Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av ciirree »

Andy skrev:Utan att säga för mycket tror jag att vi kan lägga ner teorierna om begravda hundar.

Så vitt jag kan förstå har både DIF/Challe och Petr Kalus har skött detta på bästa sätt.

Föreslår att vi avvaktar med ytterligare spekulationer tills mer information kommer den officiella vägen under dagen.

Från Djurgårdshjälpens sida kan vi bara beklaga att Petr lämnade av familjeskäl. Samtidigt är det viktigt att understryka att vår insamling syftar till att skapa så bra sportsliga förutsättningar som möjligt för DIF och inte till att värva någon specifik spelare. Pengarna finns kvar och mer droppar in på kontot. Vi har en tight dialog med DIF och litar på Challes förmåga att bygga laget. Vi är övertygade om att allas våra insamlade medel används klokt.

Är du säker på att mer info kommer under dagen?

För just nu tror jag inte att många är så jätteglada till att fortsätta pumpa in pengar när Challe agerar på ett sånt här respektlöst sätt. Jag menar, om det är någon som ska vara först att veta sanningen så är det ju alla som samlat in pengar och nu drar han allt bakom ljuset.

Jag är riktigt besviken tills jag hör en vettig anledning till denna soppa! Trots att pengarna finns kvar så tror jag att alla vill veta vad som hänt.
Användarvisningsbild
Andy
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Heaty skrev:I nottingham speciellt verkar det som att folk kan komma och gå hur dem vill.
Har för mig att dem haft 6 nyförvärv den här säsongen, och inte många av dem finns kvar nu.
Det finns i denna liga helt andra förutsättningar för en spelare av Kalus kaliber att få en special deal och "komma och gå" som hans familjesituation kräver.

Dessutom råkar det vara så att Nottigham varit på jakt efter en hårt arbetande, tacklande forward ett tag. Ett lag som Nottingham i Engelska ligan får inte många chanser att signa en spelare som Kalus mitt under brinnande säsong. och är nog beredda att gå ganska långt vad avser närvaroplikt och annat.

Jag älskar Kalus som människa och spelare. Men ofokuserad och med oförutsägbar frånvaro är det bättre både för honom och DIF att han spelar någon annanstans. Jag vet att han brinner för vår förening och att han var jätte glad över att få spela här. Vi fans och hela Djurgårdsfamiljen har verkligen berört honom och fått honom att känna för vår klubb.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

ciirree skrev:
Andy skrev:Utan att säga för mycket tror jag att vi kan lägga ner teorierna om begravda hundar.

Så vitt jag kan förstå har både DIF/Challe och Petr Kalus har skött detta på bästa sätt.

Föreslår att vi avvaktar med ytterligare spekulationer tills mer information kommer den officiella vägen under dagen.

Från Djurgårdshjälpens sida kan vi bara beklaga att Petr lämnade av familjeskäl. Samtidigt är det viktigt att understryka att vår insamling syftar till att skapa så bra sportsliga förutsättningar som möjligt för DIF och inte till att värva någon specifik spelare. Pengarna finns kvar och mer droppar in på kontot. Vi har en tight dialog med DIF och litar på Challes förmåga att bygga laget. Vi är övertygade om att allas våra insamlade medel används klokt.

För just nu tror jag inte att många är så jätteglada till att fortsätta pumpa in pengar när Challe agerar på ett sånt här respektlöst sätt. Jag menar, om det är någon som ska vara först att veta sanningen så är det ju alla som samlat in pengar och nu drar han allt bakom ljuset.

Jag är riktigt besviken tills jag hör en vettig anledning till denna soppa! Trots att pengarna finns kvar så tror jag att alla vill veta vad som hänt.
Ja - mer info kommer under dagen - det är jag säker på.

Jag kan försäkra att både Challe och Kalus är fulla av respekt för både DIF, vår insamling och alla de som skänkt pengar.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Andy skrev:
Heaty skrev:I nottingham speciellt verkar det som att folk kan komma och gå hur dem vill.
Har för mig att dem haft 6 nyförvärv den här säsongen, och inte många av dem finns kvar nu.
Det finns i denna liga helt andra förutsättningar för en spelare av Kalus kaliber att få en special deal och "komma och gå" som hans familjesituation kräver.

Dessutom råkar det vara så att Nottigham varit på jakt efter en hårt arbetande, tacklande forward ett tag. Ett lag som Nottingham i Engelska ligan får inte många chanser att signa en spelare som Kalus mitt under brinnande säsong. och är nog beredda att gå ganska långt vad avser närvaroplikt och annat.

Jag älskar Kalus som människa och spelare. Men ofokuserad och med oförutsägbar frånvaro är det bättre både för honom och DIF att han spelar någon annanstans. Jag vet att han brinner för vår förening och att han var jätte glad över att få spela här. Vi fans och hela Djurgårdsfamiljen har verkligen berört honom och fått honom att känna för vår klubb.
Jag tror vi är många som hoppas på det bästa med Kalus, att han kommer tillbaks till oss i god form när han känner att han är redo och har möjlighet att fokusera på sitt spel. Vad det än är som stör honom kan det inte vara roligt. Kämpa på!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
ciirree

Inlägg av ciirree »

Andy skrev:
ciirree skrev:

Ja - mer info kommer under dagen - det är jag säker på.

Jag kan försäkra att både Challe och Kalus är fulla av respekt för både DIF, vår insamling och alla de som skänkt pengar.
Okej då får vi se vad som sägs där då! Tack.
benganfs

Inlägg av benganfs »

petr kalus "To England i went for reason that i have to have some job . And i can go home more often during the season"
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
Andy skrev:

Jag tror vi är många som hoppas på det bästa med Kalus, att han kommer tillbaks till oss i god form när han känner att han är redo och har möjlighet att fokusera på sitt spel. Vad det än är som stör honom kan det inte vara roligt. Kämpa på!
Men jag förstår dock fortfarande inte om kontraktet med Nottingham är för resterande delar av säsongen..?

DIF har postat klargörandet som Baron skrev om ovan på sidan nu. Låter väl trovärdigt ändå.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

- Kalus blir signad av DIF för de pengar Djurgårdshjälpen samlat in

- Kalus som älskar DIF är överlycklig och DIF är nöjda med en bra och prisvärd värvning.

- Plötsligt uppstår problem i Kalus familj som gör att Kalus behöver åka hem.

- DIF stöttar självklart Kalus i detta läge och släpper honom. Kalus är då öppen med de alternativ han har. Varken DIF eller Kalus utesluter en fortsättning i DIF längre fram.

- Nottingham som är på jakt efter en spelare som Petr Kalus erbjuder honom ett kontrakt och ger honom möjligheten at återvända hem regelbundet samt dra direkt med kort varsel om hans familjesituation så kräver.

- Kalus behöver mat på bordet/lön och som dessutom är glad över att ha hittat en lösning som gör att han kan prioritera sin familj, men ändå hålla igång hockeyn skriver på för Nottingham.

Som jag tidigare sagt - en fysiskt och/eller mentalt frånvarande Kalus är inte vad vi behöver i DIF.

Tycker att vi ska vara glada för hans skull att han, trots problemen med familjen, kan ha ett jobb och hålla igång hockeyn. Tycker att vi också ska tänka på Petr och hans familj och stötta dem i en svår stund.

Det är jätte tråkigt att det blev som det blev. I bland måste familjen och privatlivet få gå före jobbet. Starkt av Challe att släppa Petr direkt när problemen uppstod och starkt av Petr att var så öppen. Detta är den bästa lösningen för alla parter. DIF behöver ett säkert kort, någon som är på plats fysiskt och mentalt varje match, varje byte och i varje situation. Vi har inte råd - ekonomiskt eller sportsligt - att satsa på något som inte är hundraprocentingt eller håller resten av säsongen.

Nu sänder vi våra varmaste tankar till Petr och hoppas att vi får se honom snart i DIF igen.

Och tro mig - Petr ville inget hellre än tillbaks till DIF - han älskar vår förening och kände sig hemma här.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Men gäller Kalus kontrakt med Nottingham för hela säsongen eller?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Jim Morrison skrev:Men gäller Kalus kontrakt med Nottingham för hela säsongen eller?
Det känner jag inte till.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Andy skrev:
Jim Morrison skrev:Men gäller Kalus kontrakt med Nottingham för hela säsongen eller?
Det känner jag inte till.
Och det är väl där skon klämmer litegrann. Han kommer inte tillbaka även om det löser sig med familjen i sådana fall. Det vore ju väldigt oetiskt av honom att bara lämna Nottingham när dom ställer upp så för honom och hans familj.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Celes

Inlägg av Celes »

Står ingenstans om hur länge kontraktet gäller men jag skulle ju tolka detta som att han kommer spela för dem säsongen ut. Från nyheten idag "arbetet med att ersätta Petr fortgår intensivt" Tvivlar på att man drar in en ny spelare några matcher för att sen ta tillbaka Kalus igen....?

Hur som helst, sjukt tråkigt. Hoppas vi kan hitta en ersättare.
Användarvisningsbild
nerfan

Inlägg av nerfan »

Celes skrev:Står ingenstans om hur länge kontraktet gäller men jag skulle ju tolka detta som att han kommer spela för dem säsongen ut. Från nyheten idag "arbetet med att ersätta Petr fortgår intensivt" Tvivlar på att man drar in en ny spelare några matcher för att sen ta tillbaka Kalus igen....?

Såg på Facebook-gruppen "Djurgårdare - Oavsett vad" att Kalus hade skrivit på för 11 matcher. Vet dock inte om det är 100-procentig info
ciirree

Inlägg av ciirree »

Skönt i alla fall att man fick reda på helheten i hela historien. Tråkigt för Kalus givetvis.

Hoppas vi kan hitta en riktigt bra ersättare nu!
Användarvisningsbild
Celes

Inlägg av Celes »

nerfan skrev:
Celes skrev:Står ingenstans om hur länge kontraktet gäller men jag skulle ju tolka detta som att han kommer spela för dem säsongen ut. Från nyheten idag "arbetet med att ersätta Petr fortgår intensivt" Tvivlar på att man drar in en ny spelare några matcher för att sen ta tillbaka Kalus igen....?

Såg på Facebook-gruppen "Djurgårdare - Oavsett vad" att Kalus hade skrivit på för 11 matcher. Vet dock inte om det är 100-procentig info
Från Nottingham Panthers sida: And this latest signing means Panthers will be off-loading one or more of their non-producing imports, of which they are only allowed to play 11 in a game.
Låst