i helvetet (inte bara efter dagens match) och er lösning på det hela är att sjunga ”Jag har köpt mig en akustisk gitarr ...”. Lägg ner! Folk måste för fan få ge uttryck för sin frustration, och klarar inte spelarna av att hantera det har de inget i Djurgården att göra.
Och om du tror att spelarna kommer att prestera så mycket bättre av att få höra vilka misslyckade individer och hockeyspelare de är, så fortsätt bara. Jag måste väl ändå få uttrycka min åsikt, och jag tror inte på det konceptet. Sorry!
Jag är säker på att man inom ledningen inte sitter med armarna i kors och inte bryr sig om kvällens uppträdande på banan.
Nej, jag är fruktansvärt less på tangentbordshjältar som sågar utan en tanke på konsekvenserna. Att sitta och läsa att man är en "jävla sopa" och att men inte borde "tillåtas bära skölden" etc påverkar. Det spelar inte någon roll om du är ett proffs eller om du är amatör för innerst inne är vi alla vanliga, jävla människor som blir bedrövade och ledsna över att kallas "äckel," "jävla sopa," "odugligt avskräde till spelare" etc.
Det är dags att detta forum stänger ute de av användarna som använder dess trådar för att kränka och såra och håna klubbens spelare. Det räcker nu.
Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013
-
- Säsongskort: Ja
Re: Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013
Avgå DJ Yes!
Håll er till forumets regler och låt bli att kränka vår klubb, våra spelare, forumets användare så är det underbart fritt att ventilera åsikter.Mindrocker skrev:Fan vad härligt med åsiktscensur! Jag tycker precis tvärtom, bara för att. Stäng av alla skribenter som håller för ögonen, kör ner huvudet i sanden och kräver att alla andra ska göra samma sak.Magnutz skrev:Och samtidigt sjukt ointelligent att borra hål i den båt man själv sitter i. Om fansens skitkastning påverkar spelarna (och det gör den, tro mig) påverkar vi laget negativt. Varför ska det folk här och på läktarplats häver ur sig ses om konsekvenslöst? Om vi kan påverka laget på något enda sätt borde vi inte försöka i alla möjliga fall att påverka positivt?Mindrocker skrev:Jag tycker det är okej att folk får ge uttryck för sin frustration och att de ska få göra det utan att bli uppmanade till att sansa sig. Det är mycket möjligt att spelarna inte presterar bättre av att höra hur misslyckade de är, men å andra sidan är det väl inte orimligt att kräva av dem på den här nivån att de ska kunna hantera sådan kritik och tryck.Lucky Luke skrev:Kan väl vara bra med lite balans i debatten, eller tycker du att det det är ok att bara fortsätta att spy galla över laget i ytterligare ca 10 sidor? Är väl ingen som hindrar dig att göra det. Sen att vi är några få som försöker att nyansera bilden lite kan väl inte vara så stötande för dig, eller hur? Merparten tycker ju ändå som du.Mindrocker skrev:Allt det här positivhalandet som vissa forumskribenter uppmanar oss andra att ägna oss åt är bara så jävla mycket Lasse Berghagen att jag spyr. Vi befinner oss i helvetet (inte bara efter dagens match) och er lösning på det hela är att sjunga ”Jag har köpt mig en akustisk gitarr ...”. Lägg ner! Folk måste för fan få ge uttryck för sin frustration, och klarar inte spelarna av att hantera det har de inget i Djurgården att göra.
Och om du tror att spelarna kommer att prestera så mycket bättre av att få höra vilka misslyckade individer och hockeyspelare de är, så fortsätt bara. Jag måste väl ändå få uttrycka min åsikt, och jag tror inte på det konceptet. Sorry!
Jag är säker på att man inom ledningen inte sitter med armarna i kors och inte bryr sig om kvällens uppträdande på banan.
Nej, jag är fruktansvärt less på tangentbordshjältar som sågar utan en tanke på konsekvenserna. Att sitta och läsa att man är en "jävla sopa" och att men inte borde "tillåtas bära skölden" etc påverkar. Det spelar inte någon roll om du är ett proffs eller om du är amatör för innerst inne är vi alla vanliga, jävla människor som blir bedrövade och ledsna över att kallas "äckel," "jävla sopa," "odugligt avskräde till spelare" etc.
Det är dags att detta forum stänger ute de av användarna som använder dess trådar för att kränka och såra och håna klubbens spelare. Det räcker nu.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz har varit på båda sidor. Han var en sågare av hög rang sin första tid här.Mindrocker skrev:Fan vad härligt med åsiktscensur! Jag tycker precis tvärtom, bara för att. Stäng av alla skribenter som håller för ögonen, kör ner huvudet i sanden och kräver att alla andra ska göra samma sak.Magnutz skrev:Och samtidigt sjukt ointelligent att borra hål i den båt man själv sitter i. Om fansens skitkastning påverkar spelarna (och det gör den, tro mig) påverkar vi laget negativt. Varför ska det folk här och på läktarplats häver ur sig ses om konsekvenslöst? Om vi kan påverka laget på något enda sätt borde vi inte försöka i alla möjliga fall att påverka positivt?Mindrocker skrev:Jag tycker det är okej att folk får ge uttryck för sin frustration och att de ska få göra det utan att bli uppmanade till att sansa sig. Det är mycket möjligt att spelarna inte presterar bättre av att höra hur misslyckade de är, men å andra sidan är det väl inte orimligt att kräva av dem på den här nivån att de ska kunna hantera sådan kritik och tryck.Lucky Luke skrev:Kan väl vara bra med lite balans i debatten, eller tycker du att det det är ok att bara fortsätta att spy galla över laget i ytterligare ca 10 sidor? Är väl ingen som hindrar dig att göra det. Sen att vi är några få som försöker att nyansera bilden lite kan väl inte vara så stötande för dig, eller hur? Merparten tycker ju ändå som du.Mindrocker skrev:Allt det här positivhalandet som vissa forumskribenter uppmanar oss andra att ägna oss åt är bara så jävla mycket Lasse Berghagen att jag spyr. Vi befinner oss i helvetet (inte bara efter dagens match) och er lösning på det hela är att sjunga ”Jag har köpt mig en akustisk gitarr ...”. Lägg ner! Folk måste för fan få ge uttryck för sin frustration, och klarar inte spelarna av att hantera det har de inget i Djurgården att göra.
Född till sportchef.
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Du är verkligen en super-reko Djurgårdare Magnutz, men jag måste nog säga att jag tycker inte tonen på forumet varit så otroligt destruktiv som du utgör den för att ha varit. Tror inte heller att spelarna är så speciellt överkänsliga och lättkränkta. De är mer businessmen med sina respektive talanger som produkt och jag tror de skiter rätt högaktningsfullt i vad tex jag eller andra forumskribenter skulle säga till dem.Magnutz skrev:Nej, jag är fruktansvärt less på tangentbordshjältar som sågar utan en tanke på konsekvenserna. Att sitta och läsa att man är en "jävla sopa" och att men inte borde "tillåtas bära skölden" etc påverkar. Det spelar inte någon roll om du är ett proffs eller om du är amatör för innerst inne är vi alla vanliga, jävla människor som blir bedrövade och ledsna över att kallas "äckel," "jävla sopa," "odugligt avskräde till spelare" etc.
Med det sagt, så håller jag med om att personangrepp är oelegant retorik, men i slutändan så säger personangrepp mer om personen som yttrar dem än personen de yttras om.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Oh ja, jag var het förut. En Tangentbords-huggare. Det är enkelt att vara förbannad och slinta på tangenterna men det är något vi måste lära oss. Ord skapar känslor. Skrivna som talade.
Egentligen är det en icke-diskussion eftersom vi inte ska kränka andra. Inte här och inte heller någon annanstans.Lidingö DIF skrev:Du är verkligen en super-reko Djurgårdare Magnutz, men jag måste nog säga att jag tycker inte tonen på forumet varit så otroligt destruktiv som du utgör den för att ha varit. Tror inte heller att spelarna är så speciellt överkänsliga och lättkränkta. De är mer businessmen med sina respektive talanger som produkt och jag tror de skiter rätt högaktningsfullt i vad tex jag eller andra forumskribenter skulle säga till dem.Magnutz skrev:Nej, jag är fruktansvärt less på tangentbordshjältar som sågar utan en tanke på konsekvenserna. Att sitta och läsa att man är en "jävla sopa" och att men inte borde "tillåtas bära skölden" etc påverkar. Det spelar inte någon roll om du är ett proffs eller om du är amatör för innerst inne är vi alla vanliga, jävla människor som blir bedrövade och ledsna över att kallas "äckel," "jävla sopa," "odugligt avskräde till spelare" etc.
Med det sagt, så håller jag med om att personangrepp är oelegant retorik, men i slutändan så säger personangrepp mer om personen som yttrar dem än personen de yttras om.
Att den som kränker en annan är hetlevrad, slarvig i tanken, dumdristig, dum i allmänhet etc är en sak men det rättfärdigar inte det som personen gör. Buande på läktaren påverkar spelet på isen och känslan i laget. Grova kränkande åsikter skrivna på Djurgården Hockeys eget forum påverkar de av spelarna som läser här (och vilka som har varit och som är i kändis-kretsar läser inte om sig själva ibland?). Det är så förbannat fel att det ska vara så här. Varför sitter vi och näthatar vår egen klubb?
va är positivt för dig? är det att stå och sjunga ramsor tills halsen blöder, även om spelarna inte är intresserade av att lira hockey. kan hålla med om att det går för långt när enskilda spelare kallas en del saker. Men även negativ kritik kan också hjälpa. Visst vi är ju inte mer än människor som du skriver, om ingen ställer krav på att du ska slita på jobbet du får full lön ändå och säger det blir säkert bra nångång, så tror jag få arbetare skulle göra mer än dom behöver. Volvo gör en skitbil, men med ditt resonemang så köper vi den ändå för nästa modell kanske blir bättre. Tycker inte att det är ett dugg konstigt att dom som har hjärta för Djurgården blir förbannande och vill ställa högre krav på inställningen. och i mitt fall handlar det inte bara om denna match, jobbinsatsen har varit ruggigt dålig i många matcherMagnutz skrev:Och samtidigt sjukt ointelligent att borra hål i den båt man själv sitter i. Om fansens skitkastning påverkar spelarna (och det gör den, tro mig) påverkar vi laget negativt. Varför ska det folk här och på läktarplats häver ur sig ses om konsekvenslöst? Om vi kan påverka laget på något enda sätt borde vi inte försöka i alla möjliga fall att påverka positivt?Mindrocker skrev:Jag tycker det är okej att folk får ge uttryck för sin frustration och att de ska få göra det utan att bli uppmanade till att sansa sig. Det är mycket möjligt att spelarna inte presterar bättre av att höra hur misslyckade de är, men å andra sidan är det väl inte orimligt att kräva av dem på den här nivån att de ska kunna hantera sådan kritik och tryck.Lucky Luke skrev:Kan väl vara bra med lite balans i debatten, eller tycker du att det det är ok att bara fortsätta att spy galla över laget i ytterligare ca 10 sidor? Är väl ingen som hindrar dig att göra det. Sen att vi är några få som försöker att nyansera bilden lite kan väl inte vara så stötande för dig, eller hur? Merparten tycker ju ändå som du.Mindrocker skrev:Allt det här positivhalandet som vissa forumskribenter uppmanar oss andra att ägna oss åt är bara så jävla mycket Lasse Berghagen att jag spyr. Vi befinner oss i helvetet (inte bara efter dagens match) och er lösning på det hela är att sjunga ”Jag har köpt mig en akustisk gitarr ...”. Lägg ner! Folk måste för fan få ge uttryck för sin frustration, och klarar inte spelarna av att hantera det har de inget i Djurgården att göra.
Sen att börja stänga av skribenter för att man inte har samma inställning som dig till att det inte gör nåt om laget inte jobbar är rätt skrämmande. det är lite min åsikt eller ingens
-
Ungefär lika fritt som i Nordkorea eller Nazityskland med andra ord. ”Det är helt okej att uttrycka er åsikt bara ni säger som vi tycker.”Magnutz skrev:
Håll er till forumets regler och låt bli att kränka vår klubb, våra spelare, forumets användare så är det underbart fritt att ventilera åsikter.
Avgå DJ Yes!
Forumets regler tillåter inte att användare kränker andra här på forumet. Det är inte MINA åsikter.ken1968 skrev:va är positivt för dig? är det att stå och sjunga ramsor tills halsen blöder, även om spelarna inte är intresserade av att lira hockey. kan hålla med om att det går för långt när enskilda spelare kallas en del saker. Men även negativ kritik kan också hjälpa. Visst vi är ju inte mer än människor som du skriver, om ingen ställer krav på att du ska slita på jobbet du får full lön ändå och säger det blir säkert bra nångång, så tror jag få arbetare skulle göra mer än dom behöver. Volvo gör en skitbil, men med ditt resonemang så köper vi den ändå för nästa modell kanske blir bättre. Tycker inte att det är ett dugg konstigt att dom som har hjärta för Djurgården blir förbannande och vill ställa högre krav på inställningen. och i mitt fall handlar det inte bara om denna match, jobbinsatsen har varit ruggigt dålig i många matcher
Sen att börja stänga av skribenter för att man inte har samma inställning som dig till att det inte gör nåt om laget inte jobbar är rätt skrämmande. det är lite min åsikt eller ingens
Är det klart nu? Det är en grundläggande detalj som bör förstås. Kränker du användare/spelare/what not här bryter du mot forumets regler och det är ganska mycket sånt just nu. Dessa näthatare är de som borde stängas av från detta forum.
Sen vet jag inte hur du läser i mina ord. Det du och många andra här gör är att du ställer krav på ett lag som inte är rimliga. När ett till +50% nytt lag inte ens kommit till slutet av första halvan i serien är det inte rimligt att det ska spela 100%igt hela tiden. Fattar du? Att tro att de medvetet åker ut på isen och underpresterar, att de "inte vill spela" etc är ju enbart sorgligt. Det som driver dessa unga och mindre unga herrar är en i det närmsta okuvlig vinnar-instinkt. Jag har träffat många av dem och större vinnarskallar än elitidrottspersoner finns inte. De gör allt de kan för att vinna men nu, när laget fortfarande spelas samman, kan det se märkligt ut på isen.
De gånger de verkligen kuggar i varandra ser spelet underbart ut men motsatsen gäller. När de inte hittar varandra ser det bedrövligt uselt ut. Detta sker inte på grund av att de inte vill spela eller inte bryr sig. Det sker för att de inte klarar av att spela så som de måste för att det ska bli så bra som det måste vara för att laget ska vinna.
Med tiden kommer laget att 1. växa ihop och prestera bättre hockey oftare än inte. 2. inte växa ihop och spela dåligt resten av säsongen. Nu fortsätter vi att stötta de tycker jag.
Ge dig. Hur i helvete kan du ens göra den jämförelsen? Här handlar det om att det inte är tillåtet att kränka andra på detta forum och du kallar mig (utan att skriva det rakt ut) för en nazist/fascist/Nordkoreansk diktator?Mindrocker skrev:Ungefär lika fritt som i Nordkorea eller Nazityskland med andra ord. ”Det är helt okej att uttrycka er åsikt bara ni säger som vi tycker.”Magnutz skrev:
Håll er till forumets regler och låt bli att kränka vår klubb, våra spelare, forumets användare så är det underbart fritt att ventilera åsikter.
- minalman
Dags att kavla upp ärmarna (inte armarna). Vi har ett lag som inte gör sitt jobb. Vi har en klack som inte gör sitt jobb. Vi har en styrelse som inte gör sitt jobb (kicka Abbe för då vi kan gå vidare i klackdebatten). Vi har en djävla formsvacka överallt.
Visserligen tror jag att vi kan få en bra rekyl på måndag, publiken blir glada igen.
Men DIF Hockey, gör något som gör märks!
Bryt med Abbe, bryt med Chalke, signa Gretzky, ställ Zabel vid slipen. Gör något.... Snälla...
Visserligen tror jag att vi kan få en bra rekyl på måndag, publiken blir glada igen.
Men DIF Hockey, gör något som gör märks!
Bryt med Abbe, bryt med Chalke, signa Gretzky, ställ Zabel vid slipen. Gör något.... Snälla...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- minalman
Ursäkta felstavningarna.
så du menar att ställa krav på att laget ska ha en bättre inställning är ett orimligt krav? sen tror jag eller kräver inte jag att laget ska vinna alla matcher. så du menar att förlusten idag va nåt nytt sätt att spela ihop laget, och ingår liksom i planen för säsong 2015/16. eller hur lång tid tar det att spela ihop ett lag, personligen tycker jag att man lirade bättre hockey i början av säsongen när man inte borde ha varit så samspelta. men jag lägger ner nu då din och min åsikt om krav eller orimliga krav skiljer sig för mycket åt.Magnutz skrev:Forumets regler tillåter inte att användare kränker andra här på forumet. Det är inte MINA åsikter.ken1968 skrev:va är positivt för dig? är det att stå och sjunga ramsor tills halsen blöder, även om spelarna inte är intresserade av att lira hockey. kan hålla med om att det går för långt när enskilda spelare kallas en del saker. Men även negativ kritik kan också hjälpa. Visst vi är ju inte mer än människor som du skriver, om ingen ställer krav på att du ska slita på jobbet du får full lön ändå och säger det blir säkert bra nångång, så tror jag få arbetare skulle göra mer än dom behöver. Volvo gör en skitbil, men med ditt resonemang så köper vi den ändå för nästa modell kanske blir bättre. Tycker inte att det är ett dugg konstigt att dom som har hjärta för Djurgården blir förbannande och vill ställa högre krav på inställningen. och i mitt fall handlar det inte bara om denna match, jobbinsatsen har varit ruggigt dålig i många matcher
Är det klart nu? Det är en grundläggande detalj som bör förstås. Kränker du användare/spelare/what not här bryter du mot forumets regler och det är ganska mycket sånt just nu. Dessa näthatare är de som borde stängas av från detta forum.
Sen vet jag inte hur du läser i mina ord. Det du och många andra här gör är att du ställer krav på ett lag som inte är rimliga. När ett till +50% nytt lag inte ens kommit till slutet av första halvan i serien är det inte rimligt att det ska spela 100%igt hela tiden. Fattar du? Att tro att de medvetet åker ut på isen och underpresterar, att de "inte vill spela" etc är ju enbart sorgligt. Det som driver dessa unga och mindre unga herrar är en i det närmsta okuvlig vinnar-instinkt. Jag har träffat många av dem och större vinnarskallar än elitidrottspersoner finns inte. De gör allt de kan för att vinna men nu, när laget fortfarande spelas samman, kan det se märkligt ut på isen.
De gånger de verkligen kuggar i varandra ser spelet underbart ut men motsatsen gäller. När de inte hittar varandra ser det bedrövligt uselt ut. Detta sker inte på grund av att de inte vill spela eller inte bryr sig. Det sker för att de inte klarar av att spela så som de måste för att det ska bli så bra som det måste vara för att laget ska vinna.
Med tiden kommer laget att 1. växa ihop och prestera bättre hockey oftare än inte. 2. inte växa ihop och spela dåligt resten av säsongen. Nu fortsätter vi att stötta de tycker jag.
- SkönaDjurgårn
Sv: Re: Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013
Okok jag tror dig!minalman skrev:Så stod det i flera av intervjuerna, bl a Nisses.SkönaDjurgårn skrev:Jag har inte hört det du nämner, själv. Men det låter precis som under MP i fotbollen. Hatar när spelare måste agera exakt som de tror att tränaren vill att de ska agera. Hur ska det kunna bli något flow då?!minalman skrev:Efter förra matchen uttryckte många spelare att de i första hand måste följa tränarnas uppsatta "tänk", i andra hand tänka själva.
Bort med Zabel nu och vi får en vändning som när fotbollen vände mot Malmö. Inget fel på Zabel, men han är fel för detta lag. De känner sig alldeles för djävla trygga med storebror Zabel. Låna ut alla till Visby/Roma.

Det slår mig att jag inte lusläser allt längre. Börjar seriöst tröttna. Att se på DIF i dagsläget handlar mest om att vara plikttrogen tyvärr.
- minalman
Challe borde bänka Zabel på måndag. Be honom stanna hemma och mata guldfiskarna. Jag vill inte kicka Zabel, men när man bänkar en spelare för dålig insats borde man bänka coachen för dålig laginsats. Något måsta fan hända.