Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013
Så dom tar bara 89 kr nu? Samma som S24. Ifjol tog dom ju 139 kr... Haha.
Expert.
Snacka om värdelöst ! Ska åxå bojkotta deras sändningar från nu
Tar tillbaka allt och ger det till DH istället.captcash skrev:ptja,, kanske får tillbaka våra sura 89kr då i refund? Undra om de snor 44spänn från DIF i så fall.. hmm?
Jag tänkte mer att när det verkligen behövs, vem kliver fram och avgör? Vi har i flera matcher haft 2-3 måls ledningar då vi tappar, och i de matcherna, i de viktigaste stunderna, så kliver ingen av de tänkta sniprarna fram, det är ju då det är viktigt.Jim Morrison skrev:Vi gör aldrig sådana här plattmatcher. På det här sättet. Så jag vet inte varifrån du får din idé med att vi spelar så här ofta. Vi har gjort mål i nästan varje match. Det är en period kvar av den här. När du slänger ut dig att våra tilltänkta skyttar inte levererar, menar du då dom här två perioderna eller?ciirree skrev: Snälla säg att du skojar? Att det blir såna här matcher ibland visst, den köper jag herr Morrison.
Men när det blir ofta, då kan du inte fortsätta dalta i att "det händer ibland". Ge dig nu, jag har inga skyhöga förväntningar på killarna, men 1-2 mål har man rätt att förvänta sig i hockey.
Jag är inte den som match efter match sitter och klagar och klankar ner, men jag tycker man har rätt att vara missnöjd när man med våra tilltänkta skyttar inte levererar.
Men visst jag förstår vad du menar, och som sagt jag är egentligen inte den som klagar, så jag lägger mig här.. väntar 2-3 matcher så får vi se hur det ser ut!
Det är fanemej katastrof att ett lag som DIF inte visas på kvalitetssändningar med schysst ljud, bild och tillgänglighet. Sverige är en av världens ledande IT-nationer och Svensk Hockey håller världsklass men att se till att nå en bredare publik än den som en måndagkväll kan ta sig till arenorna fixar man fan inte.Greato skrev:Ska kräva pengar tillbaka för detta. Bojkottar den streamen i fortsättningen!

Jag skulle fan kunna fixa en bättre sändning själv med en HD-kamera och tillgång till fiberkablarna som genomsyrar hela globenområdet.
Senast redigerad av Praetori den 2013-11-11 20:42:46, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Re:
Syftar inte på någon särskild. (tvärtom, har skapat mig en bild av dig som en med positiv syn på laget). Mer på att det till övervägande del tävlas i att hitta saker vi gör dåligt.ciirree skrev:Syftar du på mig så kan jag säga att jag är aldrig den som vanliga fall sitter här och klagar egentligen. Och ja, kritisk är jag, just nu.. vi måste kunna bryta trenden och spela bra mot sämre motstånd också: vi kan inte fortsätta säga: Nej men vafan, skitsamma vi spelar aldrig bra mot Almtuna så vi behöver inte göra det idag heller!BOMBOM BOUCHARD skrev:Absolut, det tar vi hand på.SkönaDjurgårn skrev:Då är vi alla eniga om att tre poäng, fula eller ej, är viktigt iaf.![]()
Att vi spelar bedrövligt står jag fast vid dock. Är rätt bedrövad själv över det faktumet faktiskt.![]()
Jag ifrågasätter mest det eviga gnället på detta forum. Så fort resultaten inte går vår väg så gnälls det, även när vi leder gnälls det.
Känns som om vi snart får töja de geografiska gränserna och kalla detta för det nya gnällbältet.
Det är väl rätt sällan vi gjort några toppinsatser mot liknande motstånd? Det i sig behöver inte vara någon katastrof då vi inte möter dessa i en kvalserie.
Visst får man vara kritisk. Men det vore nytänkande och fräscht ifall alla som neggade kunde lyfta fram något positivt också.
Att vi medvetet inte skulle ta i och göra vårt bästa liksom? Det blir bara löjligt.
Klart spelarna gör vad de kan.
Jag vill inte vara känd för den gnälliga här på forumet men jag menar bara att 1-2 kanske till och med 3 mål med de skyttar vi har, det är inte höga förväntningar, sen att Guter kliver fram då och då, sedan lever under radarn i 4 matcher, vi kan inte ha det så. Och det måste ni hålla med om!
SkönaDjurgårn:
Bra där

Det enda jag försöker säga är att det vore trevligt och nyanserat om man försökte hitta ljuspunkter också. Inte bara leta efter dåliga grejer.
Självklart ska vi kunna vara både negativa och positiva i vår kritik. Bara att jag upplever att det tippat över oförtjänt mycket åt det ena hållet.
Vi ligger trots allt 3:a i serien med mycket kvar att spela om.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2013-11-11 20:44:36, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Jim Morrison
Beror på hur du menar med vem som kliver fram och avgör. Vi har hämtat upp flera matcher och tagit dom till övertid när det har sett ut som förlust. Det är väl ganska avgörande, eller? Vi har väl inte spelat några direkt avgörande matcher hittills heller, det kommer ju komma senare under säsongen.ciirree skrev:
Jag tänkte mer att när det verkligen behövs, vem kliver fram och avgör? Vi har i flera matcher haft 2-3 måls ledningar då vi tappar, och i de matcherna, i de viktigaste stunderna, så kliver ingen av de tänkta sniprarna fram, det är ju då det är viktigt.
Men visst jag förstår vad du menar, och som sagt jag är egentligen inte den som klagar, så jag lägger mig här.. väntar 2-3 matcher så får vi se hur det ser ut!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Struntar egentligen i kvalitén. Betalar man pengar för en tjänst som ska fungera så ska den fanemej fungera också!Praetori skrev:Det är fanemej katastrof att ett lag som DIF inte visas på kvalitetssändningar med schysst ljud, bild och tillgänglighet. Sverige är en av världens ledande IT-nationer och Svensk Hockey håller världsklass men att se till att nå en bredare publik än den som en måndagkväll kan ta sig till arenorna fixar man fan inte.Greato skrev:Ska kräva pengar tillbaka för detta. Bojkottar den streamen i fortsättningen!
Jag skulle fan kunna fixa en bättre sändning själv med en HD-kamera och tillgång till fiberkablarna som genomsyrar hela globenområdet.
Jag håller med, till 100 procent. Men det är lätt att bli väldigt sur och negativ runt matcherna här, och efteråt så lugnar de flesta ner sig och ger endå bra kommentarer ifrån sig.BOMBOM BOUCHARD skrev:Syftar inte på någon särskilt. (tvärtom, har skapat mig en bild av dig som en med positiv syn på laget). Mer på att det till övervägande del tävlas i att hitta saker vi gör dåligt.ciirree skrev:Syftar du på mig så kan jag säga att jag är aldrig den som vanliga fall sitter här och klagar egentligen. Och ja, kritisk är jag, just nu.. vi måste kunna bryta trenden och spela bra mot sämre motstånd också: vi kan inte fortsätta säga: Nej men vafan, skitsamma vi spelar aldrig bra mot Almtuna så vi behöver inte göra det idag heller!BOMBOM BOUCHARD skrev:Absolut, det tar vi hand på.SkönaDjurgårn skrev:Då är vi alla eniga om att tre poäng, fula eller ej, är viktigt iaf.![]()
Att vi spelar bedrövligt står jag fast vid dock. Är rätt bedrövad själv över det faktumet faktiskt.![]()
Jag ifrågasätter mest det eviga gnället på detta forum. Så fort resultaten inte går vår väg så gnälls det, även när vi leder gnälls det.
Känns som om vi snart får töja de geografiska gränserna och kalla detta för det nya gnällbältet.
Det är väl rätt sällan vi gjort några toppinsatser mot liknande motstånd? Det i sig behöver inte vara någon katastrof då vi inte möter dessa i en kvalserie.
Visst får man vara kritisk. Men det vore nytänkande och fräscht ifall alla som neggade kunde lyfta fram något positivt också.
Att vi medvetet inte skulle ta i och göra vårt bästa liksom? Det blir bara löjligt.
Jag vill inte vara känd för den gnälliga här på forumet men jag menar bara att 1-2 kanske till och med 3 mål med de skyttar vi har, det är inte höga förväntningar, sen att Guter kliver fram då och då, sedan lever under radarn i 4 matcher, vi kan inte ha det så. Och det måste ni hålla med om!
SkönaDjurgårn:
Bra där![]()
Det enda jag försöker säga är att det vore trevligt och nyanserat om man försökte hitta ljuspunkter också. Inte bara leta efter dåliga grejer.
Självklart ska vi kunna vara både negativa och positiva i vår kritik. Bara att jag upplever att det tippat över oförtjänt mycket åt det ena hållet.
Hur har Norell skött sig nu första efter skadan? Lindberg, spelat nåt?
Att vi ska ha så jävla svårt mot alla pissgäng.. Tröttsamt.
- SkönaDjurgårn
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Har medvetet hållit mig borta från matchtrådarna vid ett flertal matcher pga, den emellanåt, obefogade kritiken. Och det är ju ingen som tvingar mig att gå in och läsa här.ciirree skrev:Jag håller med, till 100 procent. Men det är lätt att bli väldigt sur och negativ runt matcherna här, och efteråt så lugnar de flesta ner sig och ger endå bra kommentarer ifrån sig.BOMBOM BOUCHARD skrev:Syftar inte på någon särskilt. (tvärtom, har skapat mig en bild av dig som en med positiv syn på laget). Mer på att det till övervägande del tävlas i att hitta saker vi gör dåligt.ciirree skrev:Syftar du på mig så kan jag säga att jag är aldrig den som vanliga fall sitter här och klagar egentligen. Och ja, kritisk är jag, just nu.. vi måste kunna bryta trenden och spela bra mot sämre motstånd också: vi kan inte fortsätta säga: Nej men vafan, skitsamma vi spelar aldrig bra mot Almtuna så vi behöver inte göra det idag heller!BOMBOM BOUCHARD skrev:Absolut, det tar vi hand på.SkönaDjurgårn skrev:Då är vi alla eniga om att tre poäng, fula eller ej, är viktigt iaf.![]()
SkönaDjurgårn:
Bra där![]()
Som du skriver, det är klart det blir starka känslor i gungning när vårt kära lag spelar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Avgå Zabel.
Så, då var det sagt för den här gången.
Så, då var det sagt för den här gången.