Blueberry hill skrev:Intressant reportage idag i tidningen Barometern/OT om våra seriekonkurrenter Karlskrona HK och hur de blivit så stora. De har i år en spelarbudget på 10 miljoner och omsätter ca 35 miljoner.
" KHK gör succè på alla plan " är rubriken.
Imponerande resa de gjort, så sent som 2006 spelade de i division 2.
Tänk vad långt man kan komma på inställning och fysiskt spel
Fin slutsats att dra; "KHK ligger 1:a, de måste ju spela fysiskt". De är av de (förvisso väldigt få) matcher jag sett inte ett direkt fysiskt spelande lag. Om ni nu inte avser bra skridskoåkning, solitt försvarsspel, väldigt fint passningsspel samt duktig rörelse i anfallszon som fysiskt spel...
-daniel- skrev:Fin slutsats att dra; "KHK ligger 1:a, de måste ju spela fysiskt". De är av de (förvisso väldigt få) matcher jag sett inte ett direkt fysiskt spelande lag. Om ni nu inte avser bra skridskoåkning, solitt försvarsspel, väldigt fint passningsspel samt duktig rörelse i anfallszon som fysiskt spel...
And here we go again.
Tog orden ur munnen på mig -daniel-.
Sensei: Har du ens sett khk denna säsong? Påminner mer om äckel-Luleå. Små, tekniska spelare som åker livet ur sig varje match. Anfaller och försvarar sig med fart över hela banan, därav inte mycket tacklingar som snarare har en förmåga att kunna dra ner tempot på isen. Du börjar bli en parodi på dig själv...
Nu var det inte deras sätt att spela på som jag tänkte på när jag refererade till artikeln utan mer på hur långt det kan bära om man har en fungerande organisation runt laget och att det går att ta sig upp genom seriesystemet om allt funkar.
Tror de har som målsättning, liksom vi, att ta sig upp till SHL.
Får hoppas vi hinner före.
Förövrigt verkar deras spelsätt löna sig så här långt i vart fall eftersom de ligger i topp.
-daniel- skrev:Fin slutsats att dra; "KHK ligger 1:a, de måste ju spela fysiskt". De är av de (förvisso väldigt få) matcher jag sett inte ett direkt fysiskt spelande lag. Om ni nu inte avser bra skridskoåkning, solitt försvarsspel, väldigt fint passningsspel samt duktig rörelse i anfallszon som fysiskt spel...
And here we go again.
Tog orden ur munnen på mig -daniel-.
Sensei: Har du ens sett khk denna säsong? Påminner mer om äckel-Luleå. Små, tekniska spelare som åker livet ur sig varje match. Anfaller och försvarar sig med fart över hela banan, därav inte mycket tacklingar som snarare har en förmåga att kunna dra ner tempot på isen. Du börjar bli en parodi på dig själv...
Jaha. Ja, om dom inte alls spelar mer fysiskt än snittet så faller ju onekligen resonemanget lite. Jag kanske minns fel, hade fått för mig det.
Dock så uppskattar jag att du försöker piska upp lite hetare stämning på forumet nu när matcherna är så sömniga. Men jag väljer att sätta in min ilskna motattack i något annat ämne framöver som jag har bättre koll på
And here we go again.
Nej, det är väl lite mer Lule-hockey över KHK these days?
And here we go again.
Ey, hitta en egen liknelse Bra att vi är på samma sida i alla fall.
sensei: Jag som tycker att jag liksom laget hamnat lite i en serielunk. Orkar liksom inte riktigt bry mig förrän det är för sent där i mars
And here we go again.
Ey, hitta en egen liknelse Bra att vi är på samma sida i alla fall.
sensei: Jag som tycker att jag liksom laget hamnat lite i en serielunk. Orkar liksom inte riktigt bry mig förrän det är för sent där i mars
Läste inte ens vad du skrev. Men då är jag väl inte helt ute och cyklar då iaf.