Igår var jag helt uppgiven på läktaren. Följer med i ramsor och tar i men orkar inte engagera mig när det ser skit ut på isen. Dessutom dåligt mentalt läge för mig. Håller dock alltid igång så gott jag bara kan, men igår kändes det som att det var en hel del rötägg och frågetecken i klacken tråkigt nog. Bra drag ifrån övre som iallafall försökte.
förevigtdjurgården skrev:Enda man buar på är motståndare och domare.
Igår var jag helt uppgiven på läktaren. Följer med i ramsor och tar i men orkar inte engagera mig när det ser skit ut på isen. Dessutom dåligt mentalt läge för mig. Håller dock alltid igång så gott jag bara kan, men igår kändes det som att det var en hel del rötägg och frågetecken i klacken tråkigt nog. Bra drag ifrån övre som iallafall försökte.
Fanns det ens något som kan kallas nedre i klacken?
Tycker klacken gjorde det okej. Man måste också förstå frustrationen hos folk i klacken när man spelar såhär skit en måndag mot allsvenskans sämsta lag. Jag anser fortfarande att det är idiotiskt att bua, men tycker man går lite väl hårt på gällande buandet.
Ta i med hårdhandskarna mot alla djävla fågelholkar istället - Där har du ett återkommande problem.
När nu jk går ut med att alla ska sjunga eller dra, borde inte alla i jk föregå med gott exempel då? Var en klick som stod tysta precis hela matchen. Här står man och sjunger själv så gott man orkar en dag som denna och så ser sånt. Nästan så det är humor över det..
Högdalen skrev:När nu jk går ut med att alla ska sjunga eller dra, borde inte alla i jk föregå med gott exempel då? Var en klick som stod tysta precis hela matchen. Här står man och sjunger själv så gott man orkar en dag som denna och så ser sånt. Nästan så det är humor över det..
Jo man kan ju tycka det är väldigt underligt när JK uppmanar alla andra att "visa hjärta" men själva står deras representanter (som jag såg) tysta matchen igenom med undantag för någon enstaka gång. När man gör ett sådant uttalande kanske en del hade tyckt det var bra om JK visade vägen, ställde sig i mitten och var förebilder vad gäller sjungandet.
Någon här inne som är bra på att fixa banderoller? Känns som att det är dags att trycka på styrelsen snart, för såhär jävla illa kan det inte se ut på läktaren längre. Vi måste få tillbaka alla aktiva/hardcore NU!
Raus skrev:Någon här inne som är bra på att fixa banderoller? Känns som att det är dags att trycka på styrelsen snart, för såhär jävla illa kan det inte se ut på läktaren längre. Vi måste få tillbaka alla aktiva/hardcore NU!
Raus skrev:Någon här inne som är bra på att fixa banderoller? Känns som att det är dags att trycka på styrelsen snart, för såhär jävla illa kan det inte se ut på läktaren längre. Vi måste få tillbaka alla aktiva/hardcore NU!
Skall det stå "VARFÖR SJUNGER INTE VI?", eller?
Förstår hur du tänker, men för mig har det gått så långt nu att man inte orkar skratta åt det längre.
Jag har försökt sätta press på folk omkring mig, men det går inte att tvinga människor till att göra något de inte vill. Våra klackbesökare vill inte sjunga.
Skall det stå "VARFÖR SJUNGER INTE VI?", eller?
Förstår hur du tänker, men för mig har det gått så långt nu att man inte orkar skratta åt det längre.
Till att börja med tycker jag att alla i jk själva ska ställa sig mitt i klacken och lyda sin egen uppmaning dom gick ut med..just saying.
"Om ni inte förstått det sedan tidigare får man INTE sitta på klacksektionen. Man får inte stå och hålla käften. Den som trots detta varken sjunger eller står upp kan byta sektion eller gå hem. Det är inställningen som ska råda."
Citat från www.jarnkaminerna.se
Raus skrev:Men det har aldrig varit och kommer aldrig vara JKs ansvar att "ta fram" en klackledare. Dom som har stått där har gjort det frivilligt.
Kanske inte ansvar, men som supporterförening ser nog de flesta det som en sak som ligger hos dom mer än att dela ut diplom på isen. Tror många, inklusive mig själv, inte ser dom göra så mycket mer än arrangera bortaresor. Rätta mig gärna och berätta vad som görs då jag faktiskt inte har en aning. Någon som vet? Hur ser en säsong ut för JK, vad gör dom och hur arbetas det? Vart går deras intäkter och hur brukas dessa? Vad gör de för alla oss fans?
riktigt dålift av folk o köpa klackbiljett för att sedan stå o hålla käften...då kan man lika bra köpa sittplats...nä något måste göras annars slutar jag åka dessa 8 mil enkel resa för att stå o sjunga mig hes när slipsgubbar o folk som bara står o glor...