Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Och när blev det fel att ställa krav på en tränare att han ska göra skillnad? Jag förväntar mig inga underverk som hos karlskrona.
Jag ser inte att han bidrar. Vare sig mer eller mindre. Han betyder noll för mitt Djurgårdshjärta. Jag vill och önskar att han ska uträtta storverk. Men varje match blir jag alltmer besviken.
Förut har man frågat varför min optimism från förra säsongen försvann. Herr Zabel säger jag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-

Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/11 2013

Inlägg av -daniel- »

seppuko skrev:
-daniel- skrev:Måste helt ärligt säga att jag är lite smått chockerad över häxjakten på Zabel som just på verkar pågå. Har folk förväntat sig att vi med 30% minskad spelarbudget från förra året skall leka hem serien, eller vad?

Obegripligt.

:shock:
Skrev förut att förväntningarna minst ligger på 52 vinster med 5-0 i varje match. Allt under är skandal och avgå!

Men det är bara att njuta av detta forum, tar man in allt för konkret så blir man mer mörkrädd än en kväll med aftonbladets läsarkommentarer.
Jag tycker absolut man skall få ställa krav, det är liksom inte det som är poängen och man kan definitivt ha åsikter om säsongsinledningen. Men hur kommer det se ut om vi verkligen går in i en negativ period...?

Just Zabel verkar dessutom en hel del hänga upp sig på, men förstår inte riktigt på vilka grunder. Själv tycker jag han har några brister (tror exempelvis inte det är en tränare som inger så där extremt stor respekt bland spelarna) men han verkar vara en bra människokännare och vågar ge unga individer chansen. Vissa verkar dock ha bestämt sig att med Zabel i rodret kommer vi aldrig lyckas. Det må väl vara hänt, men har fortfarande inte riktigt förstått på vilka grunder man baserar det antagandet på. Att gnälla på uteblivna timeoutar eller valda straffskyttar ser jag mer som skrattretande än legitima skäl att basera en åsikt på.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Zabel känns som en väldigt bra tränare och instruktör, men jag ställer mig lite frågande till vilken nivå han håller som just matchcoach.

Där tycks det i alla fall på mig som att det kanske saknas lite i alla fall.

Sedan kanske det också skall tilläggas att OM vi skulle få lite bättre ordning på offensiven skulle poängen trilla in väldigt snabbt med tanke på vårt fina försvarsspel över hela isen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

minalman skrev:Och när blev det fel att ställa krav på en tränare att han ska göra skillnad? Jag förväntar mig inga underverk som hos karlskrona.
Jag ser inte att han bidrar. Vare sig mer eller mindre. Han betyder noll för mitt Djurgårdshjärta. Jag vill och önskar att han ska uträtta storverk. Men varje match blir jag alltmer besviken.
Förut har man frågat varför min optimism från förra säsongen försvann. Herr Zabel säger jag.
Det är verkligen inge fel att ha krav på tränarna, men kan du konkret beskriva vad du inte tycker fungerar istället?
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

-daniel- skrev:
minalman skrev:Och när blev det fel att ställa krav på en tränare att han ska göra skillnad? Jag förväntar mig inga underverk som hos karlskrona.
Det är verkligen inge fel att ha krav på tränarna, men kan du konkret beskriva vad du inte tycker fungerar istället?
Skulle jag veta det skulle jag aspirera på hans jobb. Jag medger ödmjukt att jag inte har en aning om vad han gör fel eller rätt. Men han säger alltid en massa bra saker efter matcherna, så något han borde kunna göra bättre vore väl att komma på hur han ska leda laget innan matchen i stället för efteråt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

minalman skrev:
-daniel- skrev:
Skulle jag veta det skulle jag aspirera på hans jobb. Jag medger ödmjukt att jag inte har en aning om vad han gör fel eller rätt. Men han säger alltid en massa bra saker efter matcherna, så något han borde kunna göra bättre vore väl att komma på hur han ska leda laget innan matchen i stället för efteråt.
Nähäpp, men när menar du att du hade varit nöjd? Om vi vunnit alla matcher? Om vi legat topp 3? Vart går gränsen?
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jag drömmer om när Zabel leder det här laget till SHL. Då är jag nöjd. Jag ser inte att det händer lika tydligt som ni andra verkar göra.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

minalman skrev:Jag drömmer om bär Zabel leder det här laget till SHL. Då är jag nöjd. Jag ser inte att det händer lika tydligt som ni andra verkar göra.
Men nu är du ju bara löjlig... svara på min fråga istället, vilka resultat hade krävts för att du skulle vara nöjd med hans insats?

För som du vet går ingen upp i SHL efter 16 spelade matcher.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

ciirree skrev:Ni borde kolla in Nils Andersson's Twitter, (obs! Inte om ni äter), spelar Kalin ikväll så är han en riktig badass och borde få Järnkamin intatuerat i pannan! Just sayin
Dra åt helvete, jag trodde Halloween var över...

Bild
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

-daniel- skrev:
minalman skrev:Jag drömmer om bär Zabel leder det här laget till SHL. Då är jag nöjd. Jag ser inte att det händer lika tydligt som ni andra verkar göra.
Men nu är du ju bara löjlig... svara på min fråga istället, vilka resultat hade krävts för att du skulle vara nöjd med hans insats?

Segrar (3p) i två av matcherna mot Almtuna, Asplöven och OIK borta.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

minalman skrev:
-daniel- skrev:

Segrar (3p) i två av matcherna mot Almtuna, Asplöven och OIK borta.
Ok, då vet jag. Men du tycker inte att de något mer otippade trepoängarna på bortaplan mot SSK och Bofors vägde upp för det? Om man nu skall hårdra det, liksom.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Edin skrev:
ciirree skrev:Ni borde kolla in Nils Andersson's Twitter, (obs! Inte om ni äter), spelar Kalin ikväll så är han en riktig badass och borde få Järnkamin intatuerat i pannan! Just sayin
Dra åt helvete, jag trodde Halloween var över...

Bild
Haha precis.. riktigt läbbigt!
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

-daniel- skrev:
Ok, då vet jag. Men du tycker inte att de något mer otippade trepoängarna på bortaplan mot SSK och Bofors vägde upp för det? Om man nu skall hårdra det, liksom.
Jag kan försöka avsluta med att säga att jag tycker (vilket säkert många andra gör) att Zabel är en ganska medelmåttig tränare. Då tror jag att de flesta är som jag och har ett minne som sträcker sig en eller två månader bakåt, allt äldre är glömt. Skulle han vunnit några fler bortamatcher hade han varit Jesus vid det här laget. Hade han inte bärgat hem segrarna mot SSK och Bofors som du nämner hade han inte varit vatten värd idag (vi hade legat efter rövle).

Om vi vinner i kväll är Zabel GUD i minst en vecka!

Någon som inte tycker att jag är seriös? Men det är så här det funkar i den här branschen.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/11 2013

Inlägg av pulverapa »

Vi kan kort konstatera att de som har synpunkter på Zabel inte har någonting att komma med, mer än deras magkänsla...?
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

pulverapa skrev:Vi kan kort konstatera att de som har synpunkter på Zabel inte har någonting att komma med, mer än deras magkänsla...?
Som Zabel själv, alltså! ;-)
Skriv svar