Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Sv: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/11 2013

Inlägg av pulverapa »

Vi vinner skotten.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/11 2013

Inlägg av Mäklaren »

Drar till med en riktig chansning,

2-2 vid full tid. Förlust efter straffar.

''Vi har svårt att knyta ihop Säcken, trots att han arbetar i föreningen'', skrockar Zabel innan avresa till Kastrup.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Mäklaren skrev:Drar till med en riktig chansning,

2-2 vid full tid. Förlust efter straffar.
Odds på det? 1,10?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

1-4
Trender är till för att brytas och DIF har varit snuskigt dåliga på bortaplan på sistone, därför vinner vi. Inga poäng från Sörensen idag heller tyvärr...
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Vi kommer vinna även om allt säger att det blir ett X. Samma poäng, samma målskillnad. De har gjort ett mål mer än oss, vi har släppt in ett färre. Vi kryssar varenda jävla match i princip. Men det här tar vi, vi visar bönderna att det gör ont att möta Djurgår'n, även på bortaplan och helst nu när vi har Kalus!
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Jag brukar alltid tro på vinst så för en gångs skull så gissar jag på att MIF är mer taggade och vinner med 4-1. Prove me wrong nu please!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
ciirree

Inlägg av ciirree »

Ni borde kolla in Nils Andersson's Twitter, (obs! Inte om ni äter), spelar Kalin ikväll så är han en riktig badass och borde få Järnkamin intatuerat i pannan! Just sayin
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

captcash skrev:Jag brukar alltid tro på vinst så för en gångs skull så gissar jag på att MIF är mer taggade och vinner med 4-1. Prove me wrong nu please!
MIF är nog mest motiverat ikväll, ”bara” en 5:e plats hittills, det kan man omöjligt vara nöjda med.

DIF däremot är förmodligen proppmätta efter den enkla 2-poängaren senast mot topplaget VIK. Dessutom parkerar man ju på en trygg & mer än godkänd 6:e plats.

Tror jag det…..att det kan bli svårt för Zabel att motivera killarna en kväll som denna.

MIF-DIF 3-0
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Jag orkar inte mer. 5-0 DIF. Huddinge-kedjan svarar för 4 av målen.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Lee Harvey Oswald skrev:
Tror jag det…..att det kan bli svårt för Zabel att motivera killarna en kväll som denna.
"En kväll som denna"? Mitt minne kan inte minnas att han motiverat killarna till en enda bortamatch.
Nej, hoppas de klarar det själva. Herr Zabel står nog och ser ser sur ut som vanligt.
Om det var fotboll, ni vet tränare som står ute vid linjen hela tiden nästan, så hade herr Z kurat under tak hela tiden.
Och innan allt gnäll kommer på mitt inlägg. Jag ser inte storheten hos honom. Alls.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Sedär ja, chans att gå upp på kvalserieplats ikväll. Finns inte en chans att vi vinner detta!

Frågan är om vi ens kommer ge det ett ärligt försök, kanske vart en hård helg för vissa.
Spela fult
Heinrich

Inlägg av Heinrich »

minalman skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
"En kväll som denna"? Mitt minne kan inte minnas att han motiverat killarna till en enda bortamatch.
Nej, hoppas de klarar det själva. Herr Zabel står nog och ser ser sur ut som vanligt.
Om det var fotboll, ni vet tränare som står ute vid linjen hela tiden nästan, så hade herr Z kurat under tak hela tiden.
Och innan allt gnäll kommer på mitt inlägg. Jag ser inte storheten hos honom. Alls.
Zabel har inte gjort något som han kan vara stolt över så här långt. Att försvarsspelet har varit bra så här långt kan bara Stefan Nyman ta åt sig äran av .
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Måste helt ärligt säga att jag är lite smått chockerad över häxjakten på Zabel som just på verkar pågå. Har folk förväntat sig att vi med 30% minskad spelarbudget från förra året skall leka hem serien, eller vad?

Obegripligt.

:shock:
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

-daniel- skrev:Måste helt ärligt säga att jag är lite smått chockerad över häxjakten på Zabel som just på verkar pågå. Har folk förväntat sig att vi med 30% minskad spelarbudget från förra året skall leka hem serien, eller vad?

Obegripligt.

:shock:
Skrev förut att förväntningarna minst ligger på 52 vinster med 5-0 i varje match. Allt under är skandal och avgå!

Men det är bara att njuta av detta forum, tar man in allt för konkret så blir man mer mörkrädd än en kväll med aftonbladets läsarkommentarer.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Tydligen ska såväl LdB Malmö som Malmö FF tackas av ikväll så om Malmöiterna inte är alltför snåla så lär det bli relativt mycket folk.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Skriv svar