Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av Praetori »

sPTNC skrev: Spelade faktiskt en kuppong med X...
Tycker bara att sett till statistiken på kryssmatcher för vår del är det konstigt att dem har så pass höga odds. :)

Det är fan det man måste göra som Djurgårdare nuförtiden för att behålla sansen. Sätta ett par slantar på torsk eller kryss. Då har man i alla fall något positivt med sig när det inte går vägen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Praetori skrev:
Tycker bara att sett till statistiken på kryssmatcher för vår del är det konstigt att dem har så pass höga odds. :)

Det är fan det man måste göra som Djurgårdare nuförtiden för att behålla sansen. Sätta ett par slantar på torsk eller kryss. Då har man i alla fall något positivt med sig när det inte går vägen.
Hehe, precis!
Win - Win. ;) Antingen poäng eller kosing att glädja sig åt. 8)
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Praetori skrev:

Haha alltså, om jag gick in i den här tråden utan att veta var vi låg eller hur vi spelade så hade jag garanterat trott att vi låg toksist. Som att det bara var elände och mörker.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Greato

Inlägg av Greato »

Mailade HA om problemen med sändningen och fick tillbaka detta:

Hej!

Tack för att du tittar på HockeyAllsvenskan Play!

Vi har ingen online-support i samband med webb-tv-sändningarna, utan sändningarnas kvalitet utvärderas i efterhand och om det visar sig att sändningen haft ett generellt fel, så dras inga pengar från ditt konto (pengarna reserveras vid köp och dras inte förrän i efterhand).
Glory1

Inlägg av Glory1 »

My bad. Glömde spela på kryss. :(
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Hockeyallsvenskan har i alla fall lagt ut ett meddelande på hemsidan som lyder: "På grund av en havererad webbserver så avbröts webbsändningarna måndagen 11 november - därför dras inga pengar."
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Det är väldigt enkelt, förra säsongen hade vi garanterat torskat en sån här match under ordinarie tid med 0-2. I kväll tar vi 2 poäng.

Med det inte sagt att det var roligt på Hovet ikväll för det var nog en av de sämsta matcherna jag skådat på bra länge.
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

-daniel- skrev:Det är väldigt enkelt, förra säsongen hade vi garanterat torskat en sån här match under ordinarie tid med 0-2. I kväll tar vi 2 poäng.

Med det inte sagt att det var roligt på Hovet ikväll för det var nog en av de sämsta matcherna jag skådat på bra länge.
+1
Exakt, och med en ryggrad likt den vi uppvisar nu känns magen betydligt lugnare inför ett kval än hur det var förra året.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Klarar inte av att säga vare sig något klokt eller roligt eller allvarligt eller kritiskt eller eftertänksamt om detta. Skönt med två poäng. Almtuna gjorde en helgjuten insats helt efter sin förmåga, det måste erkännas.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Äntligen hemma. Fyfan vilket jävla sömnpiller till match. Snälla lite fart på onsdag tack!
Avskaffa tre mot tre.
Rix

Inlägg av Rix »

Trist match, men skönt med 2 poäng!
Praetori

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev: Haha alltså, om jag gick in i den här tråden utan att veta var vi låg eller hur vi spelade så hade jag garanterat trott att vi låg toksist. Som att det bara var elände och mörker.
Haha. Jo tabellplaceringen är det inget fel på. Men efter senaste matcherna så hade man förväntat sig en hyfsat säker insats mot Almtuna idag. Det är svårt att hålla sansen när man aldrig kan förvänta sig något förrän efter 65.59 spelade minuter, om ens då. :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Jim Morrison skrev:
Praetori skrev:

Haha alltså, om jag gick in i den här tråden utan att veta var vi låg eller hur vi spelade så hade jag garanterat trott att vi låg toksist. Som att det bara var elände och mörker.
Äh, lite neggo måste man väl ändå få vara när underhållningsvärdet är så kass. Tycker strukturen i försvarsspelet är sjukt mycket bättre än tidigare, och uppspelen funkar hyfsat, även om de är lättlästa som en bilderbok, men att som idag konsekvent spela längst med sargen i anfallszon, fast man hela tiden blev av med pucken, är helt enkelt inget kul att titta på. Det blir ju ändå en massa kontringar, då kan de ju i alla fall komma efter ett ordentligt försök att göra mål. Känns helt enkelt inte som att man får misslyckas och därför gör det. Lite glädje efterlyses....
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

SirDIFalot skrev:Var det bara jag som inte fick se straffen?

Gå på Hovet så slipper du missa något. Det tar ca 35 min att ta sig till Hovet från Upplands Väsby och du väljer att se den med obefintlig kvalité på datorn?
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Norell gör en godkänd insats ikväll trots att han varit borta från spel typ 1,5 månad. Bra tacklingar, bra förstapass. Lidström.... Vad ska man säga om karln? Han gör inget rätt. Slår inte sin gubbe, spelar slarvigt ur zon. Missade direktskott från blå osv osv. Jag tror verkligen inte han trivs i DIF. Det är känslan jag får tyvärr.

och till Klacken: Det är ALDRIG någonsin OK att bua ut sitt lag!

Annars var det nog den sömnigaste matchen som Hovets luttrade publik någonsin skådat.
Skriv svar