Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Hur som haver så är det riktigt respektlöst att inte meddela alla som har lagt pengar på ett nyförvärv att berätta sanningen.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vidrigt jäkla mygel kring Kalus. Det luktar riktigt illa om hela affären. Jag är nu helt övertygad om att familjeskäl snarare var något helt annat. Vi vill ha svar på detta ikväll Challe!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Hade det varit en "vanlig" värvning hade det varit en annan sak. Men nu samlade ju fansen ihop pengar till just Kalus. Då måste sanningen fram.
Expert.
- -daniel-
Är Kalus förresten signad för hela säsongen i Panthers?
Ja, den här soppan stinker rejält.
Vi leker med tanken på att dem har tillsammans kommit på en historia för av den anledningen som Morrison säger - vem fan kommer då på familjeskäl? Alla spekulerar direkt i bortgång av familjemedlem eller något annat kring familjen och tycker synd om Kalus. Dålig stil.
Tror inte det är påhitt eftersom VIK:s (Västervik) ledning också fått samma besked. Här är artikeln som SirDIFalot nämnde:
http://www.vt.se/nyheter/default.aspx?articleid=7091679
Som skrivet ovan, kan Challe redan ha signat med någon annan?
-
Väldigt svårt att tro att Kalus av alla människor skulle komma otränad. Det är nåt annat. Skatteskäl?
Står inte på deras sida hur länge iallafall. Intressant är ju att det står i Nottingham Post att de måste göra sig av med nån/några av deras importer då de redan har för många nu när Kalus har signats.-daniel- skrev:Är Kalus förresten signad för hela säsongen i Panthers?
- Jim Morrison
Då har DIF ljugit fansen rätt upp i ansiktet ändåMetal Machine skrev:Väldigt svårt att tro att Kalus av alla människor skulle komma otränad. Det är nåt annat. Skatteskäl?

Det finns liksom ingen väg ut. Enda anledningen är väl att familjegrejen har löst sig och Challe har signat någon ny.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
Det är ju väldigt märkligt att han "kanske" var tvungen att åka hem medan Petr definitivt åkte hem. Nu skall man väl kanske inte spekulera kring personliga frågor men hade det varit någon verklig grej hade man väl åkt på studs? Just de här spekulationerna borde inte ens behöva existera om man är tillräckligt öppen...Mattebo skrev:Tror inte det är påhitt eftersom VIK:s ledning också fått samma besked. Här är artikeln som SirDIFalot nämnde:
Jag tror Challe kan ha någon annan på gång nu, det lär väl förmodligen visa sig innan veckan är över.
- Jim Morrison
Det känns illa att ens ta orden i mun, riktigt jävla illa, men visst vore det något å det grövsta sjukt om brodern var med på det hela? Som du säger är allt väldigt märkligt. Känner mig omänsklig som ens föreslår det, men jag kan fan inte låta bli.-daniel- skrev:Det är ju väldigt märkligt att han "kanske" var tvungen att åka hem medan Petr definitivt åkte hem. Nu skall man väl kanske inte spekulera kring personliga frågor men hade det varit någon verklig grej hade man väl åkt på studs? Just de här spekulationerna borde inte ens behöva existera om man är tillräckligt öppen...Mattebo skrev:Tror inte det är påhitt eftersom VIK:s ledning också fått samma besked. Här är artikeln som SirDIFalot nämnde:
Jag tror Challe kan ha någon annan på gång nu, det lär väl förmodligen visa sig innan veckan är över.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Jo, men det kanske blir pinsamt att erkänna att man var för klantig för att kolla upp något så elementärt på förhand. Nödlögn.Jim Morrison skrev:Då har DIF ljugit fansen rätt upp i ansiktet ändåMetal Machine skrev:Väldigt svårt att tro att Kalus av alla människor skulle komma otränad. Det är nåt annat. Skatteskäl?![]()
Det finns liksom ingen väg ut. Enda anledningen är väl att familjegrejen har löst sig och Challe har signat någon ny.
- Jim Morrison
Tror DIF har stenkoll på allt som har med skatter att göra. Kolla bara förra säsongen med Hörnqvist och hela den soppan. Lockouten i sig var ju förfärlig med skatter.Metal Machine skrev:Jo, men det kanske blir pinsamt att erkänna att man var för klantig för att kolla upp något så elementärt på förhand. Nödlögn.Jim Morrison skrev:Då har DIF ljugit fansen rätt upp i ansiktet ändåMetal Machine skrev:Väldigt svårt att tro att Kalus av alla människor skulle komma otränad. Det är nåt annat. Skatteskäl?![]()
-
Just saying, man. Du tror, jag tror. Vem har rätt? Gud?Jim Morrison skrev:Tror DIF har stenkoll på allt som har med skatter att göra. Kolla bara förra säsongen med Hörnqvist och hela den soppan. Lockouten i sig var ju förfärlig med skatter.Metal Machine skrev:Jo, men det kanske blir pinsamt att erkänna att man var för klantig för att kolla upp något så elementärt på förhand. Nödlögn.Jim Morrison skrev:Då har DIF ljugit fansen rätt upp i ansiktet ändåMetal Machine skrev:Väldigt svårt att tro att Kalus av alla människor skulle komma otränad. Det är nåt annat. Skatteskäl?![]()
- Jim Morrison
Metal Machine skrev: Just saying, man. Du tror, jag tror. Vem har rätt? Gud?