Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Isabo
Säsongskort: Ja

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Inlägg av Isabo »

ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:
Bamsefar skrev:Visst fan är det en avsevärd förbättring av kvalité på s24 idag?
Första gången någonsin som jag upplever någon form av problematik med S24. Sändningen ligger efter, laggar och då och då möts man av svartskärm med texten "MEDIA ERROR".

Fan va ironiskt asså. Det är första gången idag som jag kan titta på matchen, innan har jag haft lagg konstant i 60 min och ljudet låg före bilden med en 20 sekunder typ.
Jag har helt lagt ner det där med att ens försöka mig på S24. Har gjort det en gång och inte nog med att DIF spelade helt värdelöst, sändningen var som blåbärssoppa sedd inifrån en tallrik gröt. Och efter idel fortsatta negativa kommentarer här inne i ämnet så är jag inte beredd att pröjsa för något så pass opålitligt och kasst. Det känns ännu inte som att jag borde ångra mitt val. Radiosportens hockeyextra på webben fick det bli istället. Inte för att det är något uppmuntrande man hör mellan låtarna. Idel säkra ledningar av våra konkurrenter precis ovanför strecket och ett hopplöst uddamålsunderläge mot Timrå.

KUl i jul. Enda hoppet om vi inte vänder matchen nu ligger i matchen på måndag, seger där och vi är med, förlust och vi halkar efter rejält... Synd med tanke på läget innan uppehållet när vi var på kvalplast bara fyra poäng från förstaplatsen, sen två sunkmatcher på Hovet där vi borde kunnat ta sex poäng och plötsligt är vi i skiten igen.
Om den här serien är ett straff så är playoff tortyrkammaren.
Användarvisningsbild
Örebroarn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Örebroarn »

ken1968 skrev:Måste säga att jag hatar hur Bif karlskoga men är jävligt imponerad av hur deras lag går till jobbet varje dag och verkligen krigar varje omgång. Tänk vilken dröm det hade varit om Dif la ner den energin i varje match och byte
och då har de ändå bytt många spelare varje säsong. Det handlar om tränaren och tränarens attityd. Zabel går på valium och kan inte bli arg även om han vill. Skulle hellre ha en Wikegård-typ faktiskt.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Det är faktiskt TV-kvalitet på sändningen idag...
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Manijock skrev:
ciirree skrev:Målet kan man inte riktigt skylla Adam på då den styrs och ändrar riktning, men jag anser fortfarande att Mattsson känns betydligt starkare och mer lugnare. Fattar inte varför de fortfarande kör 2 matcher vardera.
Mattsson hade mycket väl kunnat tagit den pucken. Dels för att ha täcker av mer av flera anledningar. Inte ofta det är så, men Mattsson har i det här fallet både storleken och snabbheten på sin sida. Reideborn ser ut som en bebis i kassen, tror fan inte han har tagit en puck som han inte ska ta i Djurgårdsdressen. En klassisk medelmåtta, funkar som backup, tar i regel alla skott utifrån så länge han inte sätts under press. I Division 1 kan han säkert ta en förstaspade, det tror jag. Men på denna nivå kommer han inte kunna bli en vinnarmålvakt.

Mattsson må vara ung och då kommer det misstag då och då, men han är redan bättre än Reideborn + att han har potentialen att bli en Elitseriekeeper. Där har vi ett ruggigt sparkapital som Zabel kastar bort med sin dåraktiga envishet. Fjantig stolthet som inte hör hemma på den här nivån!
Reideborn har räddat oss flertalet gånger och det vet du mycket väl om. Att gnälla på målvaktssidan när vi släppt in 43 mål på 19 matcher (vilket ger oss en fjärdeplats i minst insläppta mål) känns inte riktigt befogat.
25/4-2025
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Manijock skrev:Djurgården är verkligen ett pisstråkigt lag att följa. Osexigt spel där vi går ut för att spela så jävla lamt vi bara kan. Sarg ut, inga tacklingar, mycket fasthållningar och låsningar. Vafan har hänt med den här föreningen? Hank och Ahlén som jag förväntar mig ska åka runt och va irriterande att möta åker runt och kör allemansåkning, o-svängar och ser allmänt tråkiga ut. Junisar som verkligen ser ut som pojkar, transatlanter som torkar färg med sin tristhet.

En oseriös förening som inte säljer lösbiljetter. Det är vad vi har blivit under nya ledningen. Saknas artisteri. Blir inte bättre av att Zabel som står och säger att vi spelar bra jämt och ständigt, trots att varenda jävel, Djurgårdare som icke-Djurgårdare står som frågetecken och undrar vad som pågår. Folk undrar varför stämningen på läktaren blivit sämre. Här har ni svaret. Det är omöjligt för en vanlig människa att tända till för DIF just nu när vi bjuds på det här skämtet till "Ishockey".

Är det någon som ser fram emot att åka till Hovet nuförtiden? I såfall, förklara gärna vad ni ser som är underhållning. Jag förstår er inte i vilket fall. Djurgården kan vara det absolut tråkigaste laget i Hockeysverige just nu.
+ på det där Jocke.

Ändå är man så jävla efterbliven att man ska bevittna skiten allt som oftast, går att göra roligare grejer en Lördag en att följa den här osexiga jävla hockeyn.
Spela fult
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

pulverapa skrev:Det är faktiskt TV-kvalitet på sändningen idag...
Sändningen är helt okej idag, förutom matchen
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Tycker det ser mycket bättre ut nu i andra. Känns som en tidsfråga innan vi får utdelning, i 5 mot 5.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Oj Zabel är inte nöjd. Då kan det verkligen inte bli värre... Dags o bevisa kompetensen nu. Räcker inte att stå och stånka i hörlurarna.

pulverapa: Bra att ta en analys av andra efter en halv minut.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

...
25/4-2025
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

pulverapa skrev:Tycker det ser mycket bättre ut nu i andra. Känns som en tidsfråga innan vi får utdelning, i 5 mot 5.
Framförallt bra aggresivt försvarsspel 2-0 Timrå
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Men för fan..
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Manijock skrev:Oj Zabel är inte nöjd. Då kan det verkligen inte bli värre... Dags o bevisa kompetensen nu. Räcker inte att stå och stånka i hörlurarna.

pulverapa: Bra att ta en analys av andra efter en halv minut.
Hade gått 3 minuter och vi hade skapat en hel del...

Nu kom kallduschen.
Degear

Inlägg av Degear »

Lika kul som vanligt det här. Bäst att börja supa ner sig inför matcherna så man inte fattar vad som händer....
Användarvisningsbild
Nyberabb

Inlägg av Nyberabb »

2—0

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Isabo

Inlägg av Isabo »

Fan vad vi suger lök!