Finns dock ingen topp-notering alls denna säsongen? Går tillbaka i tiden men hittar ingen match som vi genomfört med ett bra spel. Det är grötvinster, och grötförluster. Någon grötvinst här och var är ett styrkebesked, men när man inte ens mot de här usla motståndarna(troja, almtuna, timrå osv) som vi mött då och då någon gång kan spela ut ordentligt, då är något fel. Närmast kommer ssk borta men inte ens då tycker jag vi spelar som ett topplag. Vi visar inga tendenser som tyder på att vi kommer vara med och tävla högre upp alls denna säsong.Magnutz skrev:åt nu laget (hela laget) få misslyckas. Det krävs en rejäl jävla plums i djupet för att reda ut hur det är att hamna där. Laget skaffar sig erfarenheter empiriskt. De kommer lära sig mer av detta vulgära bottennapp än de gjort under någon träning så här långt.
Nu har vi en riktig botten-notering att förhålla oss till. Kan bli värdefullt för fortsättningen.
Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013
Re: Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013
Laget är till 50% nytt. Tränar-staben är 50% ny. Vi har förlorat pengar, erfarenhet och bygger nu för andra säsongen i rad ett nytt lag. Jävligt svårt och vi har så mycket att jobba med. Det är bara att sitta ner i båten för situationen är som den är.Manijock skrev:Finns dock ingen topp-notering alls denna säsongen? Går tillbaka i tiden men hittar ingen match som vi genomfört med ett bra spel. Det är grötvinster, och grötförluster. Närmast kommer ssk borta men inte ens då tycker jag vi spelar som ett topplag. Vi visar inga tendenser som tyder på att vi kommer vara med och tävla högre upp alls denna säsong.Magnutz skrev:åt nu laget (hela laget) få misslyckas. Det krävs en rejäl jävla plums i djupet för att reda ut hur det är att hamna där. Laget skaffar sig erfarenheter empiriskt. De kommer lära sig mer av detta vulgära bottennapp än de gjort under någon träning så här långt.
Nu har vi en riktig botten-notering att förhålla oss till. Kan bli värdefullt för fortsättningen.
Det är fortsättningsvis så att "För alltid, oavsett, för evigt" gäller.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Man ställer sig undrande hur Zabel och Jonsson gör för att lyckas motivera spelarna. För än så länge har dom verkligen inte lyckats fullt ut..
Sen att spelarna underpresterar får en att undra hur många av spelarna som tror på den spelide som Zabel och Jonsson förespråkar..
Sen att spelarna underpresterar får en att undra hur många av spelarna som tror på den spelide som Zabel och Jonsson förespråkar..
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Vem är Jonsson?warrant skrev:Man ställer sig undrande hur Zabel och Jonsson gör för att lyckas motivera spelarna. För än så länge har dom verkligen inte lyckats fullt ut..
Expert.
Menade NymanSirDIFalot skrev:Vem är Jonsson?warrant skrev:Man ställer sig undrande hur Zabel och Jonsson gör för att lyckas motivera spelarna. För än så länge har dom verkligen inte lyckats fullt ut..

Tycker den här situationen påminner om MP-tiden i fotbollen fast värre. En tränare som inte fattar rätt beslut, hjärtat vill gärna att det ska lyckas men det går bara inte. Jag tror ett svar är att göra som fotbollen gjorde också. Ta in en helt utomstående rutinerad herre som kan få jobba med laget helt oberoende av tidigare händelser. Zabel har varit hos oss länge nu och har helt ärligt inte lyckats få något vettigt uträttat. Han har byggt vidare på tråkhockeyn som handlar om att bevaka matchen och kontra. Sen att han fattar småfel hela tiden inom matchningen, samt storfel som att ställa fel målvakt i kassen i fel lägen gång på gång, det hjälper knappast. Tror varken spelarna, eller majoriteten av supporterskaran har förtroende för Zabel tyvärr.Magnutz skrev:Laget är till 50% nytt. Tränar-staben är 50% ny. Vi har förlorat pengar, erfarenhet och bygger nu för andra säsongen i rad ett nytt lag. Jävligt svårt och vi har så mycket att jobba med. Det är bara att sitta ner i båten för situationen är som den är.Manijock skrev:Finns dock ingen topp-notering alls denna säsongen? Går tillbaka i tiden men hittar ingen match som vi genomfört med ett bra spel. Det är grötvinster, och grötförluster. Närmast kommer ssk borta men inte ens då tycker jag vi spelar som ett topplag. Vi visar inga tendenser som tyder på att vi kommer vara med och tävla högre upp alls denna säsong.Magnutz skrev:åt nu laget (hela laget) få misslyckas. Det krävs en rejäl jävla plums i djupet för att reda ut hur det är att hamna där. Laget skaffar sig erfarenheter empiriskt. De kommer lära sig mer av detta vulgära bottennapp än de gjort under någon träning så här långt.
Sv: Re: Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013
Det har i min mening inte gjorts några toppmatcher sedan finalserien mot HV för vad som känns som en evighet sedan. Missförstå mig rätt. Det har spelats hyfsade matcher sedan dess men det började stinka nånstans i den svängen och varje "bra" match sedan dess så har det funnits inslag av samma ruttna håglöshet som ibland tar övertaget (som ikväll).Manijock skrev:Finns dock ingen topp-notering alls denna säsongen? Går tillbaka i tiden men hittar ingen match som vi genomfört med ett bra spel. Det är grötvinster, och grötförluster. Närmast kommer ssk borta men inte ens då tycker jag vi spelar som ett topplag. Vi visar inga tendenser som tyder på att vi kommer vara med och tävla högre upp alls denna säsong.Magnutz skrev:åt nu laget (hela laget) få misslyckas. Det krävs en rejäl jävla plums i djupet för att reda ut hur det är att hamna där. Laget skaffar sig erfarenheter empiriskt. De kommer lära sig mer av detta vulgära bottennapp än de gjort under någon träning så här långt.
Kanske är det man ser egentligen den tunga vinnarmentaliteten som satt i väggarna i den gamla föreningen som slutligen gått ur.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Det här sägs vara Jonsson (Stefan_Jonsson.JPG)SirDIFalot skrev:Vem är Jonsson?warrant skrev:Man ställer sig undrande hur Zabel och Jonsson gör för att lyckas motivera spelarna. För än så länge har dom verkligen inte lyckats fullt ut..
Tycker Manijock är lite orättvis på ett ställe. Vi har genomgående ett bra spel, med mycket puck och mycket press. Sen att kylan att sätta puckarna (främst 5 mot 5) verkar komma och gå är en annan detalj. Vi har konstant mer puck och innehav i offensiv zon än motståndarna och det är en viktigt sak att veta om och bygga vidare på.
Sen kan jag se tendenser i det han skriver som jag kan vänja mig vid att börja hålla med om. Jag har tidigare sagt att någonstans måste man lämna över ansvaret på isen till spelarna, och det är något jag vidhåller fortfarande. Vi har riktigt bra spelare på varje lina (offensivt) bortsett från en haltande 4:e lina. Backarna tycker jag sköter det bra men letar man fel kommer man hitta dem, som alltid.
Men, kör vi fast på detta spår alltför länge kan även jag se att en större förändring skulle kunna ge en positiv effekt. Jag gillar verkligen Zabel och hoppas innerligt att det är han som genomför denna stora förändring för att få denna positiva effekt. Jag tror nämligen han som tränare har det i sig.
Sen kan jag se tendenser i det han skriver som jag kan vänja mig vid att börja hålla med om. Jag har tidigare sagt att någonstans måste man lämna över ansvaret på isen till spelarna, och det är något jag vidhåller fortfarande. Vi har riktigt bra spelare på varje lina (offensivt) bortsett från en haltande 4:e lina. Backarna tycker jag sköter det bra men letar man fel kommer man hitta dem, som alltid.
Men, kör vi fast på detta spår alltför länge kan även jag se att en större förändring skulle kunna ge en positiv effekt. Jag gillar verkligen Zabel och hoppas innerligt att det är han som genomför denna stora förändring för att få denna positiva effekt. Jag tror nämligen han som tränare har det i sig.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Man kan vända och vrida på argumenten hur mycket man vill angående coach, spelare etc, men faktum kvarstår att DIF Hockey har i princip inget underhållningsvärde och är då följdaktligen en död produkt. Vi galningar här på forumet kommer fortsätta se DIF hela vägen in i kaklet, men om denna utveckling fortsätter, att endast ha oss 25 på läktaren kommer inte direkt skapa några glädjesiffror i balansräkningarna.
Kommer fortsätta köpa säsongskort tills jag dör eller DIF Hockey går i konkurs (vad som nu kommer först), men så som det sett ut de senaste säsongerna kommer det snart börja bli ensamt på Hovet. Hörde röster på Hovet (lösbiljettsgäster) i matchen mot Mora som sa att de borde istället fått betalt att se skiten.
Kommer fortsätta köpa säsongskort tills jag dör eller DIF Hockey går i konkurs (vad som nu kommer först), men så som det sett ut de senaste säsongerna kommer det snart börja bli ensamt på Hovet. Hörde röster på Hovet (lösbiljettsgäster) i matchen mot Mora som sa att de borde istället fått betalt att se skiten.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
tyvärr har du fel, även om jag önskade att det va så enkelt som du skriver. Det går inte att skylla på att 50% är nytt, vilka lag ställs inte inför det nuförtiden?. Laget har en jävligt taskig arbetsmoral. det går inte att skylla på mindre pengar eller att man bygger lag. kolla BIF karlskoga eller karlskrona dom kommer till jobbet varje dag kämpar och jobbar. det är dit man måste komma om man vill se uppåt i tabellen eller nångång SHL. spelar ingen roll om vi köper spelare för flera miljoner till om laget/ledare inte förändrar sättet att uppträda på och hur man kommer till match eller träning. Lallare vinner inga serier, det gör hårt jobbande spelare oavsett allsvenskan eller SHL, NHLMagnutz skrev:Laget är till 50% nytt. Tränar-staben är 50% ny. Vi har förlorat pengar, erfarenhet och bygger nu för andra säsongen i rad ett nytt lag. Jävligt svårt och vi har så mycket att jobba med. Det är bara att sitta ner i båten för situationen är som den är.Manijock skrev:Finns dock ingen topp-notering alls denna säsongen? Går tillbaka i tiden men hittar ingen match som vi genomfört med ett bra spel. Det är grötvinster, och grötförluster. Närmast kommer ssk borta men inte ens då tycker jag vi spelar som ett topplag. Vi visar inga tendenser som tyder på att vi kommer vara med och tävla högre upp alls denna säsong.Magnutz skrev:åt nu laget (hela laget) få misslyckas. Det krävs en rejäl jävla plums i djupet för att reda ut hur det är att hamna där. Laget skaffar sig erfarenheter empiriskt. De kommer lära sig mer av detta vulgära bottennapp än de gjort under någon träning så här långt.
Det är fortsättningsvis så att "För alltid, oavsett, för evigt" gäller.
- Daniel942
UCS och ST behövs på våra läktare. Byt säk-organisation nu.Lidingö DIF skrev:Man kan vända och vrida på argumenten hur mycket man vill angående coach, spelare etc, men faktum kvarstår att DIF Hockey har i princip inget underhållningsvärde och är då följdaktligen en död produkt. Vi galningar här på forumet kommer fortsätta se DIF hela vägen in i kaklet, men om denna utveckling fortsätter, att endast ha oss 25 på läktaren kommer inte direkt skapa några glädjesiffror i balansräkningarna.
Låt oss få uppleva lite glädje igen DIF Hockey, detta håller inte.
DIF!
- minalman
Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013
Djurgården hockey suger just nu. Punkt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Det tillåter jag!minalman skrev:Djurgården hockey suger just nu. Punkt.
De måste få lov att suga likväl som de får vara briljanta. Ge ett nytt, ungt lag, svängrum att utvecklas i.
Jag tycker att laget har bevisat att de har kapacitet att ösa på. Vi har ju tagit ledningen med 3-0 (typ 4 gånger är det väl ?). För att sedan tappa det, jag vet. Men ändå. När laget bara släpper på och kör så är vi ett topplag. Första periodens utskåpning av seriens överlägsna etta (vid tillfället) var också en demonstration att det finns nånting, nånstans, där att hämta.
Med detta sagt blir det ännu mer frustrerande att se laget pissa bort match efter match. Spelarna har svårt att hantera sin "krävande" hemmapublik, och spelarna har svårt att motivera sig på bortaplan. Jag saknar en ledare på isen, och jag saknar en ledare i båset. Jag saknar tyngd, jag saknar attityd, jag saknar mod, ja jag saknar fan allt.
Jag skiter i att vi bara har tre nollpoängare på hela säsongen, och jag skiter i att vi ligger högt upp i tabellen. Det ser ju fan så jävla illa ut på isen att man gråter, och med detta spel är vi snart utanför plats 7.
Med detta sagt blir det ännu mer frustrerande att se laget pissa bort match efter match. Spelarna har svårt att hantera sin "krävande" hemmapublik, och spelarna har svårt att motivera sig på bortaplan. Jag saknar en ledare på isen, och jag saknar en ledare i båset. Jag saknar tyngd, jag saknar attityd, jag saknar mod, ja jag saknar fan allt.
Jag skiter i att vi bara har tre nollpoängare på hela säsongen, och jag skiter i att vi ligger högt upp i tabellen. Det ser ju fan så jävla illa ut på isen att man gråter, och med detta spel är vi snart utanför plats 7.