DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
20002001

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Godmorgon från Växjö vänner!

Ja, vad ska man egentligen säga om Växjös nattliv? Mycket bönder helt klart. Men vi träffade några trevliga Djurgårdare, och det lös upp bondnatten här i Växjö.
http://www.gracenightclub.se/ - Vi spenderade vår kväll på detta ställe. Helt ärligt? Ok. Det var ok, inte mer än så.

----

Hur som haver, riktigt kul att det är dags för match idag och att 13 bussar är påväg ner just nu. Blir till att möta upp dem sedan. Dags för en återställare så är vi på benen igen.

VI HAR VÄRLDENS BÄSTA NORRMAN!
Krossa Öster!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Upp nu i 2:a annars blir det ett ovärdigt avslut på en väldigt fin höst.

Vore synd att bjuda smuts som Piñones-Arce & Kenny Pavey på en chans till kval
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Öster är ett skitlag med inställning att kämpa för varje meter i varje närkamp.
Varför kan inte vi själva bli Sveriges bästa lag med inställning att kämpa för varje meter i varje närkamp?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF klarar sig med hedern i behåll genom 1-1. Helt OK avslutning och en smått fantastisk höst. Imponerande efter den riktigt praktusla inledningen...
Användarvisningsbild
minalman

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Klart godkänd säsong och sista halvan med Høgmo är sk Svensk världsklass!
Jawo och Nyman måste förlängas. Behåll resten som har kontrakt, tom Chibsah.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Isabo

Inlägg av Isabo »

Jawo måste vara kvar!

Gjorde för övrigt sin första assist för säsongen idag.
20002001

Inlägg av 20002001 »

Hemma från Växjö! Vi åkte redan 05.30 imorse från Växjö då jobbet kallar.

Vilken resa! Årets bästa!

Redan på lördagen när vi satte oss i bilen så var vi alla sjukt taggade och såg väldigt mycket fram emot det som komma skulle.
Lördagskvällen i Växjö blev som den blev. Mycket fest, mycket alkohol som det ska vara på bortaresor med DIF. Mycket bönder i Växjö alltså, som förövrigt är en riktigt tråkig stad.

När vi vakna på söndagen var jag bara glad, fy fan vilken rolig dag söndagen blev. Runt 12.00 invaderades Växjö av Djurgårdare. Alla var glada.

Matchen då? Ingen rolig match egentligen men inramningen som vi skapade på plats var grym. Hyllningarna efter matchen till PG, Jawo, Högmo och laget ger mig fortfarande gåshud.

https://diftv.solidtango.com/video/publik-oster Jag blir nästan tårögd.
Fy fan vad jag älskar er Djurgårdsfamiljen! Vilken jävla säsong vi haft bakom oss och vi som stått upp när det blåste tugnt ska vara jävligt nöjda och kan slå oss på bröstet nu och vara sjukt nöjda med vad vi har gjort. För egen del känns det riktigt kul att ha varit 100 % i år och det siktar jag och mina vänner på att vara även nästa år.

Jag älskar er alla och jag älskar DIF!

Nu ser vi fram emot en härlig Silly Season vinter, och så längtar jag redan till Svenska cupen i mars.

Nu dags att sova lite, för sen ikväll är det dags för hockey. Full fokus på hockey nu! Vi ska upp i år Djurgårn!

DJURGÅRDSFAMILJEN- Enade av motgångar-Stärkta inför framtiden!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
medu82

Inlägg av medu82 »

Någon som vet ungefär när säsongsbiljetterna till Fotbollen brukar släppas?
Efter att ha blivit säsongare i hockeyn tänkte jag att det är dags för fotbollen nästa år =)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Isabo

Inlägg av Isabo »

medu82 skrev:Någon som vet ungefär när säsongsbiljetterna till Fotbollen brukar släppas?
Efter att ha blivit säsongare i hockeyn tänkte jag att det är dags för fotbollen nästa år =)
Runt slutet på december har jag för mig att det var senast, iaf de till Stadion. Men nu är ju alla matcher på Tele2.
medu82

Inlägg av medu82 »

Isabo skrev:
medu82 skrev:Någon som vet ungefär när säsongsbiljetterna till Fotbollen brukar släppas?
Runt slutet på december har jag för mig att det var senast, iaf de till Stadion. Men nu är ju alla matcher på Tele2.
Okej, tackar för svaret, blir en schysst julklapp dårå :)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Isabo

Inlägg av Isabo »

medu82 skrev:
Isabo skrev:
Tänker ge mig själv den julklappen om ingen annan gör det. Fick lite blodad tand i år efter många års frånvaro från DIFs matcher.
medu82

Inlägg av medu82 »

Isabo skrev:
medu82 skrev:
Isabo skrev:
Tänker ge mig själv den julklappen om ingen annan gör det. Fick lite blodad tand i år efter många års frånvaro från DIFs matcher.
Jo känner igen det, fick också blodad tand och började faktiskt gå regelbundet för första gången någonsin efter att man hittade till en forumgrupp och gå med, får se om någon av dem vill skaffa till fotbollen eftersom alla polare är sportallergiska eller gnagare... :)
Användarvisningsbild
Nyberabb

Inlägg av Nyberabb »

Säsongskorten släpps senare uppe då globen arenorna byter system och lämnar ticnet till nästa år

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Isabo

Re:

Inlägg av Isabo »

Nyberabb skrev:Säsongskorten släpps senare uppe då globen arenorna byter system och lämnar ticnet till nästa år

Aha, så pass. Ska de ha ett eget system då eller?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Re:

Inlägg av SirDIFalot »

Isabo skrev:
Nyberabb skrev:Säsongskorten släpps senare uppe då globen arenorna byter system och lämnar ticnet till nästa år

Aha, så pass. Ska de ha ett eget system då eller?
Har för mig att det är så. Ska bli riktigt skönt att slippa ticnet i alla fall.
Expert.
Skriv svar