Det spåelar liksom ingen roll hur stor ledning man har inför sista, det är ändå lika nervöst. Jag minns när vi hade 4-0 borta mot BIK i vintras. Det var ändå supernervigt.ciirree skrev:Tvåmålsledning med 1 period kvar - livrädd!
Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/11 2013
Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/11 2013
-
Vi är lite som en tombola nu för tiden. Går inte att förutsäga hur kommande period eller match kommer se ut. Kan se ut hur som helst.daaviid skrev:Exakt det som jag tänkte skriva, vad kommer hända i tredje perioden nu då?Alberget4A skrev:Va i helvete?? Vann vi precis en andra-period???
Tycker ärligt talat att detta var en av de bästa perioderna för året sett till anfallspelet. Här får vi fast pucken och vinner tillbaka den exemplariskt. Fortsätt gärna så i tredje också.
It's easier to be an asshole to words than to people
Kan ju faktiskt också vara så att vi rent taktiskt faktiskt lyckats få ner MIFs fart en del.
Denna perioden var ju trots allt betydligt bättre jämfört med den första.
Denna perioden var ju trots allt betydligt bättre jämfört med den första.
Nej, ingen, och jag menar INGEN hade kunnat förutspå 3-0 till DIF efter knappa sex minuter.Alberget4A skrev:Vi är lite som en tombola nu för tiden. Går inte att förutsäga hur kommande period eller match kommer se ut. Kan se ut hur som helst.daaviid skrev:Exakt det som jag tänkte skriva, vad kommer hända i tredje perioden nu då?Alberget4A skrev:Va i helvete?? Vann vi precis en andra-period???
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ni som följt matchtråden från början minns min önskan att Zabel skulle göra skillnad i en viktig match. Utan att ha varit med inne i omklädningsrummet mellan perioderna måste jag erkänna att han lyckades göra om matchbilden till det klart bättre.
Nu har du bara en period kvar Zabel. Sedan erkänner jag vilken idiot jag är.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Datsyuk_13
Även om DIF vinner i kväll så tycker jag att man ska kicka Zabel.
ALLT han gör blir bara helt fel.

ALLT han gör blir bara helt fel.

"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
-
Precis det jag menar ju.Isabo skrev:Nej, ingen, och jag menar INGEN hade kunnat förutspå 3-0 till DIF efter knappa sex minuter.Alberget4A skrev:
Vi är lite som en tombola nu för tiden. Går inte att förutsäga hur kommande period eller match kommer se ut. Kan se ut hur som helst.
- BaronVonDif
Re:
..han läser ju dina inlägg härminalman skrev:Ni som följt matchtråden från början minns min önskan att Zabel skulle göra skillnad i en viktig match. Utan att ha varit med inne i omklädningsrummet mellan perioderna måste jag erkänna att han lyckades göra om matchbilden till det klart bättre.

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/

Tacka vet jag Bajen-Janne och sirapskedjan. Jag gillar inte fart.
KÄMPA ZABEL - jag vill se Minalmans erkännande 

Haha ja!Isabo skrev:Det spåelar liksom ingen roll hur stor ledning man har inför sista, det är ändå lika nervöst. Jag minns när vi hade 4-0 borta mot BIK i vintras. Det var ändå supernervigt.ciirree skrev:Tvåmålsledning med 1 period kvar - livrädd!
I två sekvenser såg man att Falk tvärbromsar på jakt efter pucken istället för att ta tacklingen som kommer.. känns lite som dem skiter på sig när spelarna kommer!
7.40 gånger pengarna på Malmö (inklusive eventuell förlängning + straffar) inför 3:e...jobbigt attraktivt rent gambling mässigt!