Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

isolerad skrev:Har inte Malmö för dåliga målvakter för att ta hem serien?
Frågar du mig så? Nej, inte av det jag sett.
Vilket av målen mot oss ska de ta på sig?
Ok, ett klart olyckligt ingripande vid Sörens mål, men hur ofta uppstår sådana situationer?

Att de byter ut Sjögren(?) vid 0-3 är ju självklart. Att göra så och försöka nollställa och starta om är väl den mest vedertagna metoden vid sådana uppkomna situationer.

Btw och aningen OT:
Vem hade trott att Lilltim skulle spela upp ett lag till Elitserien?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
ciirree

Inlägg av ciirree »

4 dagar och 35 minuter kvar.. suck! Vill ha Hockey nuu! Abstinensen tvingar mig att se matchen ikväll trots att den inte alls är spännande!
Honken
Säsongskort: Ja

Inlägg av Honken »

William Nylander från RBK till Modo. Han är fyra i deras poänliga så ett avbräck är det.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
ciirree

Inlägg av ciirree »

Honken skrev:William Nylander från RBK till Modo. Han är fyra i deras poänliga så ett avbräck är det.
Men de kan bara använda honom i 10 matcher.. så får se om han spelar där 10 raka eller om de väljer att ta några nu medans någon är skadad. Possler är borta om jag inte minns fel!
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Malmös Björn Hellkvist fortsätter från 2:08 att bygga på det negativa intryck jag har av honom. Visst, domarnivån har varit inkonsekvent, men Hellkvists aggressivitet och töntiga machoordval tycker jag inte hör hemma på presskonferensen.

Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Túrin Turambar skrev:Malmös Björn Hellkvist fortsätter från 2:08 att bygga på det negativa intryck jag har av honom. Visst, domarnivån har varit inkonsekvent, men Hellkvists aggressivitet och töntiga machoordval tycker jag inte hör hemma på presskonferensen.

Åh herregud, en sådan pajas.

Bild
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Jim Morrison skrev:
Túrin Turambar skrev:Malmös Björn Hellkvist fortsätter från 2:08 att bygga på det negativa intryck jag har av honom. Visst, domarnivån har varit inkonsekvent, men Hellkvists aggressivitet och töntiga machoordval tycker jag inte hör hemma på presskonferensen.

Bild
Jag tycker helt seriöst att han ser ut som en av Åkessons vänner, den där sekvensen gjorde inte att jag tycker något annorlunda. Dock så har han ju rätt, domarna är väldigt inkonsekventa MEN man kan lägga fram det på ett bra sätt och ge konstruktiv kritik. Inte personliga angrepp på en spelare, inte leka macho och vara otrevlig.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Axel_K skrev:
Jim Morrison skrev:

Bild
Jag tycker helt seriöst att han ser ut som en av Åkessons vänner, den där sekvensen gjorde inte att jag tycker något annorlunda. Dock så har han ju rätt, domarna är väldigt inkonsekventa MEN man kan lägga fram det på ett bra sätt och ge konstruktiv kritik. Inte personliga angrepp på en spelare, inte leka macho och vara otrevlig.
Ja, jag skiter i domarna här. Jag tycker att han beter sig som ett barn. Han verkar ha tappat det helt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Malto

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Malto »

Jim Morrison skrev:
Axel_K skrev:
Jim Morrison skrev:

Bild
Ja, jag skiter i domarna här. Jag tycker att han beter sig som ett barn. Han verkar ha tappat det helt.
Mm, både ser ut och beter sig som en brännvinsadvokat...
ciirree

Inlägg av ciirree »

Malto skrev:
Jim Morrison skrev:
Axel_K skrev:
Jim Morrison skrev:

Bild
Mm, både ser ut och beter sig som en brännvinsadvokat...

Han tappade det totalt efter att han fått öronsnäckan en bit in på säsongen, vem tror han att han är? Håller med, riktigt töntig!
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Jag tycker att han har rätt i sakfrågan, sen hur han utrycker sig kan man ha andra åsikter om.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Inte för att säga emot bara för sakens egna skull men har inte öronsnäckan en poäng?

Sen tycker jag att det är viktigt att det finns en "ventil" där spelarna själva kan reglera fula övertramp, jag menar domarens utvisning i all ära, men att bli tillrättavisad på det sättet Kesä gör är det enda som biter. Innan moralkärringar och andra intellektuella nu hetsar upp sig över det, så kan vi konstatera att den synpunkten delas av många storsjärnor i sporten, inte minst Gretzky själv som till och med vill ta bort instigator-regeln just för detta.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
ourz

Inlägg av ourz »

http://stats.swehockey.se/Teams/Statist ... rPlay/3906

Vi toppar Fair Play-ligan ganska komfortabelt. Är vi för snälla?
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Det kan också ha att göra med att vi har ganska mycket puckkontroll och därför generellt får med oss fler utvisningar än vi drar på oss.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Túrin Turambar skrev:Det kan också ha att göra med att vi har ganska mycket puckkontroll och därför generellt får med oss fler utvisningar än vi drar på oss.

Det där fallerar dock rätt snabbt om man tittar på att Bik-Bok har mest possession av alla lag (53,18%, vi ligger 7:a med 49,93%) samtidigt som dom är överlägsna ledare i utvisningsligan.

Det gör dock att jag undrar hur fan dom gör för att ligga 2:a i tabellen när dom är utvisade så mycket som dom de facto är? Lag som är längst ner i utvisningsligan brukar ligga sämre till i tabellen. Visst, dom har ganska många personliga straff men det är också väldigt många 2:or. Så jäkla bra på BP är dom inte heller. Jag är både imponerad och förbryllad.
Låst