Jo, det spelar ju in, förstås. Men det var helt sjukt när Mattson i princip bara lämnade pucken till en MIF-are.captcash skrev:Jo, men grejjen är nog att Malmö sätter upp en press som vi inte stött på EN enda gång denna säsong.. så grabbarna är inte riktigt vana vid denna sjuka press och därför ser det riktigt virrigt ut.Isabo skrev:Det jag har reagaerat på idag är framför allt hur vi slarvar något överjävligt när vi har pucken bakom egen kasse, ett alltför stort antal gånger som vi nästan eller helt gett bort pucken till farliga målchanser.
Men det är ju bara att vakna och inse att en KS kommer inte vara lättare än det här!
Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/11 2013
Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/11 2013
Re: Sv: Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/11 2013
Menade du mig eller Morwin?diftobbe89 skrev:Du verkar riktigt jävla korkad, gång på gång, gör alla en tjänst och håll dig härifrån istället.Morwin skrev:Haha skyll på att man inte spelat på flera månader. Han är direkt inte målskytt han skall bara åka runt och ge energi men inte ens det gör han.ciirree skrev:Följdfråga till dig: Skulle du vara ditt bästa jag på isen om du spelat din 4:e period på 1 hel månad? Nej det skulle du inte, han har totalt spelat 4 hela matcher under hela hösten.SirDIFalot skrev:Det är väl klart att det kommer klagas på honom när han tar skolboksexempel på onödiga utvisningar.ciirree skrev:Oväntat att ni skulle klaga på Kalus där, fråga vart våra veka backar va vid båda reduceringarna. Malmö spelarna flyttar på våra spelare så sjukt enkelt, sen har vi en center vid namn Sundberg som bromsar in vid sargen istället för att trycka till Malmöspelaren, varpå Kollar kommer och bara trycker till Sundberg så han flyger som en vante!
Den enda som visar någonting, motivation om ni så vill kalla det, är Kalus - och det var precis de ni ville! Sen att domaren bara tar honom det är ju hans misstag!
Vart är den där energin du ser hos honom? Nu har jag knappt sett honom på fyra perioder förut när han hade tappat skenan och drog på sig utvisningen.
Jag gillar Kalus, men vi kan ju inte låtsas att han har varit grym bara för att det är passande när han värvades med "våra" pengar. Och nej, det betyder inte att man "skrivit av honom" eller så. Bara att konstatera att hans första fyra perioder har varit väldigt anonyma.
Jag säger inte att han varit bäst, men ingen av våra spelare vågar ens säga ifrån eller trycka till och visa sin närvaro, det gjorde Kalus nu, och sen skulle det vara utv. på Malmöspelaren också, inte bara Kalus, men det är domarens misstag.
Det var bara ganska glasklart att någon som va tveksam till Kalus skulle påpeka hans första utvisning.
Sent from my C6603 using Tapatalk
Asså vadå "skyll inte på det?" Skärp dig för helvete... det spelar stor roll för timing och hela spelet i övrigt om man spelat eller inte.
Om man diskuterar detaljer i enskilda småhändelser så undrar jag hur man resonerar. Mif totaläger ju matchen i 20 minuter, med en helt överlägsen speed och tyngd, men det kanske inte ens är värt att diskutera, vad vet jag..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/11 2013
Fast vad gör Johner på det. Dansar ner i hörnet?Henke95 skrev:Är det inbillning eller är det många spelare som gör "once-in-a-lifetime-mål" mot just DIF? Senast idag vid det andra reduceringsmålet.
Han sade ju det underförstått att det gäller när det inte är DIF som gör målet.Vikas skrev:"Det är domaren som bestämmer om det ska vara videogranskning"
Det var det då fan inte på Hovet.
Sv: Re: Sv: Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/11 2013
Eftersom ni alla älskar kalus så ger det inget att skriva för ni hyllar han även om han inte gör ett s k i t för laget. Och jo man skall ändå bidra med något utan matchtempo inte direkt så att man sover medans man väntar på att spela match.diftobbe89 skrev:Du verkar riktigt jävla korkad, gång på gång, gör alla en tjänst och håll dig härifrån istället.Morwin skrev:Haha skyll på att man inte spelat på flera månader. Han är direkt inte målskytt han skall bara åka runt och ge energi men inte ens det gör han.ciirree skrev:Följdfråga till dig: Skulle du vara ditt bästa jag på isen om du spelat din 4:e period på 1 hel månad? Nej det skulle du inte, han har totalt spelat 4 hela matcher under hela hösten.SirDIFalot skrev:Det är väl klart att det kommer klagas på honom när han tar skolboksexempel på onödiga utvisningar.ciirree skrev:Oväntat att ni skulle klaga på Kalus där, fråga vart våra veka backar va vid båda reduceringarna. Malmö spelarna flyttar på våra spelare så sjukt enkelt, sen har vi en center vid namn Sundberg som bromsar in vid sargen istället för att trycka till Malmöspelaren, varpå Kollar kommer och bara trycker till Sundberg så han flyger som en vante!
Den enda som visar någonting, motivation om ni så vill kalla det, är Kalus - och det var precis de ni ville! Sen att domaren bara tar honom det är ju hans misstag!
Vart är den där energin du ser hos honom? Nu har jag knappt sett honom på fyra perioder förut när han hade tappat skenan och drog på sig utvisningen.
Jag gillar Kalus, men vi kan ju inte låtsas att han har varit grym bara för att det är passande när han värvades med "våra" pengar. Och nej, det betyder inte att man "skrivit av honom" eller så. Bara att konstatera att hans första fyra perioder har varit väldigt anonyma.
Jag säger inte att han varit bäst, men ingen av våra spelare vågar ens säga ifrån eller trycka till och visa sin närvaro, det gjorde Kalus nu, och sen skulle det vara utv. på Malmöspelaren också, inte bara Kalus, men det är domarens misstag.
Det var bara ganska glasklart att någon som va tveksam till Kalus skulle påpeka hans första utvisning.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
förlåt för jag säger detta, men diggar Karlssons mustasch ganska mycket..
förövrigt tycker jag att kalus kommer in lite som 3dje man när vi redan plockat bort malmö-spelarna, och börja puckla på så tycker inte det är konstigt att det blir utvisning
förövrigt tycker jag att kalus kommer in lite som 3dje man när vi redan plockat bort malmö-spelarna, och börja puckla på så tycker inte det är konstigt att det blir utvisning
När det finns hjälpmedel som videgranskning varför används det inte?
För mig är det fullständigt obegripligt och det är inte bara en sak som borde kollats utan både offside i målgården, interference på målvakt samt då om det rör sig om en spark eller inte.
Den jävla arrogansen som domaren visar upp i den situationen borde rimligt vis innebära en avstängning från allt dömande under minst 3 veckor.
För mig är det fullständigt obegripligt och det är inte bara en sak som borde kollats utan både offside i målgården, interference på målvakt samt då om det rör sig om en spark eller inte.
Den jävla arrogansen som domaren visar upp i den situationen borde rimligt vis innebära en avstängning från allt dömande under minst 3 veckor.
Han kommer nog belönas med att få döma DIFs nästkommande sex matcher.Kall-El skrev:När det finns hjälpmedel som videgranskning varför används det inte?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Antagligen också på Hovet där man inte ens behöver vara ute på isen för att kunna hålla nere armarna slag ut och slag in.Isabo skrev:Han kommer nog belönas med att få döma DIFs nästkommande sex matcher.Kall-El skrev:När det finns hjälpmedel som videgranskning varför används det inte?
25/4-2025
Re: Sv: Re: Sv: Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/11 201
Morwin skrev:Eftersom ni alla älskar kalus så ger det inget att skriva för ni hyllar han även om han inte gör ett s k i t för laget. Och jo man skall ändå bidra med något utan matchtempo inte direkt så att man sover medans man väntar på att spela match.diftobbe89 skrev:Du verkar riktigt jävla korkad, gång på gång, gör alla en tjänst och håll dig härifrån istället.Morwin skrev: Haha skyll på att man inte spelat på flera månader. Han är direkt inte målskytt han skall bara åka runt och ge energi men inte ens det gör han.
Jag förstår att han menade dig nu när du kommer med denna sjuka kommentar.. men visst, ta in Ölvestad också och se vad han bidrar nu efter några månaders frånavro. Men fan kör på, ta in Espen också.
Malmö höll ju för fan NHL-klass i första, ser liten poäng med att vädja till domaren om favors. Det är bara att bita ihop och nöta på istället.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Hellre vinst än fred på jorden.minalman skrev:Om jag fick önska två saker just nu så är det 2-4 och fred på jorden.