Djurgårdshjälpen
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Djurgårdshjälpen
Enligt Spotify har vår kampanjlåt "Vi ska tillbaks" spelats 99,656 gånger! Varva lite extra i helgen så vi kommer över 100k!
Tack till alla som lyssnat!
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Faktiskt jävligt bra och ett resultat som är bättre än vad jag trott, kul!BaronVonDif skrev:Enligt Spotify har vår kampanjlåt "Vi ska tillbaks" spelats 99,656 gånger! Varva lite extra i helgen så vi kommer över 100k!

Mest nyfiken, vad rör det sig om för summa till oss?BaronVonDif skrev:Enligt Spotify har vår kampanjlåt "Vi ska tillbaks" spelats 99,656 gånger! Varva lite extra i helgen så vi kommer över 100k!
- BaronVonDif
Sv: Re: Djurgårdshjälpen
Vet inte än, det är två månaders fördröjning på saldo/utbetalning och det vi får denna månad är alltså det som såldes i september.Jag kan bara se hur många lyssningar vi har än. Standard är 4 öre per lyssning så ca 4000 då? Spotify är ingen kassako.emilin skrev:Mest nyfiken, vad rör det sig om för summa till oss?BaronVonDif skrev:Enligt Spotify har vår kampanjlåt "Vi ska tillbaks" spelats 99,656 gånger! Varva lite extra i helgen så vi kommer över 100k!
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
-
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Re: Djurgårdshjälpen
Hur många köp har det blivit på itunes då?BaronVonDif skrev:Vet inte än, det är två månaders fördröjning på saldo/utbetalning och det vi får denna månad är alltså det som såldes i september.Jag kan bara se hur många lyssningar vi har än. Standard är 4 öre per lyssning så ca 4000 då? Spotify är ingen kassako.emilin skrev:Mest nyfiken, vad rör det sig om för summa till oss?BaronVonDif skrev:Enligt Spotify har vår kampanjlåt "Vi ska tillbaks" spelats 99,656 gånger! Varva lite extra i helgen så vi kommer över 100k!

"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
- SkönaDjurgårn
Re: Re:
Tack för updaten och det arbete ni lägger ner, helt grymt är det. Ni behöver inte beklaga er för någonting, kämpa på!Andy skrev:Vi kommer att tillsammans med bryggeriet arbeta för att få in en i Systembolagets beställningssortiment.SkönaDjurgårn skrev:Andy, vad hände egentligen med Systembolaget? Trodde ölen skulle gå att köpa iaf i vissa butiker?
Har inte hängt med riktigt på slutet så jag kan ha missat nåt här.
Vi beklagar att det tar tid och kan inte lova något, men vi arbetar på.
- BaronVonDif
Sv: Re: Sv: Re: Djurgårdshjälpen
Rätt uselt faktiskt.Ca 300 nerladdningar i september. (Har inga siffror för oktober än), märkligt nog är många av dessa köp från andra länder än Sverige, bla några från China.medu82 skrev:Hur många köp har det blivit på itunes då?BaronVonDif skrev:Vet inte än, det är två månaders fördröjning på saldo/utbetalning och det vi får denna månad är alltså det som såldes i september.Jag kan bara se hur många lyssningar vi har än. Standard är 4 öre per lyssning så ca 4000 då? Spotify är ingen kassako.emilin skrev:Mest nyfiken, vad rör det sig om för summa till oss?BaronVonDif skrev:Enligt Spotify har vår kampanjlåt "Vi ska tillbaks" spelats 99,656 gånger! Varva lite extra i helgen så vi kommer över 100k!
Men lägg av nu. Det finns väl spelare som är värre än Lidström? Vi behöver inte köpa ut någon, vi behöver köpa in någon.litto skrev:Kan vi inte starta en insamling där vi köper ut Lidströms kontrakt?
Djurgårdshjälpen
Köp ut varenda jävel och spela med juniorer och alkisar. Kan inte bli sämre än nu! Avgå alla
Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
In med ölen på bolaget nu.
Jag måste få något för att döva smärtan.
Jag måste få något för att döva smärtan.
- SkönaDjurgårn
Sv: Re: Djurgårdshjälpen
crike skrev:In med ölen på bolaget nu. Jag är törstig!
- Andy
Snabb uppdatering:
Vi är på spåret med ölen. Samarbetet med Grebbestad kommer att fortsätta. Det blir samma öl, men med en ny etikett och ett nytt namn som Systembolaget kan acceptera för att kunna ta in det i sitt beställningssortiment (reglerna är stenhårda). En ny etikett är under utformning. För oss är det viktigt att ölen kommer in på Bolaget, det är därför det tar lite tid.
Om ni lovar att inte berätta för Baronen att jag skvallrat så kan jag berätta att jag i går kväll och nu på morgonen lyssnat på demon till Djurgårdshjälpens nästa låt. Wow säger jag bara. Riktigt wicked!
Vi håller också på att se över de organisatoriska formerna för verksamheten och analyserar om det är nödvändigt att Djurgårdshjälpen är en förening/stiftelse eller ingenting alls. Helst vill vi ju bara vara en kampanj som samlar in pengar som går direkt in på de sektioners som insamlingen stöttar (just nu hockeyn) för ändamålet öronmärkta konton. Vi vill bara fokusera på att samla in pengar och dra igång projekt (låtar, öl, event etc) som bidrar till det. Vi vill inte vara, bli eller tvingas administrera någon förening om det inte behövs.
Som vanligt passar jag också på att uppmana så många som möjligt att ge av er tid och om ni kan av era pengar. Varje liten slant är viktig!
Vi är på spåret med ölen. Samarbetet med Grebbestad kommer att fortsätta. Det blir samma öl, men med en ny etikett och ett nytt namn som Systembolaget kan acceptera för att kunna ta in det i sitt beställningssortiment (reglerna är stenhårda). En ny etikett är under utformning. För oss är det viktigt att ölen kommer in på Bolaget, det är därför det tar lite tid.
Om ni lovar att inte berätta för Baronen att jag skvallrat så kan jag berätta att jag i går kväll och nu på morgonen lyssnat på demon till Djurgårdshjälpens nästa låt. Wow säger jag bara. Riktigt wicked!
Vi håller också på att se över de organisatoriska formerna för verksamheten och analyserar om det är nödvändigt att Djurgårdshjälpen är en förening/stiftelse eller ingenting alls. Helst vill vi ju bara vara en kampanj som samlar in pengar som går direkt in på de sektioners som insamlingen stöttar (just nu hockeyn) för ändamålet öronmärkta konton. Vi vill bara fokusera på att samla in pengar och dra igång projekt (låtar, öl, event etc) som bidrar till det. Vi vill inte vara, bli eller tvingas administrera någon förening om det inte behövs.
Som vanligt passar jag också på att uppmana så många som möjligt att ge av er tid och om ni kan av era pengar. Varje liten slant är viktig!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- MartinDIF51
Ligger efter angående ölen, men hur många % kommer det vara och har ni kommit överens om något pris?Andy skrev:Snabb uppdatering:
Angående er förra låt, så var den inge vidare (initiativet är dock fantastiskt) ... men ser väldigt mycket fram emot nästa. Skit kul med allt ni gör, all cred ska ni ha som lagt ner all den här tiden på det ni gör!
Ser fram emot DIF-öl på bolaget!
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
- Andy
Nu har vi fått positiv feadback från Systembolaget på ölens nya namn och på ettiketen. Vårt tänk ligger "innanför ramarna". Dock har de som granskar det hela ännu inte fattat något formellt beslut. Det känns dock hoppfullt.
Sedan återstår ett godkännande av texten på flaskans baksida.
Håll tummarna!
Sedan återstår ett godkännande av texten på flaskans baksida.
Håll tummarna!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad