Ett Stockholmslag?
Ett Stockholmslag?
Vad tycker DU om att slå ihop alla Stockholmslag till ett lag? Den enda nackdelen jag ser är att alla heta Stockholmsderbyn försvinner. Men i längden tror jag att Stockholms samtliga hockeylag vinner på det konceptet ädnå. Det finns ju tillräckligt många lag runt omkring Stockholm. När Husqvarna och Värnamo slog ihop sina båda organisationer (HV 71) gick det riktigt bra för klubben. Det vore riktigt intressant att se hur det skulle gå för ett Stockholmslag med spelare från Hammarby, Djurgården och AIK.
Eller vad tror du?
Eller vad tror du?
GOGO FIMPEN!
Re: Ett Stockholmslag?
Johaan skrev:Den enda nackdelen jag ser är att alla heta Stockholmsderbyn försvinner.
Enda nackdelen?
Största nackdelen till varför jag tänker sluta gå på hockey ifall detta inträffar är för att jag aldrig, aldrig tänker stå bredvid en råtta och ett vrak och heja på samma lag.
"We don't stop playing because we grow old, we grow old beacuse we stop playing"
- Philly Flu
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Djurgården är ett elitserielag och de andra harvar på i korpligan. Vilken spelare skulle platsa i Djurgården? Djurgårdens spelartrupp är det inget fel på.
Resonemanget om att alla AIKare, Bajare och Djurgårdare skulle bli till en enda jättestor stockholmsklack med fullsatt Glob varje match håller inte i praktiken.
Resonemanget om att alla AIKare, Bajare och Djurgårdare skulle bli till en enda jättestor stockholmsklack med fullsatt Glob varje match håller inte i praktiken.
-
- Original Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Va f-n är du Lasse "Muppen" Anrell in disguise? Han skrev en sk krönika om något så dumt som Stockholm Capitols eller nåt liknande i våras.
Det är mer än eventuellt heta derbyn som försvinner, det är vår identitet. Tror inte att några klubbars supportrar, möjligtvis vrakens, skulle köpa en sådan konstellation. Jag älskar DIF Hockey för att jag är Djurgårdare. Så enkelt är det!
Lägg ner alla tankar på något så urbota dumt genast!
Det är mer än eventuellt heta derbyn som försvinner, det är vår identitet. Tror inte att några klubbars supportrar, möjligtvis vrakens, skulle köpa en sådan konstellation. Jag älskar DIF Hockey för att jag är Djurgårdare. Så enkelt är det!
Lägg ner alla tankar på något så urbota dumt genast!
- Ritterwand
- Blåränderna går aldrig ur
-
Oh, herregud... Inte en till. Trodde det här var ett uttömt ämne, finns inte en sportmössa att vi skulle slå oss ihop med småbröderna.
Vi är fuckin Djurgårdens IF och så länge vi är det kommer föreningen att överleva, utan hjälp från vrak eller sorkar.
Så enkelt kan det faktiskt vara,och jag vet att jag inte bara talar för mig själv när jag hellre ser mitt kära DIF i ettan än går och kollar på nåt själlöst lag utan varken tradition eller stolthet.
Vi är fuckin Djurgårdens IF och så länge vi är det kommer föreningen att överleva, utan hjälp från vrak eller sorkar.
Så enkelt kan det faktiskt vara,och jag vet att jag inte bara talar för mig själv när jag hellre ser mitt kära DIF i ettan än går och kollar på nåt själlöst lag utan varken tradition eller stolthet.
Djurgårn tills jag dör