Du har aldrig varit arbetsgivare förstår jag.BaronVonDif skrev:Jo, men hur skulle det överhuvudtaget kunna vara en belastning menade jag.Kungen skrev:Var det inte precis det DIF skrev? Att det inte belastar DIF.BaronVonDif skrev:'Ekonomiskt innebär detta ingen belastning för DIF'..vad betyder det och hur kan en spelare som bryter ett kontrakt vara en ekonomisk belastning? Man avlönar väl inte nån som slutar?
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Hade varit sjukt nice om vi på något vis kunnat lösa ut Himelfarb från LHC..
Helt ärligt är jag inte speciellt ledsen över att Kalus drar...
Så jäkla tråkigt!
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Undrar om Challe har någon på G redan. Någon som sitter på skvaller?
-
Inte jag heller faktiskt. Känns inte som att vi hade behov av hans spelartyp ändå. Hoppas man satsar på något som vi faktiskt behöver. För min del gör det inget om man väntar några månader med värvningen om det skulle behövas (eller spar pengarna till nästa säsong om det inte går att få loss nån man vill ha).Sjöwall skrev:
"– Vi kommer att titta på marknaden, det har jag sagt till Petr också. Vi vill ha en forward med fansens pengar så vi får se om någon dyker upp som vi hugger på, säger Berglund."
Vi bör alltså inte räkna med en ny back.
Vi bör alltså inte räkna med en ny back.
Senast redigerad av Celes den 2013-11-06 14:49:57, redigerad totalt 1 gånger.
Challe har sagt till Sportbladet att han vill ha en forward för fansens pengar. Så ingen elak back för er som vill ha, iallafall inte för dem pengarna!
Håller med om att Himelfarb vore en dröm och precis vad vi behöver. Han går ju uselt i LHC så det borde väl inte vara HELT omöjligt. Patrick Yetman finns väl också på marknaden - uppenbar spets på denna nivå och precis vad vi behöver. David Lundbohm har ju dissats av en del men är fortfarande ledig. Han producerade riktigt bra i VIK i slutet av förra säsongen. Han känner dessutom Johner och Saviano sedan tiden i Växjö.
Tre intressanta och rimliga alternativ i mitt tycke.
Edit: Kommer nog inte heller sakna Kalus så mycket. Vi är i större behov av en poängspruta.
Tre intressanta och rimliga alternativ i mitt tycke.
Edit: Kommer nog inte heller sakna Kalus så mycket. Vi är i större behov av en poängspruta.
Senast redigerad av kaminor den 2013-11-06 15:08:37, redigerad totalt 1 gånger.
Jag vill ha Mika Hannula tillbaka, vart befinner sig den grabben nu för tiden?
- diftobbe89
Alltså vafan är det frågan om....... Vilken risig jävla dag detta helt plötsligt blev.
Nu värvas det väl in någon lat ''målskytt'' och ytterligare vek spelare så vissa idioter här inne får jubla. Typ Morwin!
Fyfan va tråkigt.
Edit: Hoppas allt ordnar upp sig för dig Petr, familjen först såklart!!!
Nu värvas det väl in någon lat ''målskytt'' och ytterligare vek spelare så vissa idioter här inne får jubla. Typ Morwin!
Fyfan va tråkigt.
Edit: Hoppas allt ordnar upp sig för dig Petr, familjen först såklart!!!
Senast redigerad av diftobbe89 den 2013-11-06 15:11:30, redigerad totalt 1 gånger.
Spela fult
Intressant. Enligt mrmadhawk har http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12460 bjudits ut till svenska klubbar, huruvida han är det vi behöver låter jag vara osagt.
- -daniel-
Trist för Kalus... hoppas det ordnar upp sig.
Jag är inte helt övertygad om att Challe kommer hitta något närmaste tiden, personligen hoppas jag fortfarande på att vi avvaktar och tar in något med verklig spets längre fram.
Jag är inte helt övertygad om att Challe kommer hitta något närmaste tiden, personligen hoppas jag fortfarande på att vi avvaktar och tar in något med verklig spets längre fram.
- minalman
Vi hade i alla fall bra poängsnitt med Kalus i laget. Tack Petr!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Går man in på VIKs forum verkar det som att dom spekulerar i att Evan McGrath kan vara något? Skulle ju inte sitta helt fel för vår del
Han hade ju självklart varit en dröm, tycker iaf jag. Men lite skriverier på deras forum får en ju inte att jubla jättehögt.Glory1 skrev:Går man in på VIKs forum verkar det som att dom spekulerar i att Evan McGrath kan vara något? Skulle ju inte sitta helt fel för vår del
Har vi ingen fordran på fhc som vi skulle kunna kvitta?