Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
20002001

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av 20002001 »

En usel hockeymatch på många sätt. Men skönt med seger!

För i helvete sluta bua till er som gör det i klacken!
Ses på onsdag! Nu dags att jobba lite natt
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
förevigtdjurgården
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

Förstår inte mig på sådana som står å buar åt laget. Sjukligt besviken men bättre att bara vara helt tyst än att bua isåfall. Jag höll käften i vart fall.

Antar dock att det finns en hel del människor här som också utan tvekan skulle buat. Exempelvis de som var- och varannan match kräver Zabels avgång, gnäller på fel målvakt eller att vi aldrig skjuter. Eller att vi aldrig kommer någonstans eller att vi är sämst och att vi aldrig kommer komma tillbaka till SHL trots att vi på 18 matcher bara torskat 2 och tagit poäng i precis alla andra. Hockeyligor är i allmänhet ett maraton och till er stora förvåning tyvärr inte ett 60-meters lopp som spurtas. Vänta iallafall till 30-40 omgångar är spelade innan ni gnäller på att vi aldrig kommer gå upp.

Sen förstår jag inte hur svårt det ska vara att förstå att ett Almtuna som ställer fem man mellan defensiv blå och rödlinje i 60 minuter inte är lika lätt penetrerat som ett lag som ligger sist ska vara. När de dessutom har Hanses (f.d Leksand) i mål så blir det ännu lite svårare.

Såg inga särskilda ljusglimtar idag om jag ska vara ärlig men vad fan hjälper det att sitta och vara negativ. Vi hade några fina varianter och spelkombinationer även om jag gärna ser att Sörenssen och Jocke släpper sin PP-variant som är så sönderläst så det inte finns.
25/4-2025
Heinrich

Inlägg av Heinrich »

1962FenderStrat skrev:Norell gör en godkänd insats ikväll trots att han varit borta från spel typ 1,5 månad. Bra tacklingar, bra förstapass. Lidström.... Vad ska man säga om karln? Han gör inget rätt. Slår inte sin gubbe, spelar slarvigt ur zon. Missade direktskott från blå osv osv. Jag tror verkligen inte han trivs i DIF. Det är känslan jag får tyvärr.

och till Klacken: Det är ALDRIG någonsin OK att bua ut sitt lag!

Annars var det nog den sömnigaste matchen som Hovets luttrade publik någonsin skådat.
Du var aldrig på matchen eller ? Norell bra tacklingar,bra förstapass ?Det kan du inte mena ? Lidström inget rätt ,spelar slarvigt missar direkt skott ,trivs inte i DIF . Vet du vad ? I kväll har du inte många rätt !

Ingen var bra och det såg dom flesta som var där ! Vi hoppas på uppryckning till onsdagen !!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Heinrich skrev:
1962FenderStrat skrev:Norell gör en godkänd insats ikväll trots att han varit borta från spel typ 1,5 månad. Bra tacklingar, bra förstapass. Lidström.... Vad ska man säga om karln? Han gör inget rätt. Slår inte sin gubbe, spelar slarvigt ur zon. Missade direktskott från blå osv osv. Jag tror verkligen inte han trivs i DIF. Det är känslan jag får tyvärr.

Annars var det nog den sömnigaste matchen som Hovets luttrade publik någonsin skådat.
Du var aldrig på matchen eller ? Norell bra tacklingar,bra förstapass ?Det kan du inte mena ? Lidström inget rätt ,spelar slarvigt missar direkt skott ,trivs inte i DIF . Vet du vad ? I kväll har du inte många rätt !

Ingen var bra och det såg dom flesta som var där ! Vi hoppas på uppryckning till onsdagen !!
Hej Göran!
Född till sportchef.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Heinrich skrev:

Har du tappat bort lösenordet till ditt andra konto !?

Eller .......... !?
ciirree

Inlägg av ciirree »

Haha, hans skrivsätt är lika lättläst som Sörensen och Erikssons PP variant!
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

ciirree skrev:Haha, hans skrivsätt är lika lättläst som Sörensen och Erikssons PP variant!
Haha! :lol:
25/4-2025
ciirree

Inlägg av ciirree »

förevigtdjurgården skrev:
ciirree skrev:Haha, hans skrivsätt är lika lättläst som Sörensen och Erikssons PP variant!
Haha! :lol:

Så klockrent att Fender och Android visste direkt :lol: haha!
Gibbs

Inlägg av Gibbs »

Det är skrämande att se människornas syn på hockey här inne. Inte många som spelat själva antar jag!?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

1962FenderStrat skrev:
SirDIFalot skrev:Var det bara jag som inte fick se straffen?

Gå på Hovet så slipper du missa något. Det tar ca 35 min att ta sig till Hovet från Upplands Väsby och du väljer att se den med obefintlig kvalité på datorn?
Njae, det tar exakt en timme från "dörr till dörr" från mitt hem och Hovet. Problemet idag var dock att jag jobbade till 20:00. (Standard numera är att jag jobbar till kl 18, så det blir mer eller mindre omöjligt för mig att vara på Hovet kl 19 på vardagarna)
Expert.
medu82

Inlägg av medu82 »

SirDIFalot skrev:
1962FenderStrat skrev:
SirDIFalot skrev:Var det bara jag som inte fick se straffen?

Gå på Hovet så slipper du missa något. Det tar ca 35 min att ta sig till Hovet från Upplands Väsby och du väljer att se den med obefintlig kvalité på datorn?
Njae, det tar exakt en timme från "dörr till dörr" från mitt hem och Hovet. Problemet idag var dock att jag jobbade till 20:00. (Standard numera är att jag jobbar till kl 18, så det blir mer eller mindre omöjligt för mig att vara på Hovet kl 19 på vardagarna)
Ja han kanske tror att du bor på stationen Sir :)
För mig tar det 1 timme och 4min(o då räknar jag inte med förseningar ifrån trafiken och promenaden ifrån gullmars)...

Fast förstår inte vart han kan få 35min ifrån när det tar minst 45min ifrån stationen...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Jag vet att vi inte kommer vinna alla matcherna och jag minns fortfarande min förhoppning innan säsongen att komma topp 5 (tips topp 7). Med det sagt håller jag med Zabel att det var onödigt att det igår skulle behöva gå till straffar.

Sure, vi är duktiga mot topplagen och det är bra men vi måste verkligen kunna städa undan bottengängen enklare. Det här har ju varit ett problem i så många år nu att man börjar tror att något Kinesiskt syndikat har satt sina avtryck i föreningen...typ.

Vill man vara i toppen så är de flesta andra lagen att anse som sämre konkurrenter och då är det också dessa man ska slå, att torska några enstaka poäng mot toppkonkurrenterna är sällan det som avgör. Jämför i fotbollen där vår statistik var riktigt bra mot topp 4 (?) men usel mot dom som vi med facit på hand skulle ha slagit.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Vi spelar bättre mot topplag än mot bottenlagen. Jobbigt att vi möter bottenlag från SHL i KS.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Isabo

Inlägg av Isabo »

-daniel- skrev:Det är väldigt enkelt, förra säsongen hade vi garanterat torskat en sån här match under ordinarie tid med 0-2. I kväll tar vi 2 poäng.

Med det inte sagt att det var roligt på Hovet ikväll för det var nog en av de sämsta matcherna jag skådat på bra länge.
Vi tog hem samtliga poäng mot Almtuna på hemmaplan förra säsongen, utan någrta egentliga problem. Igår var det så jävla uselt att jag bara blev förbannad. Varför kör man hela tiden kameleonttaktiken och lägger sig på motståndarnas spelnivå? Jag vet att det kan vara jäkligt svårt att möta såna ultradefensiva lag men det ska inte behövas ett baklängesmål i slutet av tredje innan man ens vaknar till.

Dock så trodde jag att det var kört när de gjorde 0-1. Och jag störde mig oerhört på att folk buade redan i första perioden, men mot slutet av tredje började ivf jag skrika "skärpning" för jag blev så jäkla trött på att man inte kunde prestera bättre än vad man gjorde.

Sen vete fan vad man sysslade med stundtals i förlängningen. Det verkade nästan som att man inte ville vinna matchen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Isabo skrev:
-daniel- skrev:Det är väldigt enkelt, förra säsongen hade vi garanterat torskat en sån här match under ordinarie tid med 0-2. I kväll tar vi 2 poäng.

Med det inte sagt att det var roligt på Hovet ikväll för det var nog en av de sämsta matcherna jag skådat på bra länge.
Vi tog hem samtliga poäng mot Almtuna på hemmaplan förra säsongen, utan någrta egentliga problem.
Nu var det inte matcherna mot just Almtuna jag syftade på utan snarare rent generellt. Tänker på några av hemmamatcherna mot Tingsryd och Oskarshamn som utvecklade sig väldigt snarlikt matchen igår och där vi bara vek ned oss när det gick emot. Det här laget har en förbannat stark moral som gång efter annan lyckas komma tillbaka. Synd att man inte kan ha den "nu kör vi bara" inställningen från början, i VARJE match.

För som crike skriver ovan duger det naturligtvis inte att hela tiden tappa poäng mot bottengäng.
Skriv svar