Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild

Re: Sv: Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av #87 »

Nyberabb skrev:
Magnutz skrev:Med tanke på att laget är ungt, nytt etc så har jag inte kravet på killarna att de ska vinna allt. Tålamod och förståelse. Vi har ett bra lag, med tiden kommer det bli riktigt starkt.
Jag har inte kravet att dom alla vinna allt, en förlust mot Malmö, Karlskrona, okej, Almtuna så fan heller

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Det är väl ändå bättre att de vinner mot ev. kvalseriekonkurrenter än mot lag som kommer kvala åt andra hållet..?
Greato
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av Greato »

Heinerö får mkt förtroende i förlängningen. Han gör det bra också!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Nyberabb skrev:
Magnutz skrev:Med tanke på att laget är ungt, nytt etc så har jag inte kravet på killarna att de ska vinna allt. Tålamod och förståelse. Vi har ett bra lag, med tiden kommer det bli riktigt starkt.
Jag har inte kravet att dom alla vinna allt, en förlust mot Malmö, Karlskrona, okej, Almtuna så fan heller

Men är det verkligen så hockey funkar? Har du följt hockey i mer än något år har du väl märkt att alla kan slå alla. Likväl som i NHL som här. Det finns inte "dunderskrällar" direkt.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Så nu kommer en straffläggning avgöra ifall Zabel ska avgå eller om vi behåller vår topp 3 plats.

Givetvis fel straffskyttar om vi torskar. Dålig energi från Zabel i båset också.
Expert.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Se det från den ljusa sidan flickor, vi klättrar närmare första platsen! :roll:
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
diftobbe89

Re:

Inlägg av diftobbe89 »

Nyberabb skrev:Snabel håller inte som huvudtränare

Du har aldrig själv idrottat va?

Eller varför alltid vända sig till tränaren? Det är ju inte så att man bara trycker på en knapp som tränare så blir det exakt så, ganska mycket ligger hos tomtarna på isen också.
Senast redigerad av diftobbe89 den 2013-11-11 21:20:45, redigerad totalt 1 gånger.
Spela fult
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Trodde 18:e var tjejkväll på Hovet? :roll:
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

sPTNC skrev:Att det är 5.00 i odds på kryss för oss ikväll är för mig en gåta...
De sätter oddsen för att tjäna pengar.

Vad är problemet liksom? Bara att sätta slantarna på krysset ifall du anser det så spelbart.

Eller?

Problemet är ju bara det att man måste spela FÖRE resultatet är klart. :?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Vad var det Jiloan Hamad (jajaja) sa efter SM-guldet? "Ett ungt lag växer under hela säsongen"
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Riktigt skönt att Rögle förlorar igen och att Malmö tar ner Karlskrona på jorden!
Praetori

Inlägg av Praetori »

Ett stort problem i alla matcherna mot vekare motstånd är att man inte jobbar färdigt situationerna. Det är fruktansvärt frustrerande att titta på och det är så otroligt tydligt att det är mentalt som det brister. Almtuna borde vara enkelt motstånd så därför försöker man göra det enkelt för sig istället för att vara noggrann. Här har generationsskiftet skapat ett ordentligt glapp som behöver plockas in i god tid före slutspelet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Heinerö, Ljungh och Johner blir det nog.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Klart man förväntar sig bättring när det är på väg att bli allvar. Men så länge vi hänger med i toppstriden hittills så pallar jag inte klaga som fan.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

En sak som förvånat mig ett tag är att Sörensen mer eller mindre ALDRIG lagt en straff under Zabel. Fick lägga ett par under Challe. Men ingen under Zabel. Kanske vår skickligaste offensiva spelare. Märkligt i alla fall.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
Nyberabb skrev:

Men är det verkligen så hockey funkar? Har du följt hockey i mer än något år har du väl märkt att alla kan slå alla. Likväl som i NHL som här. Det finns inte "dunderskrällar" direkt.
Ofta är det ju dock inte resultatet i sig som gör folk besvikna, utan hur det ser ut på isen. I alla fall för mig. Nu var jag förhindrad att se just denna match, så detta är en generell observation.

Tycker det är skamligt när laget spelar ointresserat och petigt på hovet, oavsett motstånd faktiskt. En riktig turn-off, självklart skall saker och ting ifrågasättas när det sker. Jag menar om det tillåts fortsätta så kommer publiken stanna hemma och vi har plötsligt ett mycket större problem.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar