Viktory skrev:Om man inte följer en uppmaning från JK för att JK:s souvenirpersonal står i nära anslutning till souvenirbåset och inte sjunger hela matchen så har man nog inte fattat grejen helt och hållet.
Det var en intressant tolkning. Har JK mindre ansvar än andra att sjunga när de står i klacken? Oavsett om de är souvenirpersonal står de i klacken och borde således sjunga eller? Det förminskar inte alla andras ansvar. En del gör sitt bästa match efter match och ibland blir det hetsigt när man uppmanar folk vänligt att gå och sätta sig på långsidan om de inte vill stå i klacken. Man skulle bara kunna tycka att JKs representanter borde föregå med gott exempel och sjunga.
PS.
Värst har det faktiskt varit de gånger då man sett JK-folk sitta ner invid trappen på A19. Det kan ju inte någon försvara.
Viktory skrev:Om man inte följer en uppmaning från JK för att JK:s souvenirpersonal står i nära anslutning till souvenirbåset och inte sjunger hela matchen så har man nog inte fattat grejen helt och hållet.
Det var en intressant tolkning. Har JK mindre ansvar än andra att sjunga när de står i klacken? Oavsett om de är souvenirpersonal står de i klacken och borde således sjunga eller? Det förminskar inte alla andras ansvar. En del gör sitt bästa match efter match och ibland blir det hetsigt när man uppmanar folk vänligt att gå och sätta sig på långsidan om de inte vill stå i klacken. Man skulle bara kunna tycka att JKs representanter borde föregå med gott exempel och sjunga.
PS.
Värst har det faktiskt varit de gånger då man sett JK-folk sitta ner invid trappen på A19. Det kan ju inte någon försvara.
Trevlig kväll allihopa!
Det jag syftade på var att de som säljer souvenirer ofta bara hinner vara ute på läktarna en kortare tid, samt ibland behöver stå och diskutera annat kring försäljningen även under matchen. Därför står de i anslutning till souvenirbåset.
Visst borde JK:s representanter föregå med gott exempel. I JK:s styrelse sitter dock både klackfolk och andra, även om alla har klackbakgrund. På fotbollen står vissa på 210:an på Tele2, t.ex.
Alla som bryr sig om vår klackkultur borde föregå med gott exempel. Där har det varit katastrofalt stundtals.
Vet inte hur bra koll du har på vilka som representerar JK (dvs sitter i styrelsen eller liknande) men angående att folk suttit bredvid så får du gärna skicka PM om vilka det handlat om.
PS.
Trevlig kväll allihopa!
Det jag syftade på var att de som säljer souvenirer ofta bara hinner vara ute på läktarna en kortare tid, samt ibland behöver stå och diskutera annat kring försäljningen även under matchen. Därför står de i anslutning till souvenirbåset.
Visst borde JK:s representanter föregå med gott exempel. I JK:s styrelse sitter dock både klackfolk och andra, även om alla har klackbakgrund. På fotbollen står vissa på 210:an på Tele2, t.ex.
Alla som bryr sig om vår klackkultur borde föregå med gott exempel. Där har det varit katastrofalt stundtals.
Vet inte hur bra koll du har på vilka som representerar JK (dvs sitter i styrelsen eller liknande) men angående att folk suttit bredvid så får du gärna skicka PM om vilka det handlat om.
Viktory >>> Sitter eller står du själv på matcherna? Följer du spelet eller sjunger du i tre perioder?
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Hoppa inte på Viktory nu genom att ifrågasätta hans arbete för DIF-Hockey. Han är väl den som jag känner gör mest inom JK för DIF och kämpar för den sektionen. Han går ju även på matcherna.
Kungen skrev:Hoppa inte på Viktory nu genom att ifrågasätta hans arbete för DIF-Hockey. Han är väl den som jag känner gör mest inom JK för DIF och kämpar för den sektionen. Han går ju även på matcherna.
Det var absolut inte min avsikt att hoppa på någon - tvärt om.
Det är suveränt att JK arbetar så hårt och aktivt för hockeyn och vår läktarkultur. Är det Viktory som driver detta är det bara att buga, bocka och lyfta på hatten.
Jag känner inte Viktory, men ser honom på matcherna. Var mest nyfiken på hur det går till. Kan tänka mig att det är mycket att pyssla med bakom scen också.
Som sagt - det var verkligen inte min avsikt att hoppa på någon eller att ifråga sätta någons arbete.
Senast jag satte mig ned på en match var när vi åkte ur, då var det mest i protest (mot DJ Yes, bland annat).
Jag står upp och sjunger hela matchen, ofta frustrerad över att många i klacken inte gör detsamma.
Vid vissa särskilda (men ovanliga) tillfällen så kan det ju dock vara så att jag måste ha nån viktig diskussion i pausen utanför som fortsätter in på perioden eller så. Eller när jag delat ut diplom, då har jag ju missat nån minut av inledningen.
Kungen skrev:Hoppa inte på Viktory nu genom att ifrågasätta hans arbete för DIF-Hockey. Han är väl den som jag känner gör mest inom JK för DIF och kämpar för den sektionen. Han går ju även på matcherna.
Nu tycker jag du uppfattar allt fel.
Tror inte någon är ute efter att hoppa på någon utan snarare få svar. Är bättre med raka rör än snack bakom om saker man inte vet. Tro Viktor(antar att Viktory är V.A?) uppskattar att man frågar hellre än gissar.
Senast redigerad av Högdalen den 2013-11-16 10:14:16, redigerad totalt 1 gånger.
Men alltså vad håller ni på med?! Häxjakt på enskilda personer, om vilka som sjunger eller inte? Herregud vilken låg nivå. Slut samman istället för att stå och peka finger.
SkönaDjurgårn skrev:Men alltså vad håller ni på med?! Häxjakt på enskilda personer, om vilka som sjunger eller inte? Herregud vilken låg nivå. Slut samman istället för att stå och peka finger.
Så man ska inte göra någonting åt att någon inte sjunger? Eller?
Souvenirpersonalen för JK representerar ju JK även fast de inte valt att göra det. Då ser det inte bra ut om några sitter i klacken.
Inte för att jag har sett någon av dem någonsin sitta i klacken. Jag brukar mest se dem stå korta stunder vid ingångarna.
SkönaDjurgårn skrev:Men alltså vad håller ni på med?! Häxjakt på enskilda personer, om vilka som sjunger eller inte? Herregud vilken låg nivå. Slut samman istället för att stå och peka finger.
Så man ska inte göra någonting åt att någon inte sjunger? Eller?
Souvenirpersonalen för JK representerar ju JK även fast de inte valt att göra det. Då ser det inte bra ut om några sitter i klacken.
Inte för att jag har sett någon av dem någonsin sitta i klacken. Jag brukar mest se dem stå korta stunder vid ingångarna.
Att vara Djurgårdare är förvisso att inte vika ner sig, inte spela så som man gjorde i kväll mot TIK eller att inte visa hjärta när det går oss emot.
Men att vara Djurgårdare är inte heller att bete sig pinsamt och förnedra sig genom att kalla spelare, funktionärer eller ledare fula saker.
Självklart ska vi ifrågasätta insatser som den ikväll och självklart ska vi ställa höga krav. Det tycker jag vi gör bäst face to face med spelare och ledare. Att hetsa via twitter och här på forumet är inte coolt. Att sätta sig ner med Zabel på Hovet och ventilera sin frustration något annat.
Näthat är inte coolt. Att jaga bort spelare och ledare från vår förening via hat på Twitter och andra internetbaserade plattformar är inte coolt. Ni som hatade Åberg, Erkan, Blomstrand eller för den del Sörensen efter hans ödesdigra dragning på egen blå - tror ni att det ni gör hjälper eller stjälper?
Tror ni att Kalus vill komma tillbaks mer eller mindre efter all skit han fick ta från DIF-supportrar flrra veckan?
Mitt förslag är att ni i stället tar det face to face och vem vet - kanske kan ni vidga era vyer i processen när ni får svar och dialog med en levande människa och inte ett dött tangebtbord.
Jag blir irriterad på vissa som står i klacken till typ matchminut 15 sen går dem troligtvis till baren sen kommer dem i nästa period matchminut 6 och sen drar igen minut 15. Alltså stå i klacken hela jävla matchen och om ni är så jävla sugna på öl så ta det efter matchen och i pauserna!
Allvarligt talat DIF hockey. Börjar det inte bli dags att ta tag i problemen på allvar snart? Vilket skulle ha gjorts på en gång för flera år sedan. Istället valde man en negativ spiral som kommer ta åratal att komma tillbaka ifrån. Men det var vad DIF valde så jag antar att man börjar ta tag i problemen först nu när det inte kan bli sämre.
Finns det någon själ kvar som går till Hovet enbart för att uppleva grym stämning? Det fanns för några år sedan i alla fall. Nu vet jag flera som stannar hemma för att det är pinsamt att uppleva den så kallade stämningen klacken bidrar med just nu.
Jag har nog bara lyckats ta mig till Hovet tre gånger den här säsongen sedan allsvenskan började. Har mer eller mindre ångrat besöket varje gång på grund av upplevelsen man får genomlida.
Tyvärr kommer det ta åratal att lösa när man väntade såhär länge. Men det är lika bra att börja så snart som möjligt.
SirDIFalot skrev:Allvarligt talat DIF hockey. Börjar det inte bli dags att ta tag i problemen på allvar snart? Vilket skulle ha gjorts på en gång för flera år sedan. Istället valde man en negativ spiral som kommer ta åratal att komma tillbaka ifrån. Men det var vad DIF valde så jag antar att man börjar ta tag i problemen först nu när det inte kan bli sämre.
Finns det någon själ kvar som går till Hovet enbart för att uppleva grym stämning? Det fanns för några år sedan i alla fall. Nu vet jag flera som stannar hemma för att det är pinsamt att uppleva den så kallade stämningen klacken bidrar med just nu.
Jag har nog bara lyckats ta mig till Hovet tre gånger den här säsongen sedan allsvenskan började. Har mer eller mindre ångrat besöket varje gång på grund av upplevelsen man får genomlida.
Tyvärr kommer det ta åratal att lösa när man väntade såhär länge. Men det är lika bra att börja så snart som möjligt.